Neapco zostaje w Praszce. To nie tylko ulga dla pracowników, ale też wizja kilkuset nowych etatów

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Pracownicy Neapco po wtorkowej konferencji odetchnęli z ulgą:_po 3 latach obaw i oczekiwań na decyzję szefów, dowiedzieli się, że koncern zostanie w Praszce i tutaj rozbuduje fabrykę.
Pracownicy Neapco po wtorkowej konferencji odetchnęli z ulgą:_po 3 latach obaw i oczekiwań na decyzję szefów, dowiedzieli się, że koncern zostanie w Praszce i tutaj rozbuduje fabrykę. Mirosław Dragon
Udostępnij:
To że fabryka motoryzacyjna nie wyprowadzi się z Opolszczyzny, to jedno. Ta decyzja oznacza jednak nie tylko uratowanie ponad tysiąca pracowników, ale perspektywę kilkuset nowych miejsc pracy.

Było prawie jak w westernie:dyrektor zarządzający Neapco w Praszce Edmund Majtyka zwołał konferencję w samo południe, nie ujawniając jej tematu i wszedł na salę punktualnie o 12.00.

Usprawiedliwił się, że takie miał ustalenia korporacyjne: nie mógł poinformować o decyzji zarządu ani minutę wcześniej.

Decyzji, na którą pracownicy Neapco i mieszkańcy Praszki czekali od 3 lat: czy jeden z największych zakładów pracy w regionie, fabryka motoryzacyjna Neapco wyprowadzi się, czy zostanie w Praszce.

- Mam dobrą wiadomość: zostajemy w Praszce, nasza fabryka zostanie kupiona przez Neapco - oświadczył dyrektor Edmund Majtyka.

To był właśnie punkt zapalny całej sprawy: zakład w Praszce został podzielony przez poprzedniego właściciela, niemiecką firmę Tedrive.

Sprzedali oni amerykańskiemu Neapco firmę, ale zachowali dla siebie grunty i hale produkcyjne, wydzierżawiając je tylko Amerykanom.

Holding Neapco cenę dzierżawy uważał za wysoką i poinformował, że firmy konsultingowe poradziły im wybudowanie fabryki od podstaw w Oleśnie lub Wieluniu (woj. łódzkie).

Burmistrz Wielunia dolał oliwy do ognia, mówiąc, że jest już po ustaleniach i to w jego mieście będzie nowa siedziba Neapco.

Ostatecznie jednak fabryka Neapco zostanie w Praszce.

- Kończy się trzyletni okres niepewności. Będąc pełnoprawnym właścicielem tych gruntów i budynków, zakład może się dalej rozwijać, a rozwój Neapco jest nierozerwalnie związany z rozwojem Praszki - odetchnął z ulgą Jarosław Tkaczyński, burmistrz Praszki.

Neapco to grubo ponad tysiąc miejsc pracy: prawie 1100 pracowników własnych oraz 300 osób, zatrudnionych u kooperantów na terenie zakładu przy ul. Kaliskiej w Praszce.

Pozostanie firmy w Praszce to nie tylko uratowanie tych etatów, ale również wizja wielu nowych miejsc pracy!

Jeszcze kilka lat temu w fabryce motoryzacyjnej przy ul. Kaliskiej pracowało 700 osób, ale od kilku lat zakład systematycznie zwiększa zatrudnienie. Nawet teraz ma 20 wolnych etatów i chętnych do pracy przyjmie dosłownie od zaraz.

- Potrzebujemy mechaników, ślusarzy, operatorów maszyn CNC i monterów półosi - wylicza Karol Stróżyk, dyrektor personalny w Neapco.

W perspektywie następnych lat nowych ofert pracy w Praszce mogą być setki, ponieważ Neapco planuje budowę kolejnej hali od podstaw.

- To był kluczowy moment, żebyśmy mogli myśleć o dalszym rozwoju. Nie mamy już miejsca w naszej fabryce. Ale posiadając grunty i budynki, możemy myśleć o dalszej ekspansji - zapowiada Edmund Majtyka.

Oprócz 16-hektarowego terenu zakładu przy ul. Kaliskiej w Praszce, Neapco kupi także przyległe grunty o powierzchni 5,8 hektara. Na nich ma stanąć nowa hala produkcyjna.

- Jeżeli trzeba będzie przekazać kilkaset tysięcy zł z budżetu województwa dla gminy Praszka, aby zrobiła infrastrukturę towarzyszącą budowie nowych hal, to jesteśmy na to gotowi - zadeklarował marszałek opolski Andrzej Buła.

Fabryka Neapco w Praszce produkuje podzespoły motoryzacyjne.

Neapco to producent komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego dla światowych producentów samochodów osobowych, takich jak: Ford, BMW, Volkswagen, Daimler, Renault, Volvo i General Motors.

Głównymi produktami fabryki Neapco w Praszce są półosie napędowe oraz odlewy aluminiowe.

Z półosiami wyprodukowanymi w fabryce w Praszce jeździ wiele znanych modeli samochodów: ford focus, ford fiesta, ford mondeo, mercedes vito, mercedes viano, BMW mini, skoda citigo czy volkswagen passat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie