Nowy opel astra. Volkswagen golf doczekał się wreszcie godnego przeciwnika

General Motors
General Motors
Opel astra czwartej generacji ma wszelkie zadatki, by zostać liderem klasy średniej.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Wysokość: 1510 mm, długość: 4419 mm, rozstaw osi: 2685 mm, szerokość: 1814 mm (bez lusterek).

Osiągi

Silnik 1,4 ecotec - moc 100 KM, przyśpieszenie 13,9 s, v-max. 178 km/h, spalanie 7,1/4,6/5,5.
Silnik 1,6 ecotec - moc 115 KM, przyśpieszenie 11,7 s, v-max. 188 km/h, spalanie 8,3/5,1/6,3.
Silnik 1,4 turbo - moc 140 KM, przyśpieszenie 9,7 s, v-max. 202 km/h, spalanie 7,8/4,8/5,9.
Silnik 1,6 turbo - moc 180 KM, przyśpieszenie 8,5 s, v-max. 221 km/h, spalanie 8,8/5,6/6,8.
Silnik 1,3 CDTi - moc 95 KM, przyśpieszenie 14,7 s, v-max. 174 km/h, spalanie 5,1/3,6/4,2.
Silnik 1,7 CDTi - moc 110 KM, przyśpieszenie 12,6 s, v-max. 181 km/h, spalanie 5,7/4,1/4,7.
Silnik 1,7 CDTi - moc 125 KM, przyśpieszenie 11,5 s, v-max. 195 km/h, spalanie 5,7/4,1/4,7.
Silnik 2,0 CDTi - moc 160 KM, przyśpieszenie 9,0 s, v-max. 215 km/h, spalanie 6,2/3,9/4,8.

Rozpoczęła się już sprzedaż opla astry czwartej generacji. Specjalnie dla Czytelników nto przetestowaliśmy nowy model na rynku. Na początku kilka słów o wrażeniach z jazdy. Do testu dostaliśmy astrę z silnikiem diesla o pojemności 1,7 CDTi i mocy 110 KM. Wydaje się, że to optymalna jednostka dla ważącego około 1,5 tony samochodu. Silnik od razu reaguje na naciśnięcie pedału gazu. Maksymalny moment obrotowy o wartości 260 Nm, uzyskiwany już przy 1700 obr./min, pozwala bardzo sprawnie rozpędzać się astrze nawet przy niskich prędkościach na wysokich biegach. Jednostka jest bardzo elastyczna.

Nawet przy niskich prędkościach na wysokich biegach silnik nie szarpie, nie dławi się, a po dodaniu gazu przyśpiesza płynnie. Producent podaje, że nowa astra z takim silnikiem rozpędza się do 181 km/h, a pierwszą setkę osiąga już po 12,6 s. Samochód spala średnio 4,7 litra na 100 kilometrów. Bardzo lekko chodzi lewarek skrzyni biegów, a skok dźwigni jest krótki, dzięki czemu redukcja czy wbicie wyższego biegu odbywa się w mgnieniu oka. Nowa astra jest większa od poprzedniczki.

A to przekłada się na komfort jazdy. Na przednich i tylnych fotelach jest sporo miejsca, nawet dla wysokich i tęgich osób. Spory rozstaw kół (1544 mm z przodu i 1558 z tyłu) powoduje, że nowa astra jest stabilna nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów czy podczas nagłej zmiany pasa ruchu.
Dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu auto bardzo dobrze radziło sobie podczas jazdy po dziurawych opolskich drogach. Nawet na sporych nierównościach na karoserię nie były przenoszone większe drgania.

Teraz kilka słów o wnętrzu. Trójramienna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, a działające nienagannie wspomaganie ułatwia kręcenie. Dzięki temu, że regulowana jest w dwóch płaszczyznach, każdy kierowca bardzo łatwo dobierze sobie optymalną pozycję za kierownicą. Wnętrze nowej astry wzorowane jest na jej większej siostrze insigni, bardzo dobre wrażenie robią zegary, których obwódki są chromowane. Patrząc na środkową konsolę, ma się wrażenie, że ilość przycisków tam umieszczonych jest zbyt duża, ale po bliższym zapoznaniu się z ich układem nie ma kłopotów przy ich obsłudze, robi się to niemal intuicyjnie. Deska rozdzielcza astry "czwórki" zrobiona jest z dobrych jakościowo materiałów, a wszystkie części są dobrze dopasowane.
Astra IV oferowana jest na polskim rynku w czterech wersjach wyposażenia. Podstawowa wersja - essentia - ma sterowane elektrycznie i ogrzewane lusterka boczne, światła do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane szyby z przodu, zdalnie sterowany centralny zamek, układ kierowniczy dostosowujący wspomaganie kierownicy do prędkości jazdy, przednie i boczne poduszki powietrzne, funkcję przypominającą o zapięciu pasów na przednich fotelach i system ESP.

Kolejna wersja enjoy ma dodatkowo m.in. klimatyzację, radioodtwarzacz CD, kurtyny powietrzne, natomiast wersja cosmo i sport ma dodatkowo na wyposażeniu m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, regulowany podłokietnik z przodu, lepszej klasy radioodtwrzacz, elektryczny hamulec postojowy, układ ułatwiający ruszanie pod górę i komputer pokładowy.

Na wyposażeniu nowego kompaktu Opla mogą być też biksenonowe aktywne reflektory, zmieniające sposób oświetlania drogi w zależności od prędkości jazdy, a także doświetlające zakręty. Inne innowacyjne technologie zastosowane w kompaktowej astrze to: system przedniej kamery Opel Eye, rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę w przypadku niezamierzonego zjazdu z pasa ruchu oraz opcja FlexFloor, pozwalająca na łatwe pakowanie do bagażnika przedmiotów o różnym kształcie i wielkości.

Najtańszą wersję najnowszej generacji opla astry można kupić od 58 500 zł. Za takie pieniądze oferowana jest pięciodrzwiowa wersja essentia z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 litra i mocy 100 KM. Najtańsza astra z silnikiem diesla to wydatek 67 700 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska