Ponad 15 milionów wyprodukowanych egzemplarzy passata i passata varianta plasują ten samochód wśród najlepiej sprzedających się pojazdów w historii motoryzacji.
Teraz volkswagen rozszerza swoją stajnię o model CC. To jednocześnie elegancka limuzyna i dynamiczne coupé. Całkowitą nowością jest od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości oraz 1120 milimetrów szerokości i zajmuje cały przód aż do słupków B.
Ciekawostką są również drzwi bez ram, które zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w passacie CC jest aktywna klimatyzacja siedzeń, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny - phaetona.
Także sterowanie automatyczną klimatyzacją (climatronic) jest nowością. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji.
Nowy wygląd i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak w phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki instrumentów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.
Teraz kilka słów o silnikach. W momencie wejścia na rynek europejski passat CC będzie oferowany z dwoma motorami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 160 i 300 KM, turbodiesel natomiast 140 KM i spełnia już teraz wszystkie wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Passat CC TDI z tym silnikiem spala tylko 5,8 litra oleju napędowego na 100 km i rozwija prędkość 213 km/h.
Z kolei passat TSI, zużywający 7,6 litra benzyny i osiągający prędkość maksymalną 222 km/h, należy do najoszczędniejszych samochodów z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Natomiast prędkość passata CC V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a jego średnie spalanie wynosi tylko 10,1 litra.
Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będącą również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG.
Passat CC w Polsce będzie dostępny już w czerwcu. Głównymi rynkami dla tego auta są Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?