Nissan zaprezentował w Opolu nowego, małego crossovera o nazwie Juke

Nissan
Nissan
Do salonów samochód trafi we wrześniu.

Na początku kilka słów o wyglądzie samochodu. W dolnej części nadwozia Juke to typowy SUV z potężnymi kołami, szerokimi oponami, dużym prześwitem i masywną postawą. Jednak górna część bez wątpienia pochodzi od samochodu sportowego, z wysoko przebiegającą dolną krawędzią okien nawiązujących kształtem do szyby kasku motocyklowego oraz opadającą jak w coupe linią dachu. Nadwozie przypomina coupe także dzięki temu, że klamka tylnych drzwi bocznych została ukryta w ich krawędzi. Sportowy klimat panuje również we wnętrzu. Podporządkowany kierowcy kokpit zdominowany jest przez konsolę centralną, która kształtem przypomina motocyklowy zbiornik paliwa.

Rozstaw osi Juke'a wynosi 2530 mm. Wymiary całego nadwozia to 4135 mm długości, 1765 mm szerokości i 1570 mm wysokości. W wersjach z przednim napędem w zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu, natomiast wersja z napędem na cztery koła wyposażona jest w tylne zawieszenie wielodrążkowe wzorowane na rozwiązaniu stosowanym w modelu Qashqai.

All-Mode 4x4-i to opracowany przez Nissana sterowany elektronicznie układ napędowy, wzbogacony o technologię indywidualnego podziału momentu obrotowego w celu poprawy zwrotności i ograniczenia podsterowności przy pokonywaniu zakrętów. Oprócz podziału momentu między przednią i tylną oś w maksymalnym stosunku 50:50, układ może rozdzielać go także między lewym i prawym kołem tylnej osi. Dynamiczne pokonywanie zakrętów ułatwia zwiększony moment obrotowy przekazywany na koło zewnętrzne, co ogranicza podsterowność. Układ może skierować maksymalnie 50 proc. momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik na jedno z tylnych kół.

W Polsce samochód pojawi się we wrześniu. Od początku auto będzie oferowane z trzema silnikami do wyboru: jednym dieslem i dwoma jednostkami benzynowymi o pojemności 1,6 litra. Najmocniejszym silnikiem jest nowa turbodoładowana jednostka benzynowa (MR16DDT) z bezpośrednim wytryskiem paliwa. Silnik rozwija moc 190 KM. Drugi z silników benzynowych to 16-zaworowa jednostka wyposażona w unikatowy system podwójnego wtrysku umożliwiający bardziej precyzyjne podawanie paliwa w celu poprawy efektywności procesu spalania. Silnik rozwija moc 117 KM. Natomiast diesel o mocy 110 KM to półtoralitrowa jednostka dCI z common rail. W samochodzie z napędem na jedną oś turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska