Dzięki tej platformie powstanie wirtualny pas bezpieczeństwa otaczający samochód. Jak wykazały badania, prawie 60 procent wypadków spowodowanych przez najechanie i blisko jedna trzecia zderzeń czołowych nie wydarzyłaby się, gdyby kierowca mógł zareagować o pół sekundy wcześniej. Na skrzyżowaniach można by zapobiec połowie wypadków, gdyby przyspieszyć reakcję kierowcy.
Od jakiegoś czasu w niektórych samochodach montowane są różne systemy asystujące kierowcy podczas jazdy - na przykład podczas parkowania pomagają czujniki stosujące ultradźwięki.
Do analizy dalszego otoczenia pojazdu stosuje się czujniki radarowe dalekiego zasięgu. Działają one na około 120 metrów, ostrzegając na przykład o zbyt małej odległości do poprzedzającego pojazdu.
W najbliższej przyszłości mają wejść na rynek czujniki radarowe krótkiego zasięgu, które w połączeniu z czujnikami wideo współdziałać będą z elementami wyposażenia samochodu odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo podróżujących (poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa, automatyczny hamulec bezpieczeństwa itp.). Ponadto Bosch wprowadza nowe funkcje, takie jak rozpoznawanie pasa ruchu z systemem ostrzegania przed jego niezamierzonym opuszczeniem oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Prowadzone są także prace nad wykorzystaniem kamery wideo do poprawy widoczności w nocy. Systemy wspomagające prace kierowcy to pierwszy krok do automatycznego sterowania ruchem samochodu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?