Networking biznesowy w Opolu

Edyta Hanszke
Jednym z elementów networkingu jest krótka prezentacja siebie i działalności, poprzedzająca szybkie rozmowy biznesowe twarzą w twarz.
Jednym z elementów networkingu jest krótka prezentacja siebie i działalności, poprzedzająca szybkie rozmowy biznesowe twarzą w twarz. Edyta Hanszke
Członkowie Klubu Przedsiębiorcy z Opola hołdują wschodniej dewizie, że nic tak dobrze nie rozwija biznesu, jak kontakty osobiste. Stąd pomysł na networking biznesowy.

Wtorek rano. Kilkanaście osób spotyka się na śniadaniu w hotelu Festival w Opolu. Przechodzą na "ty". Zaczynają się od luźnych rozmów. Potem krótka prezentacja każdej z nich i działalności, którą się zajmuje. Członkowie klubu mają na nią 60 sekund, goście - 30 sek.

Kto jest zainteresowany szczegółami może po prezentacji spotkać się z wybraną osobą przy stoliku - na szybkim networkingu. To czas na zadawanie pytań, wymianę wizytówek i ewentualne umówienie się na dłuższe spotkanie. Czas na szybkie rozmowy -  6 minut, po połowie dla każdego - moderator spotkania głośno o tym przypomina.

Kolejny etap to szkolenie. Tym razem o multi-level-marketnig - MLM mówi Mateusz Bryk, który sam pracuje w tej branży. 

Tematy szkoleń są różne: jak poradzić sobie ze stresem przed wystąpieniami publicznymi, jak dobrze zaprezentować siebie i firmę, czy warto płacić za pozycjonowanie...

Tak wygląda networking biznesowy w Opolu. Poranne spotkanie co wtorek trwa ok. 2-2,5 godziny. - Na pomysł wpadłem zainspirowany podobnymi spotkaniami, które odbywały się w Krakowie. Służą one stworzeniu wartościowej sieci kontaktów biznesowych, nie służących bezpośredniej sprzedaży ale raczej współpracy, która może zaowocować rozwojem biznesu - mówi Adam Grzesik, kiedyś dyrektor generalny firmy dystrybucyjnej Tradis (obecnie Eurocash) i Iglotex (mrożonki), dziś właściciel swojej firmy szkoleniowej.

Udział w śniadaniu kosztuje 45 zł dla gości, 35 zł dla członków Klubu Przedsiębiorców. Ci ostatni płacą roczne składki członkowskie - 1230 zł, a w zamian za to mają jeszcze dodatkowe spotkania dyskusyjne i szkolenia według zgłoszonych potrzeb (np. o savoir vivre biznesowym, tworzeniu unikalnej oferty sprzedażowej, czy zaistnieniu w mediach społecznościowych).

Uczestnicy networkingu mają obowiązek przyprowadzić na kolejne spotkanie nowe osoby, żeby poszerzyć możliwość nawiązywania nowych kontaktów. Ważnym elementem jest też rekomendowanie uczestników metworkingu partnerom biznesowym, czy osobom, z którymi spotykają się członkowie.

Podczas dzisiejszego spotkania Adam Grzesik rozdał takie rekomendacje kilku uczestnikom networkingu, przekazując im kontakty do przedstawicieli firm, z którymi mogliby podjać współpracę. - Planujemy, że dzięki takim rekomendacjom wypracujemy wspólnie w tym roku minimum 1 mln zł. Na razie od stycznia mamy 30 tys. zł - informuje Adam Grzesik.

 

 

 

 

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie