Rozbudowa obejmie 6-km fragment krajowej „46” od tzw. „grzybka”, czyli od rozjazdu na Brzeg i Nysę do samej Nysy.
- To inwestycja niezmiernie potrzebna, bo odcinek ten jest chyba najmocniej eksploatowanym przez ruch kołowy na terenie województwa opolskiego – mówił wojewoda Sławomir Kłosowski. - Badania obciążenia ruchem wykazały, że przejeżdża tamtędy ponad 15 tysięcy pojazdów na dobę, w tym 20 procent to przejazdy samochodów ciężkich. Odcinek ten generował też sporo wypadków komunikacyjnych.
Dzięki rozbudowie droga będzie dwujezdniowa w obu kierunkach.
- W ramach prac powstaną chodniki, pobocza, cztery skrzyżowania - trzy z sygnalizacją świetlną i jedno w postaci ronda turbinowego o średnicy 42 metrów – informował Maciej Bronkiewicz, zastępca dyrektora Oddziału GDDKiA w Opolu. – Oprócz tego powstaną trzy pary zatok autobusowych. Mamy tam też do wybudowania sześć obiektów mostowych.
Całkowity koszt zadania to około 170-180 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.
Wykonawca ma 24 miesiące na jej ukończenie.
- Prace postaramy się rozpocząć z początkiem października – mówił Krzysztof Sokołowski, dyrektor rejonu firmy Budimex. - Będą z pewnością utrudnienia, ale nie zakładamy wprowadzenia znacznego ograniczenia ruchu, w rodzaju wahadła, a raczej zawężenia, przy utrzymaniu dwóch kierunków jazdy.
Rozbudowa odcinka Nysa-Pakowsławice będzie kolejną inwestycją realizowaną na opolskim odcinku DK 46. Ponad rok temu oddano do użytku obwodnicę Niemodlina, przygotowywana jest też do realizacji obwodnica Sidziny (gmina Skoroszyce).
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?