Targi nto - nowe

Nowe audi A3 ma sportowy charakter

Sławomir Draguła
Trzydrzwiowe A3 ma też zmienioną pokrywę bagażnika z nową krawędzią załamującą światło.
Trzydrzwiowe A3 ma też zmienioną pokrywę bagażnika z nową krawędzią załamującą światło.
Latem na rynku pojawi się kolejna generacja audi A3. Ceny w Niemczech zaczynają się od 20 350 euro.

Zmiany w porównaniu z dotychczas produkowanym modelem są widoczne gołym okiem. Auto ma zmienioną pokrywę silnika, błotniki, zderzaki i osłonę chłodnicy. Pociągnięta interesującym łukiem ozdobna przesłona w reflektorach - tzw. skrzydło - podkreśla ich techniczną perfekcję.

Światła do jazdy dziennej należą do wyposażenia seryjnego, przy opcjonalnych reflektorach bi-ksenonowych światła te są diodowe. Z boku lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami, nowe klamki w drzwiach i atrakcyjne obręcze kół to kolejne atrakcyjne akcenty.

Zmodyfikowany tylny zderzak oraz światła stanowią wyraziste zakończenie nadwozia. Trzydrzwiowe A3 ma też zmienioną pokrywę bagażnika z nową krawędzią załamującą światło.
Modyfikacje stylistyczne nadwozia pozwoliły na wydłużenie A3 o 2,5 centymetra, do 4,24 metra, w wersji Sportback (4,39 metra).
Także we wnętrzu styliści doprowadzili sportową elegancję do perfekcji. Aluminium przy dyszach wylotowych wentylacji, przełącznikach świateł i na konsoli środkowej podkreśla charakter auta. Przełączniki i pokrętła pod radiem otrzymały nowy, wygląd, a zegary czarne tarcze i czerwone wskazówki.

Bagażnik A3 o pojemności od 350 do 1080 litrów jest największy w swojej klasie, a w A3 Sportback może on pomieścić od 370 do 1100 litrów.

Nowe audi napędza osiem silników: pięć benzynowych i trzy wysokoprężne. Sześć z nich jest nowoczesnymi, czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Ich symbole: TFSI i TDI związane są na stałe z niepodważalnymi zaletami technologii silników Audi - mocą i siłą ciągu, dynamiką, kulturą pracy i efektywnością.

Silnik 1.6 ma moc 75 kW (102 KM), silnik 1.4 TFSI - 92 kW (125 KM), 1.8 TFSI - 118 kW (160 KM), a 2.0 TFSI - 147 kW (200 KM), natomiast 3.2 quattro ze swoich sześciu cylindrów uzyskuje moc 184 kW (250 KM). Moc silnika 1.9 TDI to 77 kW (105 KM), a 2.0 TDI - zależnie od wersji - 103 kW (140 KM) względnie 125 kW (170 KM).

Oba dwulitrowe diesle zostały poddane szeroko zakrojonym modernizacjom, a nowy układ wtryskowy common rail gwarantuje wysoką kulturę pracy.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska