Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, gwarancja ubezpieczeniowa jest zabezpieczeniem na wypadek upadku lub innych kłopotów finansowych biura. Służy pokryciu kosztów powrotu klientów do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy organizator turystyki - wbrew obowiązkowi - nie zapewni tego powrotu.
Pokrywa się z niej także zwroty wpłat wniesionych przez klientów na poczet imprez turystycznych, które z winy organizatora nie zostały zrealizowane.
Do września biuro podróży z Opola pracuje z zabezpieczeniem na kwotę 183 mln zł. Od połowy września będzie już obowiązywać wyższa gwarancja.
Itaka z Opola to jeden z czołowych touroperatorów w kraju.
Liczba klientów biura w 2014 r. wyniosła 618 tys., a w tym, według prognoz, przekroczy 620 tysięcy.
Obroty Itaki wyniosły w 2014 r. blisko 1,64 mld zł, tegoroczne biuro prognozuje na podobnym poziomie.
Inne czołowe biuro podróży działające w Polsce - Rainbow Tours - również ma nową gwarancję na 2016 rok (jako pierwsze wśród biur ją wykupiło). Opiewa ona na 119,9 mln złotych (obecna - na 100,6 mln).
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?