Nowy most w Opolu będzie kosztować 35 milionów złotych

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zaktualizowano 
Drogowcy mają już kosztorys nowej przeprawy, która musi powstać niebawem nad kanałem Ulgi. Na razie tak dużych pieniędzy nie ma w budżecie miasta. Trzeba się będzie postarać o dotacje z UE.

Miejski Zarząd Dróg czekał na kosztorys nowego mostu od wielu miesięcy. Bez tego trudno wpisać tę inwestycję do budżetu miasta, a tego wymaga nie tylko coraz gorszy stan obecnego mostu, ale również wojewódzki nadzór budowlany.

Zgodnie z decyzją nadzoru most w obecnym stanie może być użytkowany tylko do 15 kwietnia 2016 roku. Wprawdzie potem znów można się starać o przedłużenie jego użytkowania, ale miasto musi wystartować z budową nowej przeprawy.

W przeciwnym wypadku wciąż grozi nam całkowicie zamknięcie mostu. Obecnie do rozpoczęcia inwestycji jest o krok bliżej.
Kosztorys, jaki otrzymali drogowcy zakłada, że za most trzeba będzie zapłacić ponad 35 milionów złotych.

- Ostateczny koszt pokaże jednak przetarg, nie jest wykluczone, że ta kwota będzie niższa - zastrzega Arkadiusz Karbowiak, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. Obecnie drogowcy uporali się już niemal z wszystkimi przeszkodami formalnymi i wystąpili do wojewody o ZRiD, czyli Zgodę na Realizację Inwestycji Drogowej. Po jej otrzymaniu będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę mostu.

Ratusz i MZD deklarują, że przetarg ruszy jeszcze w tym roku. Problem jednak w tym, że zostało na to bardzo mało czasu, a w budżecie na razie nie ma pieniędzy na most.

- Ale na pewno będą, to jest inwestycja priorytetowa i prezydent znajdzie niezbędne fundusze, pomóc ma także Unii Europejska dotacjami na tzw. niską emisję - tłumaczy Karbowiak.

Realny termin rozpoczęcia budowy mostu to początek 2016 roku, a wykonawca na początek zbuduje kładkę dla pieszych i rowerzystów, pod którą podpięte zostaną sieci.

Nowa przeprawa będzie powstawać obok, a potem wykonawca nasunie ją na obecne podpory. Inwestycja może trwać nawet dwa lata.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mala

no tak i jak zwykle gruoy za mosty i drogi które się rozpadają po odpierdolonej fuszerce ;p hehe

P
Poldek
W dniu 27.08.2015 o 12:19, bolo napisał:

A co na to Katedra Dróg i Mostów Politechniki Opolskiej ?

Zgodnie z jej planem

b
bolo

Blisko 200-metrowy Most Brdowski łączący w Szczecinie lewy brzeg Odry z wyspą Ostrów Brdowski na rzece został otwarty. Most od środy otwiera dostęp na wyspy Gryfia i Ostrów Brdowski, które dotychczas były odcięte od lądowej części Szczecina.

 

Inwestycja była finansowana głównie ze środków unijnych. Dofinansowanie to ponad 32 mln zł, co stanowi 85 proc. wydatków kwalifikowanych inwestycji. Resztę kosztów poniósł fundusz inwestycyjny Mars

 

 

b
bolo

A co na to Katedra Dróg i Mostów Politechniki Opolskiej ?

g
gosc
W dniu 27.08.2015 o 10:59, opolanin napisał:

Jakoś w Warszawie (również Polska) most budowany  w podobny sposób jest już prawie skończony a jest niemal 4 razy dłuższy i szerszy (4 pasy ruchu +tramwaje). A w Opolu budowa 2 lata?! To jakaś kpina, jakaś firma budowlana chyba chce mieć zapewniony byt i dochód przez 2 lata. Jedno wielkie nieporozumienie. Miasto i tak czeka paraliż, zresztą już jest zakorkowane w rejonach Zaodrza i sytuacja raczej szybko się nie poprawi...

 

Po co piszesz o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcie? Most w Warszawie nie jest ani budowany w podobny sposób, ani nie ma nic wspólnego konstrukcyjnie z opolskim. W warszawie konstrukcja jest stalowa, w Opolu żelbetowa. W warszawie jest nasuwany po osi przęseł, w Opolu będzie w poprzek. W Warszawie jest zamknięty na cały czas remontu, w Opolu będzie tylko na niewielką część tego czasu. A przede wszystkim w Warszawie formalnie jest to REMONT, a więc bez przetargu, decyzji środowiskowych, ZnRIDu i wielu innych formalności. Ponadto warszawski jest finansowany z pieniędzy krajowych, a opolski ma być z unijnych.

 

Następnym razem, zanim coś napiszesz, poczytaj i się nie kompromituj pisaniem takich bzdur.

o
opolanin

Jakoś w Warszawie (również Polska) most budowany  w podobny sposób jest już prawie skończony a jest niemal 4 razy dłuższy i szerszy (4 pasy ruchu +tramwaje). A w Opolu budowa 2 lata?! To jakaś kpina, jakaś firma budowlana chyba chce mieć zapewniony byt i dochód przez 2 lata. Jedno wielkie nieporozumienie. Miasto i tak czeka paraliż, zresztą już jest zakorkowane w rejonach Zaodrza i sytuacja raczej szybko się nie poprawi...

r
rafi

Pani premier Kopacz sama go wybuduje z chłopaki z PO zrobią zrzutkę. Pierwszy będzie senator Świeykowski

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3