reklama

Nowe drogi w Opolu. Ruszają konsultacje

Artur  Janowski
Artur Janowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Już 25 października opolanie będą mogli wypowiedzieć się w sprawie budowy nowej przeprawy przez Odrę. Konsultacje są połączone z wyborami do parlamentu.

Konsultacje to odpowiedź na liczne protesty i wątpliwości wielu opolan, którzy nie mają pełnej wiedzy na temat inwestycji, jakie planuje miasto. Wynik konsultacji - choć nie będzie formalnie wiążący dla władz Opola - ma być jednak ważną wskazówką.

- Po raz pierwszy w historii wszyscy opolanie będą mogli wziąć udział w takich konsultacjach - mówi prezydent Arkadiusz Wiśniewski. - Chcemy zapytać o bardzo ważną sprawę, czyli budowę nowej przeprawy przez Odrę. To jest problem, który od lat czeka na pozytywne rozwiązanie, bo dwa obecne mosty to stanowczo za mało. Chcemy budować trzeci most, ale to będzie też decyzja wszystkich opolan. Dlatego zapytamy mieszkańców o opinię 25 października.

Miejskie konsultacje będą połączone z wyborami parlamentarnymi, ale urny do głosowania mają być oddzielne. Dodatkowo miasto wystartowało z kampanią informacyjną na temat budowy trasy przez Pasiekę, a także obwodnicy południowej.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.opole.pl, uruchomiono również adres mailowy: nowaprzeprawa@um.opole.pl, gdzie można wysyłać pytania związane z inwestycjami.
- Nie mówimy dziś, czy budować, ale w jakiej kolejności. Badania, opinie ekspertów są jednoznaczne: potrzebujemy obu inwestycji w dalszej lub bliższej przyszłości - podkreśla Mirosław Pietrucha, wiceprezydent Opola.

Przypomnijmy jednak, że inwestycje budzą wątpliwości mieszkańców. Przeciwko trasie przez Pasiekę mocno protestują mieszkańcy wyspy, z kolei przebieg obwodnicy oprotestowują dzielnice południowe.

Urząd miasta przekonuje jednak, że wybrane warianty są najmniej inwazyjne i korzyści z ich budowy przewyższają niedogodności dla mieszkańców.

- Do tej pory słyszany był głównie głos protestujących. Nie mówię, że on nie jest ważny, ale teraz my też chcemy głośno i wyraźnie pokazać nasze argumenty i dać szansę wszystkim, aby je ocenili - podkreśla prezydent Wiśniewski.

Więcej o konsultacjach w piątek w Nowej Trybunie Opolskiej.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rysiek

Obwodnica
Mieszkam na Zaodrzu i koło mojego bloku mogą przejeździe sznury aut i autobusy przez cały dzień, a szlachcie, na wyspie pasieka nie taka sprawiedliwość.

B
Blek

Koleś pierwszy z lewej mógłby sobie kupić garnitur, bo ten chyba jeszcze z bierzmowania ma. Może też jego laska mu powie żeby się nie naciągał tak bo na zdjeciach głupio wyszedł.

Ł
ŁUKASZ

     Trasa Średnicowa jest niezbędna, wzdłuż mostu kolejowego na rz. Odrze, plus kładka "wantowa pieszo-rowerowa" między mostem piastowskim, a kolejowym na rz. Odrze (na wysokości lodowiska Toropol). Trasa Bolkoska i inne pomysły uważam za bzdurę i za rozwiązania mało wydajne, nieekonomiczne i nie efektywne - rozpatrując ruch w Opolu. Teraz są debaty i konsultacje, od prawie roku nic z nich  nie wynika. 

 

     Jak tak będzie dalej to się skończy czas, a konsekwencją tego brak dostępu do finansów. Stara nitka Mostu Sybiraków się rozpadnie i zostanie nam Piastowski i jedna nitka na Sybiraków, i ci co najwięcej krzyczeli się zdziwią. O most Sybiraków, też zresztą trzeba szybko zadbać.

 

     Takie przeprawy to normalka w innych miastach Wrocław, Warszawa, Poznań, Toruń, nie mówiąc o miastach w innych krajach np. BRNO. 

 

      A żeby te inwestycje ruszyły potrzeba wielu formalności i czasu, więc w skrócie TWARDA DECYZJA, PROCEDURY, PRZETARGI, PROJEKTY i REALIZACJA. I dębić oraz wydawać kasę z Warszawy i UE, puki jest.

 

 

E
Elżbieta Flisak

Wklejam wypowiedź mojego kolegi, wykluczonego z dyskusji na niniejszym forum. WYKLUCZONEGO - podkreślam - i to mimo przestrzegania regulaminu formu, czyli wbrew wypowiedzi pana Prezydenta, jakoby głos protestujących był słyszany.

 

"Decyzja o tym, gdzie ona będzie to będzie decyzja również wszystkich opolan"
Choć wynik konsultacji nie będzie formalnie wiążący dla władz miasta, to kto podejmie decyzje prezydent czy wszyscy opolanie?
Jak się nazywa formalnie zabieg robienia durniów z mieszkańców?
Zapytamy mieszkańców o opinie odnośnie czego, czy budować i którą, czy w jakiej kolejności, tego jeszcze nie ustalono, że nie przedstawiono jeszcze pytań?
"Do tej pory słyszany był głównie głos protestujących. Nie mówię, że on nie jest ważny, ale teraz my też chcemy głośno i wyraźnie pokazać nasze argumenty i dać szansę wszystkim, aby je ocenili - podkreśla prezydent Wiśniewski."
Na wszelki wypadek przy urnach będą urzędnicy z ulotkami, to ma być taka agitacja wyborcza w dniu wyborów na wszelki wypadek jakby mieszkańcy byli odmiennego zdania niż władze, czy Pan Grzegorz nie wie o czym mówi?
Panie prezydencie, gdzie Pan był w 2010 roku na Księżycu czy Marsie, czy może był Pan wiceprezydentem Opola, że nie był Pan w stanie głośno i wyraźnie pokazać swoich argumentów?
Czy na migawce na stronie UM Opola plan trasy średnicowej umieszczony jest przez przypadek od dwóch miesięcy czy może z premedytacją?

 

A to już dodaję od siebie:

Podział przebiega nie między zwolennikami i przeciwnikami tras, ale między osobami, które rozumieją i szanują konieczność zrównoważonego rozwoju (nie tylko ze względu na literę prawa, ale i na nasze wspólne obiektywnie postrzegane dobro, z kwestiami zdrowotnymi włącznie) a osobami, które nie rozumieją ani/lub nie szanują tej konieczności. My, którzy chcemy zachować  dla przyszłych pokoleń to, co w Opolu jest cenne i funkcjonuje dobrze, nie jesteśmy słyszani. Przeciwnie, jesteśmy wyciszani. Mało tego: nasze starania bywają kanalizowane w złych kierunkach, kanalizowane niczym te nieszczęsne niechciane przez MZD potoki pieszych i rowerzystów. Czemu przemilczano, na przykład, że trasa średnicowa otrzymała negatywną opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (proszę bardzo samemu sprawdzić - sygnatura ZN.510.104.2015.MK)? Czemu nikt nie zamieści prawdziwych danych odnośnie obłożenia istniejącej obwodnicy północnej? Czemu w ciągu ul. Traugutta, o. Frankiewicza i Teligi toleruje się sytuację braku przejść dla pieszych na odcinku - bagatela - ok. 2,2 km, mimo zabudowy po obu stronach, mimo obecności kościoła i kilku przystanków MPK i mimo ruchu tirów? Czemu nie tylko chodniki, ale nawet już jezdnie Popiełuszki, Struga i kilku innych ulic wyglądają, jakby sam Bóg o nich zapomniał? Czemu ludzie dowiadują się tylko przypadkiem, że obwodnica ma zniszczyć Gemajdę i okolice stawów na Malinie (sami wszak nie wpadliby na to, że można aż tak niekorzystnie poprowadzić drogę, więc nie pytają). Czemu toleruje się niezgodne z zasadami logiki używanie słów "przeprawa" i "obwodnica" zamiennie, jakby były synonimami? Czemu nie wyjdzie się do ludzi z informacją, że obwodnica ma mieć kategorię GP 2x2 z dopuszczalną prędkością 80-100 km/h (co stanowi standard pozamiejski, ale będzie zrealizowany w granicach miasta, w dodatku w obrębie dzielnic!)? Dlaczego nie uświadamia się ludzi, że tak wyśrubowana kategoria drogi nie pozwoli na zachowanie istniejącego układu komunikacyjnego, a już na pewni nie zostanie zachowana rezerwa na przyszły rozwój dróg naprawdę potrzebnych Opolanom? Takich "luźnych sznurków" jest mnóstwo, ale media akurat rzadko za nie pociągają. Czemu?

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3