Niewidzialny pas bezpieczeństwa

Wan
Już za dwa lata firma Bosch planuje wprowadzić do produkcji seryjnej tak zwaną platformę bezpieczeństwa opartą na czujnikach radarowych krótkiego zasięgu.

Dzięki tej platformie powstanie wirtualny pas bezpieczeństwa otaczający samochód. Jak wykazały badania, prawie 60 procent wypadków spowodowanych przez najechanie i blisko jedna trzecia zderzeń czołowych nie wydarzyłaby się, gdyby kierowca mógł zareagować o pół sekundy wcześniej. Na skrzyżowaniach można by zapobiec połowie wypadków, gdyby przyspieszyć reakcję kierowcy.
Od jakiegoś czasu w niektórych samochodach montowane są różne systemy asystujące kierowcy podczas jazdy - na przykład podczas parkowania pomagają czujniki stosujące ultradźwięki.
Do analizy dalszego otoczenia pojazdu stosuje się czujniki radarowe dalekiego zasięgu. Działają one na około 120 metrów, ostrzegając na przykład o zbyt małej odległości do poprzedzającego pojazdu.
W najbliższej przyszłości mają wejść na rynek czujniki radarowe krótkiego zasięgu, które w połączeniu z czujnikami wideo współdziałać będą z elementami wyposażenia samochodu odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo podróżujących (poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa, automatyczny hamulec bezpieczeństwa itp.). Ponadto Bosch wprowadza nowe funkcje, takie jak rozpoznawanie pasa ruchu z systemem ostrzegania przed jego niezamierzonym opuszczeniem oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Prowadzone są także prace nad wykorzystaniem kamery wideo do poprawy widoczności w nocy. Systemy wspomagające prace kierowcy to pierwszy krok do automatycznego sterowania ruchem samochodu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska