Nowość na rynku - vw passat cc

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Samochód może się podobać, a do tego jest komfortowy i szybki.
Samochód może się podobać, a do tego jest komfortowy i szybki. fot. Volkswagen
To auto to po części limuzyna, po części coupé. Nowy passat CC w polskich salonach już w czerwcu.

Ponad 15 milionów wyprodukowanych egzemplarzy passata i passata varianta plasują ten samochód wśród najlepiej sprzedających się pojazdów w historii motoryzacji.

Teraz volkswagen rozszerza swoją stajnię o model CC. To jednocześnie elegancka limuzyna i dynamiczne coupé. Całkowitą nowością jest od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości oraz 1120 milimetrów szerokości i zajmuje cały przód aż do słupków B.

Ciekawostką są również drzwi bez ram, które zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w passacie CC jest aktywna klimatyzacja siedzeń, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny - phaetona.
Także sterowanie automatyczną klimatyzacją (climatronic) jest nowością. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji.
Nowy wygląd i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak w phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki instrumentów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.

Teraz kilka słów o silnikach. W momencie wejścia na rynek europejski passat CC będzie oferowany z dwoma motorami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 160 i 300 KM, turbodiesel natomiast 140 KM i spełnia już teraz wszystkie wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Passat CC TDI z tym silnikiem spala tylko 5,8 litra oleju napędowego na 100 km i rozwija prędkość 213 km/h.

Z kolei passat TSI, zużywający 7,6 litra benzyny i osiągający prędkość maksymalną 222 km/h, należy do najoszczędniejszych samochodów z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Natomiast prędkość passata CC V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a jego średnie spalanie wynosi tylko 10,1 litra.

Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będącą również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG.

Passat CC w Polsce będzie dostępny już w czerwcu. Głównymi rynkami dla tego auta są Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska