Nowoczesne pociągi dart jeżdżą przez Kędzierzyn-Koźle

Sławomir Draguła

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Nowoczesne składy bydgoskiej Pesy wożą teraz pasażerów na trasie Warszawa Wschodnia - Racibórz. Zyskali przy tym pasażerowie z Kędzierzyna-Koźla.

- Bardzo fajny pociąg, wygodny i nowoczesny, aż chce się jeździć - mówi Tomasz Kulikowski z Kędzierzyna-Koźla, który w sobotę wysiadł na tamtejszym dworcu z pociągu Intercity „Wysocki”, kursującego na trasie Warszawa Wschodnia - Racibórz.

Od kilku dni połączenia te realizowane są nowoczesnymi dartami produkowanymi przez bydgoską Pesę. Ze względu na wygląd pociągi te nazywane są potocznie polskimi pendolino.

- Nasze miasto od jakiegoś czasu jest marginalizowane przez kolej, tracimy kolejne połączenia, pogarsza się stan prowadzących do nas torów, a tu taka niespodzianka w postaci nowoczesnego pociągu - dodaje Tomasz Kulikowski.

PKP Intercity przesunął darty na trasę Warszawa - Racibórz przez Kędzierzyn-Koźle z tej Warszawa - Lublin. W czerwcu ruszył tam bowiem generalny remont torowiska i całej infrastruktury kolejowej, więc nie ma uzasadnienia, by kursowały tam darty.

W okresie wakacyjnym Intercity potrzebuje też dodatkowych wagonów, które podczepia do składów jeżdżących do turystycznych miejscowości. A do tej pory to właśnie tradycyjne składy jeździły z „Wysockim”.

Z tym natomiast wiązał się istotny problem. Po przyjeździe na dworzec w Kędzierzynie-Koźlu, trzeba było odczepiać lokomotywę, przetaczać ją na drugi koniec składu i dopiero wówczas pociąg mógł ruszyć w dalszą drogę.

W dartach takiej konieczności nie ma. Maszynista opuszcza bowiem jedną kabinę, przechodzi na drugą stronę składu i zasiada w drugiej kabinie.

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Przez

Zdzieszowice będą jeździć tylko tory wyremontują na razie większość puścili przez Strzelce opolskie

J
Jaroo
W dniu 13.07.2017 o 22:00, WYkolejENIEC napisał:

Nie wiem dlaczego redaktor pisze w liczbie mnogiej "pociągi".. to tylko jeden skład jadący w dwie strony!. Gdyby zresztą Racibórz nie był w województwie śląskim, to i tego składu pewnie by nie było.Poza tym lokomotywy to nie jeżdżą już od ok. 50 lat tylko... ELEKTROWOZY :wub:

Coś Ci się kolego podupcyło z parowozami. Lokomotywy śmigają nadal, elektryczne i spalinowe, jak na razie mają się dobrze. Parowozy ciągnęły zestawy z Kędzierzyna do np. Prudnika jeszcze pod koniec lat 80 tych.

W
WYkolejENIEC

Nie wiem dlaczego redaktor pisze w liczbie mnogiej "pociągi".. to tylko jeden skład jadący w dwie strony!. Gdyby zresztą Racibórz nie był w województwie śląskim, to i tego składu pewnie by nie było.

Poza tym lokomotywy to nie jeżdżą już od ok. 50 lat tylko... ELEKTROWOZY :wub:

Z
Zgryźliwy

A przez Olesno dalej stare śmierdzące "Kible"!!! :(

x
xxx

Coś niesamowitego - pendolino w K-Koźlu!! To dlatego koleje wyremontowały tylko ten peron na który wjeżdża ta ciuchcia  (pozostałe perony pozostały w trwającej rozsypce). A ciekawe jaką prędkość rozwija na ultranowoczesnym odcinku K-Koźle  - Zdzieszowice - może dochodzi do 50 km/h. Cieszmy się  - hurra!!!!

Dodaj ogłoszenie