ZSTiO uruchomiło od tego roku klasę o profilu kolejowym. Tym samym po dwóch dekadach przerwy w tym mieście wróciło kształcenie w tej konkretnej branży.
Na razie uczniowie pracują zdalnie, ale gdy już wrócą do szkoły, będą mieli bardzo dobre warunki do nauki. Przede wszystkim nowoczesną pracownię do symulacji ruchu pociągów. Powiat otrzymał właśnie dofinansowanie na ten cel z Ministerstwa Edukacji.
- W dużej mierze kolejarze będą pracować na programach do symulacji ruchu, a to wymaga wyposażenia naszej pracowni w odpowiednie oprogramowanie i sprzęt, dlatego zawnioskowaliśmy do ministerstwa o jej dofinansowanie – mówi Maria Staliś, dyrektor ZSTiO w Azotach, gdzie rozpoczęto kształcenie przyszłych kolejarzy.
Uczniowie mogą też liczyć na stypendia. Pod koniec października podpisano umowę w tej sprawie.
- PKP PLK S.A. podpisało z nami umowę o współpracy. Oprócz umożliwienia uczniom odbywania praktyk zawodowych i wspierania szkoły w zakresie praktycznym i dydaktycznym, umowa przewiduje objęcie programem stypendialnym najlepszych uczniów tego kierunku - wskazuje Maria Staliś.
- O stypendium może ubiegać się uczeń, który ukończył pierwszy rok nauki na kierunku technik transportu kolejowego. Pod uwagę brana będzie średnia ocen, średnia z przedmiotów zawodowych i ocena z zachowania. Program stypendialny ma na celu zapewnienie spółce wykwalifikowanej kadry na stanowiska – opisuje.
Technik transportu kolejowego może znaleźć zatrudnienie jako: dyżurny ruchu, nastawniczy, dróżnik przejazdowy, kierownik pociągu, rewident, manewrowy, dyspozytor ruchu kolejowego, kontroler kolejowy, maszynista pomocniczych pojazdów kolejowych metra (po zrealizowaniu fakultetu – dodatkowej kwalifikacji) czy maszyniści kolejowi i metra (po zrealizowaniu fakultetu – dodatkowej kwalifikacji).
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?