Most nad Kanałem Kędzierzyńskim między Sławięcicami a Nową Wsią w Kędzierzynie-Koźlu pomyślnie przeszedł próby obciążeniowe i jeżdżą już po nim pociągi.
Nowa przeprawa nad kanałem to największa konstrukcja tego typu na przebudowywanym właśnie odcinku kolejowym Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle, który realizuje przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Stalowy most ma 67 metrów długości i waży ponad 300 ton. Został zbudowany w miejscu starej konstrukcji, obok mostów na linii Kędzierzyn Koźle - Gliwice - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Elementy przeprawy przywieziono w częściach. Specjalnie przygotowane tymczasowe podpory podtrzymywały konstrukcję w trakcie jej nasuwania centymetr po centymetrze z jednego brzegu na drugi. Operacja ta trwała tydzień.
Na tej samej linii zbudowano też m.in. nowy, blisko 30-metrowy kolejowy wiadukt nad dwutorową linią (nr 152) w Pisarzowicach koło Toszka. W maju zakończy się z kolei przebudowa mostu na Kanale Gliwickim oraz prace przy drugim przęśle wiaduktu kolejowego w Paczynie.
Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia transport węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego, m.in. do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.
Wartość przebudowy, którą wykonują PKP Polskie Linie Kolejowe to 192 mln złotych, z czego 85 procent pochodzi z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2020 roku.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?