Nowy DS7. Już widzieliśmy jak wygląda ten luksusowy model

Stanisław Rochowicz
Od kilku dni można już składać zamówienia na nowego DS7. Motofakty mogły już obejrzeć jeszcze przedprodukcyjną wersję tego modelu. I jak na DSa przystało jest modnie, nowocześnie i elegancko. Jest też drogo, ale dżentelmeni o tym nie mówią...
Od kilku dni można już składać zamówienia na nowego DS7. Motofakty mogły już obejrzeć jeszcze przedprodukcyjną wersję tego modelu. I jak na DSa przystało jest modnie, nowocześnie i elegancko. Jest też drogo, ale dżentelmeni o tym nie mówią... DS
Od kilku dni można już składać zamówienia na nowego DS7. Motofakty mogły już obejrzeć jeszcze przedprodukcyjną wersję tego modelu. I jak na DSa przystało jest modnie, nowocześnie i elegancko. Jest też drogo, ale dżentelmeni o tym nie mówią...

Sam DS jest wydarzeniem. A pojawienie się nowego DSa, jest szczególnym wydarzeniem. Powstanie tej francuskiej marki na bazie legendarnego modelu DS z 1955 roku miało na celu - znane już z przeszłości wielu innych motoryzacyjnych producentów - wejście przez Citroena w klasę aut luksusowych.

I do pewnego stopnia to się udało, choć przed marką droga jeszcze daleka i wyboista.

Ale pojawienie się każdego nowego modelu w gamie wyznacza pewne kierunki, w których następne będą się skłaniać.

Nowy DS7. Cztery jednostki napędowe i pięć wersji wyposażenia

Tego można się było spodziewać. Nowy DS7 będzie dostępny tylko z jednym silnikiem wysokoprężnym BlueHDi o mocy 130 KM, który - podobnie jak i inne wersje silnikowe - będzie zestawiony z automatyczną, 8-biegową skrzynią. Jednostka ta ma charkteryzować się zużyciem paliwa na poziomie 4 litry/100 km i emisją CO2 na poziomie 106 g/km. To będzie także najtańszy DS7, bowiem jego cena rozpoczyna się od 199 900 złotych.

W gamie nowego DS 7 oczywiście dominują jednostki napędowe korzystające z technologii hybrydowej plug-in E-Tense. Najsłabsza wersja ma moc 225 KM z napędem na jedną oś, a pośrednia 300 KM z napędem na cztery koła.

DS 7 E-Tense 300 KM 4×4 w trybie 100% elektrycznym rozwija prędkość maksymalną 135 km/h. Zgodnie z danymi homologacyjnymi zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 81 km w cyklu miejskim (WLTP) i do 63 km w cyklu mieszanym (WLTP) przy emisji zaledwie 27 g/km CO2 i homologowanym zużyciu paliwa na poziomie 1,2 l/100 km. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, a 1000-metrowy odcinek ze startu zatrzymanego pokonuje w 25,9 sekundy.

Natomiast w przypadku DS 7 E-Tense 225 KM, zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 80 km w cyklu miejskim (WLTP EAER) oraz do 65 km w cyklu mieszanym (WLTP AER) przy emisji 28 g/km CO2 i homologowanym zużyciu paliwa na poziomie 1,2 l/100 km.

Najmocniejszą wersją jest hybrydowy DS 7 E-Tense 360 KM 4×4, którego napęd składa się z silnika spalinowego 1,6 o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych o mocy 110 i 113 KM, odpowiednio na przedniej i tylnej osi (napęd na cztery koła). Masa pojazdu została zredukowana do 1 885 kg, co pozwala na uzyskanie bardzo dobrego stosunku mocy do masy auta.

Silniki elektryczne zasilane z akumulatora o pojemności 14,2 kWh umożliwiają jazdę w trybie zeroemisyjnym, z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Zapewniają zasięg do 62 km w trybie miejskim (WLTP) i 57 km w trybie mieszanym (WLTP). W trybie 100% elektrycznym samochód może rozwijać prędkość maksymalną 190 km/h. Zgodnie z danymi homologacyjnymi nowego DS 7 E-Tense 4×4 360, emisja CO2 wynosi 40 g/km, a zużycie paliwa 1,8 l/100 km.

Wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 245/35 R21, pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a pokonanie 1000-metrowego odcinka ze startu zatrzymanego zajmuje 25,4 sekundy.

Nowy DS7. Seria limitowana DS 7 E-Tense 4x4 360 La Premiere

Najlepiej wyposażona wersja – nowy DS 7 E-TENSE 4x4 360 – będzie również dostępna w serii limitowanej La Premiere.
Za szczegóły projektu tej wyjątkowej wersji, będącej ucieleśnieniem ducha GT, odpowiada dział DS PERFORMANCE, który ma w swoim dorobku dwa tytuły mistrzowskie na torach Formuły E. Podwozie jest obniżone o 15 mm, rozstaw kół szerszy (+24 mm z przodu, +10 mm z tyłu), a tarcze hamulcowe mają średnicę 380 mm i czterotłoczkowe zaciski z logo DS Performance w kolorze czarnym.

Limitowana seria La Premiere oferowana jest w dwóch wersjach kolorystycznych wykończenia wnętrza – Basalt Black Opera lub Pearl Grey Opera. Wyjątkowy styl wnętrza ma podkreślać skóra Nappa, która poza tapicerką foteli z motywem bransolety od zegarka została również wykorzystana do wykończenia deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i konsoli środkowej. Elementem wyróżniającym stylistykę nadwozia jest pakiet Black (fortepianowa czerń) z czarnymi elementami dekoracyjnymi obejmującymi obramowania okien, relingi dachowe, akcenty dekoracyjne na osłonie chłodnicy, DS WINGS, a także specjalne emblematy i dolną część przedniego zderzaka.

Wszystkie funkcje dostępne w nowym DS 7 są oferowane w standardzie, w tym zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, system półautonomicznej jazdy poziomu 2. DS DRIVE ASSIST, nowy system informacyjno-rozrywkowy DS IRIS SYSTEM, nowe reflektory DS PIXEL LED VISION 3.0, system audio FOCAL Electra, system DS NIGHT VISION zapewniający kierowcy optymalną widoczność w nocy, DS DRIVER ATTENTION MONITORING wykrywający spadek poziomu koncentracji kierowcy, system Active Safety Brake sterowany kamerą i radarem, przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą 360°, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, rozszerzona dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z panelem sterującym dla tylnych siedzeń i filtrem antyalergenowym, podgrzewana przednia szyba, otwierany dach panoramiczny, laminowane akustyczne szyby boczne, alarm z blokadą drzwi i elektrycznym zabezpieczeniem przed dziećmi.

Nowy DS 7 E-TENSE 4x4 360 La Premiere jest dostępny w cenie 344 000 złotych.
Najtańszy model DS 7 BlueHDi 130 Automatic w wersji Bastille kosztuje od 199 900 złotych. Wersja E-Tense 225 startuje od kwoty 243 tys. zł, a wersja E-Tense 300 4x4 od 263 tysięcy złotych.
Pierwsze egzemplarze samochodów mają trafić do klientów już pod koniec 2022 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Materiał oryginalny: Nowy DS7. Już widzieliśmy jak wygląda ten luksusowy model - Motofakty

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie