Nie jeździ pięć z jedenastu opolskich szynobusów

archiwum
Sieć opolskiej spółki Przewozy Regionalne liczy blisko 650 kilometrów linii kolejowych. Obok 57 zestawów elektrycznych jeździ po nich 11 spalinowych szynobusów.
Sieć opolskiej spółki Przewozy Regionalne liczy blisko 650 kilometrów linii kolejowych. Obok 57 zestawów elektrycznych jeździ po nich 11 spalinowych szynobusów. Archiwum
Na trasach Nysa - Brzeg i Nysa - Kędzierzyn-Koźle wprowadzono autobusową komunikację zastępczą. Utrudnienia potrwają dopóki nie zostaną naprawione dwa pojazdy.

Sieć opolskiej spółki Przewozy Regionalne liczy blisko 650 kilometrów linii kolejowych. Obok 57 zestawów elektrycznych jeździ po nich 11 spalinowych szynobusów.

- Aby wszystko funkcjonowało zgodnie z rozkładem jazdy, wystarczy że sprawnych jest 8 z nich - wyjaśnia Sylwester Brząkała, dyrektor opolskiego zakładu Przewozów Regionalnych. - Niestety w naprawie i na przeglądach jest obecnie 5 pojazdów.

W zakładach PESA w Bydgoszczy naprawiany jest wciąż szynobus typu SA 134, który z początkiem września wykoleił się na dworcu w Opolu. Jeden z trzech pojazdów SA 103 jest na przeglądzie w Chojnicach. Drugi czeka na wymianę zestawów kołowych, ale przetarg na nie rozstrzygnięty zostanie nie wcześniej niż pod koniec października. Natomiast awarie unieruchomiły najstarszy z szynobusów SA 109, w którym zepsuł się czujnik ciśnienia powietrza i najnowszy typu SA 137, w którym urwał się wał napędowy.

- To stało się w miniony piątek i kurierzy dopiero dziś dostarczyli nam niezbędne części do naprawy, która odbędzie się w Kędzierzynie-Koźlu - mówi Ireneusz Cieślik, naczelnik działu Przewozów Gospodarki, Eksploatacji i Utrzymania Taboru. - Mam nadzieję, że jeszcze dziś te szynobusy zostaną naprawione i wrócą na tory.

Po południu odwołano kolejny pociąg, który odjechać miał o 14.25 z
Nysy do Kędzierzyna - Koźla. W jego miejsce wyjechał zastępczy autobus.

Więcej o problemach z szynobusami czytaj we wtorkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

*ARTUR*

Cały czas powtarzam że składy wagonowe wychodzą dużo taniej w eksploatacji.
Mam nadzieje że wiecie ile paliwa spala Autobus Szynowy, SM42 pali dużo mniej, nawet w wersji SU42 (czyli z elektrycznym ogrzewaniem wagonów). Po za tym sama eksploatacja szynobusu nie jest tania ciągłe przeglądy techniczne, drogie części itd. Wagon osobowy do ruchu lokalnego plus mała lokomotywka naprawde wychodzi taniej SM30 dajmy na to, prędkość mamy na niej 60km/h spalanie około 20 litrów/h no i niską wagę 36T (9T/oś). Niewiem czemu po kasowano składy wagonowe, teraz były by jak znalazł.

p
pasazer

za stan Przewozów Regionalnych dyrekcja i naczelnicy do dymisji łacznie z tym gościem co tak fatalnie układa rozkład jazdy pociągów doprowadzając do opóźnień

c
czytelnik

Niech nto lepiej opisze sprawe dyrektora jak w wieku 34 lat nim został i jakie mial plecy w PKP.
Podobno prowadzi niezły mobinng wsród pracowników!

i
iksińska

Do przeglądu powinno też iść szefostwo kolejowe i należało by ich odstawić na kilka miesięcy bo są zepsuci i stanowczo jest ich za dużo.Płaci się im chorendalne pensje za nicnierobienie.Dlatego też jest takie dziadostwo na kolei.Podwyżki cen biletów nie idą w parze z lepszymi warunkami jazdy.Wszystkie podwyżki idą na wygórowane pensje tych darmozjadów przy kolejowym korycie

p
pasażer szynobusu Opole-KL

problem nie w eksploatowanych do granic wytrzymałości szynobusów ale ZŁEGOP, FATALNEGO rozkładu jazdy !!!! doprowadzającego do upadłości i nie rentowności qwielu liniii !!!! WINA LEŻY PO STRONIE PRACOWNIKA który w sposób uparty i systematyczny ogranicza się do sposobów "komunistycznych"w układaniu rozkładu jazdy czyli tak żeby uprzykrzyć jazdę pasażerom to może sami zrezygnuja z usług PR

a
as

dyrektor Brząkała z Kostowa

G
Gość

A co wy experci myslicie ? Taki szynobus bedzie sto lat bezawaryjnie jezdzil po Polskich torach?
Jak sie temu z daleka przysluchnie to mozna uwiezyc ze jedzie po schodach. To nie te stare lokomotywy
ktore byly robust.
Traktorem mozesz po lesie jezdzic ale nie po autostradzie,a Ferari po autostradzie, nie po lesie.

n
najwyzszy80

Kędźrak nie ciesz się za wcześnie, bo grajdołek śląski ma na razie problem z taborem swojej nowej kolei. Nowoczesnych pojazdów jest tylko kilka, a resztę chcą obsłużyć starymi gratami z zagranicy. Więc do KK pojadą zapewne one :-P

r
realista

Po co nam te szynobusy jak 10x taniej można puścić autobusy ?
Bogate województwo...

m
max

Bo przecież to polskie wyroby to się proszę nie dziwić że się psują !

K
Kędźrak

Tak wygląda opolska mizeria. Szansą dla Kędzierzyna, jest to, że może od grudnia będą dojeżdżać do nas Koleje Śląskie. Marzeniem wielu Kędzierzynian jest opuszczenie tego grajdołka, jakim jest tzw. woj. opolskie i przyłączenie się do woj. śląskiego. Może się kiedyś uda! Jak na razie z Opola znikają ważne instytucje i są przenoszone do Wrocławia i Katowic.

p
przemo_opole

Przetarg na wymianę wózków? Dla każdego trzeźwo myślącego oczywistym powinno być, że to zadanie dla producenta. Chyba, że producent już nie istniej, ale w tekście brak danych o tym.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3