Sieć opolskiej spółki Przewozy Regionalne liczy blisko 650 kilometrów linii kolejowych. Obok 57 zestawów elektrycznych jeździ po nich 11 spalinowych szynobusów.
- Aby wszystko funkcjonowało zgodnie z rozkładem jazdy, wystarczy że sprawnych jest 8 z nich - wyjaśnia Sylwester Brząkała, dyrektor opolskiego zakładu Przewozów Regionalnych. - Niestety w naprawie i na przeglądach jest obecnie 5 pojazdów.
W zakładach PESA w Bydgoszczy naprawiany jest wciąż szynobus typu SA 134, który z początkiem września wykoleił się na dworcu w Opolu. Jeden z trzech pojazdów SA 103 jest na przeglądzie w Chojnicach. Drugi czeka na wymianę zestawów kołowych, ale przetarg na nie rozstrzygnięty zostanie nie wcześniej niż pod koniec października. Natomiast awarie unieruchomiły najstarszy z szynobusów SA 109, w którym zepsuł się czujnik ciśnienia powietrza i najnowszy typu SA 137, w którym urwał się wał napędowy.
- To stało się w miniony piątek i kurierzy dopiero dziś dostarczyli nam niezbędne części do naprawy, która odbędzie się w Kędzierzynie-Koźlu - mówi Ireneusz Cieślik, naczelnik działu Przewozów Gospodarki, Eksploatacji i Utrzymania Taboru. - Mam nadzieję, że jeszcze dziś te szynobusy zostaną naprawione i wrócą na tory.
Po południu odwołano kolejny pociąg, który odjechać miał o 14.25 z
Nysy do Kędzierzyna - Koźla. W jego miejsce wyjechał zastępczy autobus.
Więcej o problemach z szynobusami czytaj we wtorkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?