Nowy most przez Odrę w Opolu połączył już oba brzegi. Teraz robotnicy będą montować na nim tory i sieć trakcyjną

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy przebudowie węzła kolejowego w Opolu. Jest już nowy most przez Odrę.
Tak wygląda postęp prac przy przebudowie węzła kolejowego w Opolu. Jest już nowy most przez Odrę. Sławomir Draguła
Na opolskim węźle kolejowym budowane są nowe mosty i przebudowywane wiadukty. Robotnicy wymieniają też tory, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem.

Nowy most kolejowy przez Odrę w Opolu połączył już oba brzegi rzeki. Teraz robotnicy prowadzą prace między innymi przy budowie przyczółków.

Lada chwila zaczną też montowanie toru na nowej przeprawie oraz sieci trakcyjnej. Po zakończeniu robót, jeszcze w tym roku, nową przeprawą pojadą pociągi.

Wtedy też ruszy rozbiórka starego mostu, w miejsce którego zostanie zbudowany nowy, również na jeden tor.

Nowe przeprawy powstały też nad Młynówką i Suchodołem, roboty trwają przy budowie tej nad Kanałem Ulgi.

Gotowy jest już jeden z wiaduktów nad ul. Prószkowską, pełną parą prowadzone są prace przy przebudowie wiaduktu nad ul. Krapkowicką. Ta inwestycja realizowana jest wspólnie z miastem.

W ramach przebudowy sieci energetycznej robotnicy usunęli dwa słupy i część linii napowietrznej nad wiaduktem, rozpoczęli budowę kanalizacji deszczowej, w tym zbiorników retencyjnych i przepompowni wód opadowych, która ma zapobiegać zalewaniu przejazdu pod wiaduktem.

Ruszyły też pierwsze prace związane z poszerzeniem odcinka ul. Krapkowickiej w rejonie wiaduktu.

- Po zakończeniu prac ruch samochodowy odbywać się będzie po nowym, szerszym pasie jezdni, a podwyższenie wiaduktu do 470 cm zapewni bezpieczny przejazd także autobusom. Udogodnieniem będzie też chodnik oraz ścieżka rowerowa - tłumaczy Adam
Leszczyński, rzecznik prasowy prezydenta Opola.

Nowy, szerszy wiadukt, jest już nad ul. Powstańców Śląskich. Po przełożeniu na niego ruchu pociągów, rozebrany zostanie ten równoległy, a w jego miejscu powstanie nowy.

Zakończenie robót na opolskim węźle kolejowym planowane jest do końca 2023 roku.

Nowy most kolejowy połączył oba brzegi Odry w Opolu

Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
LoL
Masz racje Darku, dobrze że wcześniejsz władza skupiła sie na rozbudowie dróg szybkiego ruchu. Tej słabo to idzie. Jeden most kolejowy...no jest sukces, będzie czym zboże z Ukrainy wozić.
D
Darek
Bardzo ważne inwestycja. Powinno się dużo finansować w kolej, która jest wspaniałą alternatywą na krótkich dystansach dla samolotów. Szkoda, że tak jak wiele innych rzeczy, zrozumiano to dopiero po 2015 roku. No ale po co nam nowe lotnisko, skoro jest już w Berlinie. Taki był dotychczasowy tok poprzedniej władzy. Dobrze, że uległ on zmianie.
D
Darek
23 kwietnia, 22:26, opolanin:

Czwarty raz próbuję dodać komentarz, ale najwidoczniej nasz lokalny szmatławiec ma jakiegoś bota, który blokuje komentarze nieprzychylne władzy. Na szczęście wszystkie wcześniejsze nieudane próby dodania komentarzy mam nagrane, w związku z czym jutro złożę zawiadomienie do prokuratury o złamaniu przez administratora strony internetowej nto.pl art. 54 Konstytucji RP (Zasada wolności poglądów).

Ale do rzeczy: „robotnicy” to byli przymusowi w III Rzeszy albo niewykwalifikowani za PRL-u. Teraz na budowach pracują budowlańcy, fachowcy, pracownicy. Wykwalifikowani, w odróżnieniu od „dziennikarzy” obajtkowego szmatławca. Do pracy na budowie potrzeba umiejętności, wiedzy i doświadczenia, co kompletnie nie jest potrzebne reżimowym funkcjonariuszom udającym dziennikarzy w pisowskich „mediach” takich jak nto. Niestety, „pan redaktor” znów popłynął, obrażając ludzi dużo mądrzejszych od siebie. Ale przyjdzie czas i na to, żeby jego „pracę” ocenił niezawisły sąd.

Chyba Pan ma jakąś obsesję. Tak, jak już Panu pisano, proszę wrzucić na luz! Na marginesie, to Pana komentarz został chyba zamieszczony. Często czytam i zamieszczam komentarze na NTO i zwykle jestem zdziwiony, jakie szambo nie jest usuwane przez Admina. Tak więc Pana zarzuty, pomijając, że śmieszne, są również nietrafione. Pozdrawiam!

O
Opo
23 kwietnia, 23:08, opolanin:

O, patrzcie Państwo, widocznie na słowa "konstytucja" i "prokuratura" bot albo przepuszcza komentarze, albo wzywa żywego człowieka do ich autoryzacji, a ten (przestraszony widmem procesu, bo a nuż trafi na uczciwego sędziego, a nie swojego - dla wierchuszki jest zbyt maluczki, aby mieć pewność, że przydzielą mu swojego) dopuszcza komentarz do publikacji.

Wieź gościu ogarnij się. Ile w Tobie frustracji. Mnie nie raz banowano na Facebooku kiedy to pytałem prezydenta Opola o to i owo. Wrzuć na luz. Miłego dnia.

b
brązowy miś
23 kwietnia, 18:25, Babka:

Proste pytanie: kiedy planowane jest zakończenie całego remontu? Czyli kiedy pociągi będą jeździć po 2 torach?

Nie prędko po zakończeniu biorą się za drugi most i tor

G
Gość
23 kwietnia, 21:32, Gość:

Czyli PKP może, a Ratusz nie potrafi wybudować mostu na Odrze dla obwodnicy

Bo może w PKP pracują (jeszcze) inżynierowie, matematycy... A w naszym ratuszu takich ze świecą słuchać. Za to nasi znają się świetnie na Facebooku...

o
opolanin
O, patrzcie Państwo, widocznie na słowa "konstytucja" i "prokuratura" bot albo przepuszcza komentarze, albo wzywa żywego człowieka do ich autoryzacji, a ten (przestraszony widmem procesu, bo a nuż trafi na uczciwego sędziego, a nie swojego - dla wierchuszki jest zbyt maluczki, aby mieć pewność, że przydzielą mu swojego) dopuszcza komentarz do publikacji.
o
opolanin
Czwarty raz próbuję dodać komentarz, ale najwidoczniej nasz lokalny szmatławiec ma jakiegoś bota, który blokuje komentarze nieprzychylne władzy. Na szczęście wszystkie wcześniejsze nieudane próby dodania komentarzy mam nagrane, w związku z czym jutro złożę zawiadomienie do prokuratury o złamaniu przez administratora strony internetowej nto.pl art. 54 Konstytucji RP (Zasada wolności poglądów).

Ale do rzeczy: „robotnicy” to byli przymusowi w III Rzeszy albo niewykwalifikowani za PRL-u. Teraz na budowach pracują budowlańcy, fachowcy, pracownicy. Wykwalifikowani, w odróżnieniu od „dziennikarzy” obajtkowego szmatławca. Do pracy na budowie potrzeba umiejętności, wiedzy i doświadczenia, co kompletnie nie jest potrzebne reżimowym funkcjonariuszom udającym dziennikarzy w pisowskich „mediach” takich jak nto. Niestety, „pan redaktor” znów popłynął, obrażając ludzi dużo mądrzejszych od siebie. Ale przyjdzie czas i na to, żeby jego „pracę” ocenił niezawisły sąd.
O
Opolanin
"Robotnicy" to byli przymusowi za III Rzeszy albo niewykwalifikowani za "komuny". Teraz na budowach pracują specjaliści, budowlańcy lub pracownicy. Wykwalifikowani, w odróżnieniu od "pana redaktora" z obajtkowego szmatławca. Na budowie teraz trzeba mieć kwalifikacje, w odróżnieniu od pisowskich "mediów".
G
Gość
23 kwietnia, 18:25, Babka:

Proste pytanie: kiedy planowane jest zakończenie całego remontu? Czyli kiedy pociągi będą jeździć po 2 torach?

CPK

G
Gość
Czyli PKP może, a Ratusz nie potrafi wybudować mostu na Odrze dla obwodnicy
B
Babka
Proste pytanie: kiedy planowane jest zakończenie całego remontu? Czyli kiedy pociągi będą jeździć po 2 torach?
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie