Aktualne zaawansowanie rozpoczętej w sierpniu 2019 roku budowy obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46 wynosi około 75 proc.
W zakresie prac drogowych wykonawca zakończył już roboty ziemne, trwają te przy budowie konstrukcji drogi związane z układaniem podbudowy z kruszywa oraz podbudowy mineralno-bitumicznej.
- Równolegle prowadzone jest profilowanie i humusowanie nasypów oraz wykopów, trwa też brukowanie pasa rozdziału obu jezdni - mówi Agata Anduszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca kontynuuje także prace wykończeniowe na dziewięciu obiektach inżynierskich, m.in. mostach i wiaduktach. Obejmują one układanie izolacji, nawierzchni z asfaltu, ustawianie krawężników, oraz betonowanie kap chodnikowych.
Zaawansowanie na węzłach "Niemodlin" i "Sosnówka"
Budowany węzeł "Niemodlin" to jeden z istotniejszych elementów powstającej trasy. Jest zlokalizowany na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 405 z przyszłą obwodnicą.
Dla realizacji tych robót wykonawca wprowadził tymczasową organizację ruchu, która polegała na skierowaniu samochodów z DW405 na tymczasowy objazd, tak by umożliwić prowadzenie prac przy budowie rond, wiaduktu i przebudowie drogi 405.
- Od wtorku ruch skierowany jest już na przebudowany odcinek DW405 - mówi Agata Andruszewska.
Z kolei na węźle "Sosnówka" powstaje łącznik, który zapewni komunikację pomiędzy drogą krajową nr 46 i przyszłą obwodnicą. Włączenie węzła do krajówki będzie się odbywało za pomocą ronda turbinowego.
- Aby umożliwić jego budowę, wykonawca musi zamknąć drogę w tym miejscu a ruch poprowadzić tymczasowym objazdem, tzw. by-passem - mówi Agata Andruszewska. - Stanie się tak w czwartek, 20 maja.
Zakończenie prac przy budowie obwodnicy Niemodlina zaplanowane na czwarty kwartał tego roku.
Taka droga
Obwodnica Niemodlina będzie miała długość 11,5 kilometra. Na początkowym, blisko pięciokilometrowym odcinku, będzie to droga z układem 2+1, czyli po jednym pasie ruchu w każdą stronę z dodatkowym do wyprzedzania, a przed węzłem "Niemodlin" rozpocznie się dwujezdniowy odcinek z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni.
Na trasie powstaną też dwa węzły drogowe ("Niemodlin" i "Sosnówka"), dziewięć większych i siedem mniejszych obiektów inżynierskich. Największy z nich to podwójny most nad rzeką Ścinawą o długości prawie 300 metrów.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?