Niedawno zmarły Helmut Kohl wprowadził nas do Europy

Krzysztof Ogiolda
Krzysztof Ogiolda

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Norbert Rasch, gość nto, był członkiem delegacji, która wręczyła kanclerzowi Złote Mosty Dialogu.

- To było przepiękne wydarzenie – wspomina były lider TSKN. - Na początku wizyty było po Helmucie Kohlu chorobę i zmęczenie. Ale kiedy przywitał abpa Alfonsa Nossola: Mój przyjacielu, otworzył się na nas wszystkich i o każdym chciał coś wiedzieć. Wszyscy poczuliśmy się jego przyjaciółmi. Spotkanie zaplanowane na godzinę trwało dwa razy dłużej.

- Helmut Kohl wprowadził nas do zjednoczonej Europy, a nasz region zawsze chciał się w niej znaleźć – dodaje Norbert Rasch. - Już w latach 90. zapowiadał: Wy będziecie we wspólnej Europie, a ja wam pomogę. Wreszcie kanclerz przyczynił się bardzo do polsko-niemieckiego pojednania, a my, mniejszość niemiecka, bardzo go potrzebowaliśmy.

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 21.06.2017 o 12:45, Janosik napisał:

Zamknij sie juz ciulu!!!

Ty tys lebrze chadziajski!

J
Janosik
W dniu 21.06.2017 o 12:23, z Niemodlina napisał:

Jestem bardzo dobrze wychowany i przestrzegam netykiety ( cokolwiek to znaczy) i mam was wszystkich w doopie POyebane lemingi .  Żyje się lepiej !  :) 


Zamknij sie juz ciulu!!!
z
z Niemodlina
W dniu 21.06.2017 o 10:49, TOWARZYSZ napisał:

Pod warunkiem, że inny forumowicz, używający jako drugi, także tego samego nicka (tak się to pisze), jest bardzo dobrze wychowanym człowiekiem i przestrzega netykiety! 

Jestem bardzo dobrze wychowany i przestrzegam netykiety ( cokolwiek to znaczy) i mam was wszystkich w doopie POyebane lemingi .

 

 Żyje się lepiej !  :) 

T
TOWARZYSZ
W dniu 21.06.2017 o 09:49, towarzysz napisał:

Ten nik nie jest zastrzezony. Zarejestruj sie pacanie, a nikt nie bedzie sie podszywal. Z Niemodlina jest wielu i uwiez mi, tutaj mieszkaja tez normalni ludzie.

Pod warunkiem, że inny forumowicz, używający jako drugi, także tego samego nicka (tak się to pisze), jest bardzo dobrze wychowanym człowiekiem i przestrzega netykiety! 

E
Eurofighter - Typhoon

Nic to niedo tym co nie umiom sie z Prowdom pogodzic yno tam jakys swojy Widzimisie majom...

E
Eurofighter - Typhoon

Kogos Prowda zabolala? Na ja nic wom niedo kasowaniy Wypowidzi, tych co komus nie passujom.

t
towarzysz
W dniu 21.06.2017 o 09:25, P. napisał:

Tylko ludzie podli, źli, sfrustrowani, niedopieszczeni i bez honoru podszywają się pod innych. Też tak uważasz?


Ten nik nie jest zastrzezony. Zarejestruj sie pacanie, a nikt nie bedzie sie podszywal. Z Niemodlina jest wielu i uwiez mi, tutaj mieszkaja tez normalni ludzie.
P
P.
W dniu 21.06.2017 o 06:43, z Niemodlina napisał:

Ale teraz dzieki naszemu rzadowi, a szczegolnie Jarkoi wyjdziemy z niej.

 

Tylko ludzie podli, źli, sfrustrowani, niedopieszczeni i bez honoru podszywają się pod innych.

 

Też tak uważasz?

 
G
Gość
W dniu 21.06.2017 o 06:43, z Niemodlina napisał:

Ale teraz dzieki naszemu rzadowi, a szczegolnie Jarkoi wyjdziemy z niej.

 

Ten jarmarczny kucyk ma zbyt ograniczoną siłę pociągową.

z
z Niemodlina
W dniu 21.06.2017 o 06:30, wenida augusta napisał:

My nigdy z Europy nie wychodziliśmy!


Ale teraz dzieki naszemu rzadowi, a szczegolnie Jarkoi wyjdziemy z niej.
G
Gość
W dniu 21.06.2017 o 06:30, wenida augusta napisał:

My nigdy z Europy nie wychodziliśmy!

Czyżby ???

w
wenida augusta

My nigdy z Europy nie wychodziliśmy!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3