Niebezpiecznie na ul. Niemodlińskiej w Opolu. Radny PiS pyta: Co zrobicie ze zjazdem ze "ślimaka"?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Wyjazd z węzła nad ul. Niemodlińską stał się bardziej niebezpieczny - wskazuje Marek Kawa, radny PiS.
Wyjazd z węzła nad ul. Niemodlińską stał się bardziej niebezpieczny - wskazuje Marek Kawa, radny PiS. Piotr Guzik
Udostępnij:
Od czasu otwarcia obwodnicy piastowskiej ruch na ul. Niemodlińskiej jest większy, zaś wyjazd ze "ślimaka" stał się bardziej niebezpieczny - alarmuje Marek Kawa, radny PiS. Zawnioskował o wybudowanie ronda w tym miejscu. Miasto obecnie nie ma takich planów.

- Ulica Niemodlińska po poszerzeniu stała się w pewnym sensie lokalną drogą szybkiego ruchu. Na odcinku na wysokości osiedla Dambonia już wcześniej często dochodziło do wypadków. Po otwarciu obwodnicy piastowskiej ruch jest jeszcze większy i zrobiło się jeszcze bardziej niebezpiecznie - mówi Marek Kawa.

Obwodnica piastowska łączy się z węzłem nad torami w ciągu ul. Niemodlińskiej, zwyczajowo określanym mianem "ślimaka". I właśnie w jego temacie radny PiS skierował do ratusza interpelację.

Marek Kawa: Wykonać rondo na ul. Niemodlińskiej

Marek Kawa zwraca uwagę na fakt, że od otwarcia obwodnicy piastowskiej pojazdy z niej zjeżdżające szybko poruszają się ul. Niemodlińską w stronę centrum Opola. To powoduje, że ci, co jadą od strony Chmielowic, mają problem z wykonaniem manewru skrętu w lewo i włączeniem się do ruchu na ul. Niemodlińskiej.

Opel Corsa, rok produkcji: 2007Suma oszacowania: 10 000 złCena wywoławcza: 7 500 złTermin: 14.05.2020 o godz. 15.00Miejsce: ul.  Małopolska 60 I, Częstochowa

Samochody nawet za pół ceny. Opel, Ford, Volvo, Smart, Jagua...

Radny PiS sugeruje, że rozwiązaniem problemu byłoby wybudowanie ronda bądź wykonanie progów zwalniających. Argumentuje, że dzięki temu zjeżdżający ze ślimaka od strony obwodnicy piastowskiej nie przekraczaliby dozwolonej prędkości, zaś jadący od Chmielowic mieliby swobodniejszy wyjazd.

Ratusz: Nie ma planu przebudowy

Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola, w odpowiedzi wskazuje, że na etapie projektowania węzła nie było tam dość przestrzeni aby wybudować rondo, które umożliwiałoby swobodny przejazd pojazdom ciężarowym oraz które spełniałoby wymogi ministerialnych rozporządzeń.

Małgorzata Stelnicka zauważa, że ten odcinek ul. Niemodlińskiej ma kategorię drogi wojewódzkiej [zaś docelowo ma mieć kategorię drogi krajowej, radni zatwierdzili wniosek w tej sprawie pod koniec marca - dop. red.], a na takich nie umieszcza się progów zwalniających.

Wiceprezydent Opola przekonuje, że po wybudowaniu kolejnego odcinka obwodnicy piastowskiej, który ma połączyć ulicę Niemodlińską z Krapkowicką, ruch w tej części Opola się zmniejszy. Jednocześnie nie wyklucza rozbudowy węzła w przyszłości, zaznacza jednak, że obecnie nie są prowadzone prace projektowe w tym zakresie.

Będzie prośba do policji

- Nie jestem przekonany co do braku przestrzeni na wybudowanie ronda. Będziemy jednak z okolicznymi mieszkańcami czynili dalsze zabiegi o to, aby poprawić bezpieczeństwo na ulicy Niemodlińskiej. Tak tej sytuacji zostawić nie można - stwierdza Marek Kawa.

Radny PiS podobnie uwagi przedstawił podczas kwietniowej sesji. Sugerował też, by miasto zwróciło się do policji o częstsze patrole oraz dyscyplinowanie kierowców, którzy nie respektują tam ograniczenia prędkości.

Małgorzata Stelnicka stwierdziła, że ratusz wykona taki krok.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr Rother

Szkoda wyrzuconych pieniędzy.

Moe za 10 lat ale na razie i jeszcze na dlugo zjazd będzie bezpieczny.

G
Gość

przecież światła to interes na serwis i sprzedaż. nie zrezygnują z tego. po co ma być bezpiecznie ?

G
Gnido

Z tym panem nie jest mi po drodze ale w tym przypadku ma rację, w tym miejscu jest niebezpiecznie i będzie jeszcze gorzej. Już na etapie budowy widać było że ten zjazd jest spaprany i będzie wąskim gardłem tego węzła ze względu na usytuowanie względem drogi z pierwszeństwem i słabą widoczność "w prawo" jadąc od strony Chmielowic. Ale ciekawostką jest że większość kolizji to kolizje z samochodami jadącymi od strony centrum...

r
realista_opolski
2 maja, 08:21, Gość:

. Obwodnicę kompletną – wokół Opola - należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie sie drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego objazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski.

Należy przy tym pomyśleć o parkingach przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum

Tak, tak - a do tego jeszcze metro, lotnisko, port i najlepiej kosmodrom! Wioski nie wyludniają się z powodu jednopasmowej obwodnicy, lecz z braku perspektyw dla młodych. Ostanie cięcia w budżecie pokazują stan finansów miasta w dobie covida. Oby wystarczyło pieniędzy na dokończenie rozgrzebanych inwestycji! O nowych lepiej zapomnieć, niestety na długie lata.

G
Gość

. Obwodnicę kompletną – wokół Opola - należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie sie drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego objazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski.

Należy przy tym pomyśleć o parkingach przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum

Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie