Nissan qashqai. Samochód dla ludzi aktywnych

NISSAN
Największe zmiany widoczne są w przedniej części nadwozia. Samochód ma m.in. nowe lampy, zderzak i maskę.
Największe zmiany widoczne są w przedniej części nadwozia. Samochód ma m.in. nowe lampy, zderzak i maskę. NISSAN
Qashqai nie jest samochodem na bardzo trudny teren. Sprawdza się jednak na leśnych duktach, polnych drogach, no i na asfalcie.

Największe zmiany widoczne są w przedniej części nadwozia, którą gruntownie przeprojektowano. Nowa maska, przedni zderzak, błotniki, grill oraz reflektory podkreślają wyrazistość modelu Qashqai. Dolna część zderzaka wokół wlotu powietrza została inaczej ukształtowana w celu zoptymalizowania dopływu powietrza do chłodnicy, a także nadania przodowi auta bardziej zdecydowanego wyglądu.

Podobną rolę spełnia bardziej agresywny kształt reflektorów, dzięki któremu nowa "twarz" qashqaia wydaje się bardziej spłaszczona i rozciągnięta na narożniki pojazdu. Kształt tylnych świateł pozostał taki sam, ale zastosowano bardziej przezroczyste klosze.

Pod kątem obniżenia oporów powietrza zmieniono także niektóre elementy podwozia. Po zastosowaniu bardziej płaskiej podłogi pod komorą silnika, dodatkowych paneli wzdłuż podwozia oraz zoptymalizowanych reflektorów wokół przednich i tylnych kół współczynnik oporu powietrza qashqaia zmniejszył się z 0,34 do 0,33.

Teraz kilka słów o wnętrzu. Na desce rozdzielczej pojawiły się nowe, bardziej przejrzyste i czytelniejsze wskaźniki. Prędkościomierz i obrotomierz mają czarne tarcze, białe cyfry i czerwone wskazówki. Tarcze otoczono chromowanymi obwódkami. W obrębie tarczy obrotomierza po lewej stronie umieszczono mniejszy wskaźnik temperatury. Analogiczną pozycję na tarczy prędkościomierza zajął wskaźnik poziomu paliwa. Pomiędzy tarczami znajduje się przeprojektowany wyświetlacz komputera pokładowego, na którym prezentowane są takie informacje, jak średnie zużycie paliwa, przebieg oraz ustawienia tempomatu i ogranicznika prędkości.

Komfort użytkowania podnoszą liczne schowki, w tym nowa przegródka w dolnej części konsoli centralnej, gdzie idealnie mieści się telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz muzyczny. W wersjach wyposażonych w napęd na jedną oś (czyli takich, w których nie zamontowano przełącznika ALL MODE, pomiędzy fotelami, tuż obok dźwigni zmiany biegów znajduje się jeszcze jedna przegródka na bilety parkingowe, klucze lub karty magnetyczne. Podróżowanie stało się jeszcze bardziej komfortowe dzięki lepszej izolacji przed hałasem i wibracjami.

W samochodzie zastosowano zupełnie nowy wielowarstwowy materiał izolacyjny na przegrodzie oddzielającej komorę silnika od kabiny, a także nową szybę czołową zapewniającą lepszą izolację akustyczną.

Natomiast qashqai+2, czyli dłuższa i wyższa wersja tego auta został zaprojektowany jako samochód z bardziej przestronnym wnętrzem, a większa funkcjonalność przedziału pasażerskiego wynika głównie z obecności trzeciego rzędu foteli, które można złożyć, jeżeli nie są używane.

Obydwie wersje są dostępne w wersjach z napędem na przednią oś lub napędem ALL MODE na cztery koła. Pod maską montowane są silniki benzynowe 1.6 lub 2.0 o mocy 115 lub 140 KM oraz diesle 1.5 i 2.0 dCi o mocy odpowiednio 106 i 150 KM.

Ceny modelu Qashqaia zaczynają się od 62 700 zł (promocyjna). Za takie pieniądze mamy samochód z napędem na jedną oś i silnikiem benzynowym 1,6 o mocy 115 KM. Za samochód z silnikiem 2.0 (140 KM) i napędem na 4 koła trzeba zapłacić 77 700 zł. Najtańszy diesel (1,5 dCi 106 KM) to wydatek 73 700 zł. Natomiast dwulitrowy diesel o mocy 150 KM kosztuje 85 700 zł.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska