Nowa kia sportage do polskich salonów wjedzie pod koniec sierpnia

Kia Motors
Kia Motors
Największymi konkurentami nowego koreańczyka będą m.in. nissan qashqai, peugeot 3008, czy hyundai ix35.

Kia sportage drugiej generacji zadebiutowała w roku 2004 i okazała się dla koncernu ogromnym krokiem naprzód. W ciągu kolejnych sześciu lat sportage przyciągnął tysiące klientów, którzy przedtem nie dopuszczali myśli o zakupie pojazdu marki Kia, a łączna sprzedaż tego modelu przekroczyła 850 tys. sztuk - w tym 150 tys. w samej tylko Europie Zachodniej.

Europejska oferta nowego sportage obejmować będzie docelowo gamę czterech jednostek napędowych. W momencie premiery rynkowej, czyli pod koniec sierpnia tego roku, dostępny będzie dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 163 KM oraz dwulitrowy wysokoprężny o mocy 136 KM. We wrześniu i październiku pojawią się również jednostki o mniejszej pojemności (benzynowa 1,6 l GDI o mocy 140 KM oraz 1,7-litrowy diesel o mocy 115 KM).

Nowy koreańczyk będzie miał napęd na jedną oś (2WD) oraz na obie osie (4WD). Jednostopniowy (bez reduktora) system 4WD nowego sportage w czasie normalnej jazdy napędza tylko oś przednią. Aby utrzymać ruch pojazdu w momencie utraty przyczepności przez koła przednie - odpowiedni procent momentu obrotowego zostaje automatycznie skierowany na oś tylną. W warunkach niskiej przyczepności - na śniegu, podczas deszczu, w błocie, na drodze gruntowej czy też off-road, przydatny będzie tryb blokady Lock Mode - rozdzielający moment obrotowy na obie osie w stałym stosunku 50/50 procent. Tryb ten wyłącza się samoczynnie po przekroczeniu prędkości 40 km/h.

Ponadto gama modelowa nowego sportage obejmować będzie pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynię przekładniową albo sześciostopniową przekładnię automatyczną.

System ISG oferowany będzie jako opcja do silników 1.6. GDI i 1,7 CRDi. System ten automatycznie wyłącza silnik, gdy pojazd zostaje zatrzymany w "korku miejskim" i włącza w momencie wciśnięcia sprzęgła i załączenia przez kierowcę pierwszego biegu. Inne seryjne rozwiązania pozwalające obniżyć zużycie paliwa w nowym sportage obejmują m.in. wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegów (w modelach z manualną skrzynią przekładniową), wskaźnik ekonomicznej jazdy ECO (w modelach z przekładnią automatyczną) oraz oszczędnościowy system sterujący pracą alternatora.

Samochód będzie przyzwoicie wyposażony. W ramach wyposażenia opcjonalnego typu high-tech przewidziane są m.in.: Smart Card (bezkluczykowy system aktywacji pojazdu łącznie z przyciskiem Start/Stop silnika), czasowy wyłącznik świateł głównych z funkcją welcome home (oświetlenia drogi do domu), pełnowymiarowy, szklany dach panoramiczny, reflektory wyładowcze HID (ksenonowe), światła dzienne LED oraz zamontowana w klapie tylnej kamera podglądu drogi cofania z monitorem w wewnętrznym lusterku wstecznym.
Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, to należy ona do najwyższych w tej klasie i wynosi 564 litry z kompletem pasażerów lub 1353 litry po złożeniu oparć tylnych siedzeń. W kabinie nowego koreańczyka można znaleźć sporo schowków na różne drobiazgi.

Najnowszy SUV Kii objęty będzie na obszarze całej Europy 7-letnią gwarancją producenta. Pierwsze dostawy nowego sportage do europejskiej sieci niemal 2000 dealerów spodziewane są pod koniec sierpnia. Największymi konkurentami nowego sportage będą na rynku polskim nissan qashqai, peugeot 3008, mitsubishi ASX i hyundai ix35.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska