Nowe volvo to auto nie tylko dla rodziny

fot. volvo
Nowe V60 to jeden z bardziej sportowych vanów w historii.
Nowe V60 to jeden z bardziej sportowych vanów w historii. fot. volvo
Nowe volvo łączy w sobie sportowy styl i bezpieczeństwo. Model nawiązuje designem do nowego S60, ale przy tym oferuje większą przestrzeń bez rezygnowania z mocnego silnika i dynamicznego wyglądu.

Dane techniczne

Dane techniczne

wymiary:
długość - 4628 mm
rozstaw osi - 2776 mm
rozstaw przednich kół - 1588 mm
rozstaw tylnych kół - 1585 mm
bagażnik - klapa bagażnika o szerokości 1095 mm w połączeniu z dodatkowym miejscem za obudową kół i pod podłogą bagażnika zapewnia 430 litrów pojemności

osiągi:
- Czterocylindrowy silnik 2.0T GTDi, pojemność - 2 litry, moc - 203 KM, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h to 7,9 sekundy przy skrzyni manualnej oraz 8,4 sekundy przy skrzyni automatycznej. Maksymalna prędkość w wersji ze skrzynią automatyczną i manualną, to 230 km/h.
- Benzynowy silnik T6, pojemności 3 litry, moc - 304 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h.
- Dostępna będzie również jednostka 1.6 GTDi w dwóch wersjach: 1.6 GTDi (T3) o mocy 150 KM oraz T4 o mocy 180 KM.

Nowe dziecko Volvo, czyli V60, swoją premierę miał w trakcie paryskiego salonu samochodowego. Od razu rzuca się w oczy jego sylweta - to chyba najbardziej sportowy van w historii. Przód jest identyczny jak w sedanie S60. Tył natomiast nawiązuje do klasycznych linii tej marki - jest bardzo dynamiczna, co podkreślają zwężające się ku tyłowi boczne okna. Samochód jest więc jednocześnie rodzinny i przebojowy, nowoczesny i klasyczny.

V60 będzie dostępne z dwoma typami zawieszenia: wersją komfortową i dynamiczną. Różnice pomiędzy nimi widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Wariant komfortowy ma nieco miększe ustawienia, pozwalające na płynniejszą jazdę na gorszych drogach, czyli ma nam być wygodniej nawet w czasie jazdy po dziurach w ulicy.

Opcjonalnie możemy także wybrać aktywne zawieszenie FOUR-C. Jest tp samokorygujący się system, który dzięki czujnikom monitoruje zachowanie samochodu. W ułamek sekundy amortyzatory dostosowywane są w taki sposób, aby jak najlepiej działać w sytuacji, w której znajduje się samochód.

Dzięki trzem alternatywnym ustawieniom zawieszenia kierowca może w łatwy sposób wybrać za pomocą przycisku jeden z trzech dostępnych trybów: komfortowy, sportowy lub aktywny.

Wewnątrz kierowca i pasażer mają do dyspozycji sporo miejsca, nie tylko dla siebie, ale także dla przewożonego przez siebie bagażu. Fotele tylne oraz przednie siedzenie pasażera składają się, tworząc płaską powierzchnię, co pozwala na przewożenie długich towarów. Szerokość otworu ładunkowego wynosi 1095 mm, a pojemność bagażnika sięga 430 litrów.

Dla bezpieczeństwa pieszych

Dla bezpieczeństwa pieszych

System Pedestrian Detection działa jak ludzkie oko.

System Pedestrian Detection zastosowany w V60 umożliwia uniknięcie kolizji z pieszym przy prędkościach do 35 km/h w przypadku, gdy kierowca nie zdąży w porę zareagować na niebezpieczeństwo.

Przy wyższych prędkościach system koncentruje się na możliwie jak największym ograniczeniu prędkości samochodu przed zderzeniem. Może ona zostać zredukowana nawet o 25 km/h.
Na system Pedestrian Detection z funkcją automatycznego hamowania składa się urządzenie radarowe zainstalowane w osłonie chłodnicy, kamera umieszczona przed wewnętrznym lusterkiem wstecznym oraz centralna jednostka sterująca. Zadaniem radaru jest wykrywanie obiektów (pieszych oraz pojazdów) znajdujących się przed samochodem i mierzenie odległości, jaka dzieli je od maski pojazdu. Kamera natomiast służy do określenia, z jakiego typu obiektami mamy do czynienia.

Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak ludzkie oko i dokładnie tak samo jak ono może być mniej precyzyjna przy niekorzystnym oświetleniu, w ciemności oraz w przypadku brzydkiej pogody. z

System elektronicznej kontroli klimatu ECC (ang. Electronic Climate Control) zapewnia automatyczną regulację zarówno temperatury wewnątrz samochodu, jak i siły nawiewu.

Dzięki zastosowaniu opcjonalnej technologii Dolby Digital, Volvo V60 pozwala słuchaczom na doświadczenie dźwięku o niezwykłej przestrzenności, zapewniając tym samym doskonałą jakość ścieżek dźwiękowych nagranych w standardzie Dolby Digital.

Wszystkimi funkcjami można sterować za pomocą przełączników znajdujących się na kierownicy lub pod wyświetlaczem. Opcjonalnie dostępny jest również pilot zdalnego sterowania.

Pod maską znajdziemy jeszcze mocniejszą wersję silnika T6. W pierwszym roku produkcji nowe volvo V60 dostępne będzie w wersjach z szeregiem różnych silników benzynowych i wysokoprężnych.

Benzynowy silnik T6 o pojemności 3 litrów został udoskonalony, przede wszystkim dzięki redukcji wewnętrznego tarcia. Jednocześnie, specjalistom udało się zredukować poziom zużycia paliwa o około 10 procent do poziomu 10,2 l/100 km (cykl mieszany).

Ta szwedzka marka znana jest z dbałości o bezpieczeństwo. I dlatego V60 został wyposażony w wiele systemów mających zapewnić nie tylko komfort kierowcy, ale także jego bezpieczeństwo. To między innymi napęd na cztery koła, ostrzeżenie przed pieszymi i przed kolizją z poprzedzającym autem, kontrola trakcji i system stabilizacji nadwozia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska