Nowe Renault Megane - jedno z najbezpieczniejszych aut na rynku

fot. Renault
Podczas prac nad pojazdem styliści otrzymali jasne wytyczne, aby był to samochód atrakcyjny przede wszystkim dla przeciętnego nabywcy, a nie wyłącznie dla samych projektantów.
Podczas prac nad pojazdem styliści otrzymali jasne wytyczne, aby był to samochód atrakcyjny przede wszystkim dla przeciętnego nabywcy, a nie wyłącznie dla samych projektantów. fot. Renault
Kompaktowa renówka trzeciej generacji nie ma tak kontrowersyjnego wyglądu jak jej poprzedniczka. Firma Renault postawiła na bezpieczeństwo. Auto posiada m. in. sześć poduszek powietrznych, napinacze pasów i czujniki zderzeń bocznych.

Najmłodsze dziecko francuskiego koncernu może się podobać. Udane połączenie sportowych akcentów stylistycznych i pięknej linii robi duże wrażenie. Na szczęście renault odeszło od śmiałych projektów, które miały zastosowanie w poprzednim modelu.

Podczas prac nad nowym megane styliści otrzymali jasne wytyczne, aby był to samochód atrakcyjny przede wszystkim dla przeciętnego nabywcy, a nie wyłącznie dla samych projektantów.

Taka decyzja zapadła po analizie prezentujących się poniżej oczekiwań danych sprzedażowych takich modeli jak Megane II, Vel Satis czy Avantime. Były to oryginalne i godne uwagi pomysły, jednak część potencjalnych klientów ich nie zaakceptowała, uznając za zbyt kontrowersyjne.

Wygląd nowej renówki jest ważny, bo na rynku europejskim konkuruje z takimi samochodami jak Volkswagen Golf, Ford Focus oraz Opel Astra.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Rozstaw osi 2640 mm, długość 4299 mm, szerokość 1808 mm, wysokość 1423 mm.
Osiągi
Silnik 1,6 benzyna, moc 110 KM, prędkość maksymalna 195 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 10.5 s, spalanie 9.3/5.6/6.9
Silnik 2,0 benzyna, moc 180 KM, prędkość maksymalna 230 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 7.8 s, spalanie 10.2/6.1/7.6
Silnik 1,6 benzyna, moc 100 KM, prędkość maksymalna 190 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 10.9 s, spalanie 9.0/5.5/6.7
Silnik 1,5 dCi, moc 85 KM, prędkość maksymalna 175 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h 12.9 s, spalanie 5.3/4.1/4.5
Silnik 1,5 dCi, moc 105 KM, prędkość maksymalna 190 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 10.9 s, spalanie 5.5/4.0/ 4.5
Silnik 1,9 dCi, moc 130 KM, prędkość maksymalna 205 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 9.5 s, spalanie 6.2/4.4/5.1

Pisząc o nowym megane, nie sposób nie wspomnieć o świetnych wynikach tego samochodu w ostatnich wynikach zderzeniowych prestiżowej organizacji Euro NCAP.

- Samochód zdobył maksymalną ilość pięciu gwiazdek - wyjaśnia Ryszard Wróbel, szef działu sprzedaży firmy Vip Car, opolskiego dilera Renault.

W testach nowa meganka uzyskała imponujący wynik 37 punktów na 37 możliwych (poziom ochrony dorosłych pasażerów).

Samochód miło zaskakuje także we wnętrzu. Deska rozdzielcza jest nowoczesna i tak zaprojektowana, by kierowca, obsługując ją, nie musiał odrywać wzroku od kierunku jazdy. Wszystkie materiały użyte do wykończenia są lepsze niż w poprzednim modelu i bardzo dobrze spasowane.
Na początku kilka słów o silnikach. Meganka napędzana jest odnowionymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które zapewniają wysokie osiągi. Diesle mają moc 85, 105 i 130 KM. W przyszłym roku pojawią się jednostki o mocy 150 i 160 KM.

Megane wyposażone jest też w dwa silniki benzynowe 1.6 16V o mocach 100 i 110 KM oraz nowe jednostki TCE o mocy 130 i 180 KM (Turbo Control Efficiency).

Ceny samochodu w wersji hatchback rozpoczynają się od 49 900 zł za wersję Authentique z silnikiem benzynowym 1,6 l o mocy 100 KM do 78 200 zł za wersję Privilege z silnikiem Diesla 1,9 l o mocy 130 KM

Za wersję coupé trzeba zapłacić od 59 000 zł (wersję Expression z silnikiem benzynowym 1,6 l o mocy 110 KM) do 83 700 zł (wersja Dynamique z silnikiem Diesla o pojemności 2,0 l i mocy 160 KM).

Nowy megane jest bezpieczniejszym samochodem. Pojazd został wyposażony w szereg elementów gwarantujących komfort i poczucie bezpieczeństwa: 2 czujniki zderzeń bocznych, 6 poduszek powietrznych (w tym 2 dwukomorowe poduszki chroniące klatkę piersiową i miednicę), system Renault Protection, obejmujący podwójne napinacze pasów, ograniczniki napięcia pasów, dwukomorowe adaptacyjne poduszki czołowe z dwoma generatorami oraz zagłówki nowej generacji.

Auto ma też oczywiście ABS (w standardzie) i system wspomagania nagłego hamowania oraz (w zależności od wersji) ESC z funkcją kontroli podsterowności.

Nowa renówka jest dobrze wyposażona, a wnętrze wykonane z materiałów dobrej jakości. Już w standardzie klient otrzymuje: 6 poduszek powietrznych, ABS, zagłówki przednich foteli nowej generacji, dzieloną i składaną tylną kanapę, manualnie sterowaną klimatyzację, elektryczne wspomaganie kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej, elektrycznie sterowane boczne przednie i tylne szyby, radioodtwarzacz CD mp3 ze sterowaniem przy kierownicy i sześcioma głośnikami, elektrycznie sterowane lusterka oraz regulację wysokości siedzenia kierowcy.

Auto posiada liczne elementy spotykane w autach wyższej klasy, m.in. automatyczny hamulec postojowy (dostępny wiosną 2009 roku), kartę hands free, pozwalającą na otwarcie i uruchomienie samochodu oraz jego automatyczne zamknięcie bez użycia kluczyka oraz system nawigacji Carminat Bluetooth CD, system kontroli ciśnienia w oponach, automatycznie włączane światła oraz automatycznie włączane wycieraczki.

Oprócz tego na wyposażeniu są też bi-ksenonowe światła kierunkowe, obracające się w zależności od kąta skrętu kierownicy, zapewniając lepszą widoczność ukształtowania drogi i oświetlenie pobocza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska