Pomimo epidemii koronawirusa w Opolu kontynuowane są zaplanowane na ten rok inwestycje. Ich zakres jest spory, bo w budżecie na 2020 rok zaplanowano na nie ponad 500 milionów złotych.
Największa z nich to budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Roboty ruszyły tam w 2019 roku, a ich koszt to 140 milionów złotych.
Według planów wszytko miało być gotowe jesienią 2020 roku, jednak wiadomo już, że tak nie będzie. Wykonawca inwestycji, firma Banimex wystąpiła do opolskiego magistratu o wydłużenie terminu.
Powód? Podczas robót natrafiono w ziemi na instalacje, których nie było w planach. Nie bez wpływu na tę kwestię pozostawały też prace prowadzone na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na terenie stacji Opole Wschodnie.
Nowym terminem ukończenia prac to czerwiec 2021 roku - informuje Adam Leszczyński z Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.
Z kolei 72,5 miliona ma pochłonąć budowa tzw. miejskiej części Centrum Usług Publicznych w pobliżu skrzyżowania ulic Ozimskiej i Plebiscytowej. Prace właśnie tam ruszyły.
Na centrum składać się będą dwa budynki - urzędu miejskiego, gdzie przeniesione zostaną niektóre wydziały oraz opolskiego oddziału Krajowej Administracji Skarbowej. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2021 roku.
Kolejne 3,6 miliona złotych pochłonie przebudowa skrzyżowania ulic Bohaterów Monte Cassino i Plebiscytowej, dzięki której będzie możliwy dojazd do obu instytucji.
Budowa Centrum Usług Publicznych w miejscu dawnej fabryki części samochodowych oraz centrum przesiadkowego Opole Wschodnie wraz z przebudową pobliskich ulic, to przykłady rewitalizacji, dzięki której ta cześć miasta zyska nowy blask - mówi Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.
Natomiast około 70 milionów złotych to z kolei koszt budowy drugiego centrum przesiadkowego - Opole Główne. W miejscu dawnego dworca PKS ma powstać parking wielopoziomowy na około 350 pojazdów oraz ośmiostanowiskowy przystanek dla autobusów komunikacji pozamiejskiej.
Oprócz tego zmieniony ma być układ komunikacyjny w tej części miasta, w tym uczynienie ulic Kołłątaja i Reymonta trasami dwukierunkowymi.
Kliknij w galerię i zobacz tegoroczne inwestycje w Opolu.