NASA: Odkrycie planety podobnej do Ziemi

NASA Kepler Mission
Astronomowie odkryli najmniejszą znaną planetę pozasłoneczną. Jest ona wielkości Ziemi i składa się - podobnie jak nasza planeta - ze skał.

Planeta Kepler 10b ma średnicę o 40procent większą od Ziemi, jej masa jest prawie pięć razy większa od naszej planety. Jest od nas oddalona o 560 lat świetlnych.

"Jej macierzysta gwiazda jestpodobna do naszego słońca, tylko starsza. Ma prawie 12 miliardów lat, nasze słońce jest prawie trzy razy młodsze" - mówiła doktor Natalie Batalha z NASA.

Planetę odkrył amerykański teleskop Kepler, który został wysłany w Kosmos specjalnie po to, by szukać planet pozasłonecznych.

Astronomowie NASA mówią, że zdjęcia z teleskopu są wyjątkowo dokładne, a odkrycie nowej planety jest jednym z najciekawszych dokonań naukowych w historii ludzkości.

Kepler 10b okrąża swą macierzystą gwiazdę w małej odległości i jest na niej za gorąco, by spodziewać się tam śladów życia. Ale odkrycie dowodzi, że w naszej galaktyce istnieją planety podobne do Ziemi. Teleskop Kepler będzie ich szukał jeszcze przez ponad trzy lata.

O odkryciu poinformowano na 217. spotkaniu Amerykańskiego Towarzystwa Astronomicznego w Seattle.