Nowa trasa rowerowa z Głuchołaz do Czech. Pięknym i dzikim przełomem Białki

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
Nowa trasa zaczyna się przy tzw. moście kratowym na Białej Głuchołaskiej i prowadzi przełomem rzeki.
Nowa trasa zaczyna się przy tzw. moście kratowym na Białej Głuchołaskiej i prowadzi przełomem rzeki. Krzysztof Strauchmann
To ma być raj dla turystów na rowerach. Głuchołazy dostały dofinansowanie do budowy ścieżki pieszej i rowerowej w najdzikszej części malowniczej doliny Białej Głuchołaskiej.

Licząca 1,2 kilometra długości trasa z asfaltu lub betonowej kostki powstanie na miejscu zarośniętej do niedawna i nieprzejezdnej polnej drogi. Połączy koniec ulicy Andersa w Głuchołazach (przy tzw. moście kratowym) z polsko – czeską granicą i asfaltową drogą prowadzącą do Mikulovic.

W ten sposób rowerzyści jadący do Czech będą mogli ominąć ruchliwą drogę krajową nr 40 do granicy w Mikulovicach.

Przejadą natomiast zdrojową częścią Głuchołaz, ulicą Jana Pawła II, a dalej promenadą spacerową wzdłuż rzeki i kompleksów leśnych.

Po drodze zobaczą dawne tereny wydobycia złota i miną trasy zjazdowe dla rowerów górskich (Złote Ścieżki). Za granicą trasa prowadzi dalej w stronę Jesenika i łączy się systemem czeskich dróg rowerowych.

Koszt budowy nowej drogi pieszo-rowerowej to ponad 1 milion złotych. Jeszcze w maju tego roku na granicy powstanie przejazd przez linię kolejową, żeby umożliwić rowerzystom przejazd po nie zagospodarowanej jeszcze trasie do Czech.

Ostateczny termin wykonania wszystkich prac to 2021 rok.

W tym samym okresie w drugiej części Głuchołaz powstanie prawie stumetrowej długości most dla pieszych i rowerzystów, łączący ulicę Konopnickiej i boisko sportowe z kompleksem basenowym przy ul. Kościuszki.

Obie inwestycje otrzymały dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego, z pieniędzy przeznaczonych na niską emisję, że względu na swój proekologiczny charakter.

Gmina Głuchołazy wystąpiła o dofinansowanie razem z Białą, Prudnikiem i Otmuchowem, przygotowując jeden projekt w ramach tzw. Subregionu Południowego.

Gmina Biała dzięki unijnemu wsparciu wybuduje u siebie ścieżki pieszo-rowerowe w południowej części miasta. Prudnik i Otmuchów natomiast postawią nowe z dworce autobusowe i zagospodarują ich otoczenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska