Nowe wagony PKP Intercity. Nowoczesne składy będą woziły...

    Nowe wagony PKP Intercity. Nowoczesne składy będą woziły Opolan

    Zdjęcie autora materiału
    Sławomir Draguła

    Aktualizacja:

    Nowa Trybuna Opolska

    Nowe wagony PKP Intercity. Nowoczesne składy będą woziły Opolan
    1/25
    przejdź do galerii

    ©PKP Intercity / Pesa / Archiwum NTO

    PKP Intercity do końca 2018 roku odebrało 30 pierwszych wagonów po modernizacji. Trafią do składów, które wozić będą pasażerów m.in. przez Opolszczyznę.
    Sukcesywnie realizowana jest podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku 2018 roku umowa o wartości 410 milionów złotych na modernizację i przegląd 90 wagonów typu 111A. Stanowi ona element największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego.

    Do końca 2018 roku PKP Intercity odebrało pierwszych 30 zmodernizowanych wagonów. Wyjadą one na tory w najbliższych tygodniach jako przedziałowe drugiej klasy.

    Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem.

    Ponadto zainstalowane są w nich wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

    Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków jezdnych.

    Nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić naszym pasażerom coraz wyższy komfort podróżowania – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity. - Nasza determinacja połączona z rzetelnością producenta dają niespodziewanie szybkie efekty.

    Zmodernizowane wagony będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce. Dostępne będą m.in. na trasach:
    • Kraków/Lublin– Katowice – Opole - Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – (Świnoujście)
    • Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/(Gorzów Wlkp.)
    • Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra
    • Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok)
    • Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok)


    Modernizacja 90 wagonów przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu realizowana jest z unijnych pieniędzy.

    PKP Intercity podpisało umowy na realizację tych projektów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) w kwietniu 2018 roku i w czerwcu 2018 roku. Pozyskane fundusze - 654 mln zł - są elementem największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity, którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży.

    Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.

    Od kilku lat przez Opolszczyznę jeżdżą też nowoczesne składy Pendolino, a od niedawna elektryczne zespoły trakcyjne Dart. One w barwach PKP Intercity.

    Zobacz galerię

    W nowe pociągi zainwestował też samorząd województwa opolskiego, który jest udziałowcem Przewozów Regionalnych. Kupił on ostatnio siedem nowoczesnych składów Impuls.

    W czerwcu 2018 roku tabor opolskich Przewozów Regionalnych zasiliły dwa czterowagonowe pociągi ED 72. - To składy po gruntownej modernizacji, tak naprawdę ze starych pojazdów został tylko szkielet i ramy wózków jezdnych - mówi Sylwester Brząkała, dyrektor opolskich Przewozów Regionalnych. - Reszta jest nowa.





    ZOBACZ WIDEO: Kolejowa stacja widmo

    Czytaj treści premium w Nowej Trybunie Opolskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (3)

    Forum tylko dla zalogowanych.

    Załóż konto / Zaloguj się
    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (3) forum.nto.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Warto zobaczyć

    Wideo