Nowy most kolejowy powstał nad Kanałem Kędzierzyńskim. Cały czas trwa również przebudowa ważnej strategicznie linii Stare Koźle - Toszek

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Most nad Kanałem Kędzierzyńskim przeszedł pomyślnie próby wytrzymałościowe.
Most nad Kanałem Kędzierzyńskim przeszedł pomyślnie próby wytrzymałościowe. PKP PLK
Lepsze warunki transportu towarów na trasie Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle zapewniła przebudowa mostu nad Kanałem Kędzierzyńskim. Od 18 kwietnia pociągi jeżdżą szybciej i sprawniej po nowej konstrukcji.

Most nad Kanałem Kędzierzyńskim między Sławięcicami a Nową Wsią w Kędzierzynie-Koźlu pomyślnie przeszedł próby obciążeniowe i jeżdżą już po nim pociągi.

Nowa przeprawa nad kanałem to największa konstrukcja tego typu na przebudowywanym właśnie odcinku kolejowym Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle, który realizuje przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Stalowy most ma 67 metrów długości i waży ponad 300 ton. Został zbudowany w miejscu starej konstrukcji, obok mostów na linii Kędzierzyn Koźle - Gliwice - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Elementy przeprawy przywieziono w częściach. Specjalnie przygotowane tymczasowe podpory podtrzymywały konstrukcję w trakcie jej nasuwania centymetr po centymetrze z jednego brzegu na drugi. Operacja ta trwała tydzień.

Na tej samej linii zbudowano też m.in. nowy, blisko 30-metrowy kolejowy wiadukt nad dwutorową linią (nr 152) w Pisarzowicach koło Toszka. W maju zakończy się z kolei przebudowa mostu na Kanale Gliwickim oraz prace przy drugim przęśle wiaduktu kolejowego w Paczynie.

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia transport węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego, m.in. do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.

Wartość przebudowy, którą wykonują PKP Polskie Linie Kolejowe to 192 mln złotych, z czego 85 procent pochodzi z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2020 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Kiedy w Polsce czterodniowy tydzień pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska