Nawet nieduża firma zyska, inwestując we wzornictwo

Materiał InformacyjnyZaktualizowano 
Konkurs „Wzór na konkurencję” ma wzmacniać pozycję firm na rynku dzięki umiejętnemu zarządzaniu wzornictwem, a wymiernym jego efektem ma być wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu o nowym wzorze. Potencjalni beneficjenci mogą się ubiegać o dofinansowanie w dwóch etapach: pierwszy służy przygotowaniu audytu firmy w zakresie wzornictwa i opracowaniu strategii wzorniczej, czyli rekomendacji do dalszych działań w firmie, a drugi polega na jej wdrożeniu, czyli wprowadzeniu na rynek innowacyjnego produktu.

O dofinansowanie mogą się ubiegać wyłącznie firmy prowadzące działalność na terenie Polski Wschodniej (województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko--mazurskie). Wsparcie przeznaczone jest dla mikro-, małych lub średnich przedsiębiorstw. Realizacja przedsięwzięcia wymaga zaangażowania wykonawcy, który w pierwszym etapie wsparcia pomoże firmie przeprowadzić audyt wzorniczy oraz opracować strategię. Co istotne, wnioskodawca samodzielnie wybiera projektanta czy biuro projektowe do wykonania audytu przed złożeniem wniosku o dofinansowanie i zawiera z nim warunkową umowę. Powinien przy tym pamiętać, że potencjał i doświadczenie wykonawcy są brane pod uwagę w procesie oceny projektu. Pierwsze rozdanie I etapu miało miejsce w IV kwartale 2015 r. Do konkursu firmy zgłosiły 214 wniosków o dofinansowanie wynoszące w sumie 14,7 mln zł.

Następny konkurs dotyczący tego etapu zostanie ogłoszony w lipcu, a nabór wniosków o dofinansowanie odbędzie się w okresie wrzesień – październik 2016 r. Na tym etapie konkursu maksymalne dofinansowanie wynosi 100 tys. zł.

Zrealizowanie projektu w I etapie umożliwia ubieganie się o kolejną dotację – do 3 mln zł. I właśnie teraz, 30 maja, rusza nabór do II etapu. Potrwa on do 28 kwietnia 2017 r. Projekty, które będą realizowane w ramach drugiego etapu wsparcia, muszą mieć na celu wprowadzenie innowacyjnego produktu o nowoczesnym wzornictwie. Dzięki realizacji projektu firma powinna wzmocnić swoją innowacyjność oraz konkurencyjność. Natomiast w przyszłości, dzięki nabytemu w trakcie realizacji projektu doświadczeniu, firma powinna nabrać nawyku korzystania z nowoczesnego wzornictwa przy wprowadzaniu kolejnych produktów na rynek

Więcej o działaniu: popw.parp.gov.pl

Więcej o funduszach:
www.funduszeeuropejskie.gov.pl
Główny Punkt Informacyjny: Opole – tel.: 77 440 47 20,
e-mail: info@opolskie.pl

Dobre wzory do naśladowania
Norbert Hombesch, firma MARCIN KRZEMIEŃ:
Firma Marcin Krzemień jest przedsiębiorstwem rodzinnym. Jako producent wyposażenia wnętrz ze szkła nasze przedsiębiorstwo jest liderem światowym w segmencie wyposażenia łazienek. Dzięki pozyskanym środkom unijnym wdrożyliśmy do produkcji nowe wzory produktów, pozyskując innowacyjne technologie i_maszyny. Teraz, po upływie prawie 20 miesięcy od zakoń¬czenia projektu, możemy stwierdzić, że w konsekwencji umocniliśmy pozycję firmy na rynkach międzynarodowych i_pozyskaliśmy nowych odbiorców. Skorzystanie ze środków unijnych miało również wymiar społeczny, gdyż skutkowało ono wzrostem zatrudnienia. W_chwili obecnej, dzięki zrealizowaniu tego przedsięwzięcia, nasza firma skupia swoje działania na promocji produktów marki na arenie międzynarodowej. Naszą siłą jest unikalność naszych wyrobów ze względu na materiał i wzornictwo.

Ewa Kot, Stocznia jachtowa Delphia Yachts:
Od lat współpracujemy ze znanymi polskimi i zagranicznymi projektantami. Dzięki temu możemy połączyć nasze doświad-czenie w produkcji z ich umiejętnościami i budować przewagę konkurencyjną również dzięki wzornictwu. Efektem takich działań był jeden z naszych naj-większych jachtów żaglowych Delphia 46 CC, współfinansowany z funduszy w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W styczniu do¬czekał się on swojego następcy w postaci Delphia 46 DS. Inwestycja w design jachtów na pewno była krokiem ku innowacyjności.

Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3