Nowy renault laguna. Co się zmieniło?

Redakcja
Od 65 tys. zł zaczynają się u nas ceny odmłodzonej wersji renault. Zmian jest sporo.

Zacznijmy od wyglądu zewnętrznego. Przedni zderzak otrzymał osłonę chłodnicy w czarnym perłowym kolorze z wyraźniej zaznaczoną obecnością chromowanych elementów. W wersji hatchback boczna linia nadwozia sięga aż do bagażnika, tuż poniżej tylnych przydymionych świateł z diodami LED. Dzięki umieszczeniu w górnej części nadwozia tylne światła przyczyniają się do podkreślenia ogólnej dynamiki pojazdu, tworząc przy tym charakterystyczny świetlny znak rozpoznawczy.

Nowa laguna grandtour (kombi) wyróżnia się silnym nachyleniem tylnej szyby oraz kształtem trzeciej szyby bocznej, podkreślającej sportową linię nadwozia. Odpowiednio wyprofilowane relingi dodają płynności sylwetce auta. Pomimo identycznego rozstawu osi jak w wersji hatchback (2,76 m), odmiana grandtour wyróżnia się długością (4,80 m w porównaniu do 4,69 m w przypadku hatchbacka).

Teraz o wnętrzu. Rozciągająca się na całą szerokość pojazdu deska rozdzielcza bez żadnych widocznych połączeń ze środkową konsolą, pokryta jest materiałem typu slush. Niezależnie od wielkości wyświetlacze radioodtwarzacza i nawigacji satelitarnej idealnie współgrają z ozdobnymi listwami deski rozdzielczej.
Do wysokiego komfortu nowego renault laguny przyczyniają się m.in. systemy wspomagania prowadzenia: automatyczny hamulec postojowy, regulator-ogranicznik prędkości, automatyczne włączanie świateł mijania i automatyczne uruchamianie wycieraczek.
Główną innowacją w lagunie jest jednak system automatycznej ochrony przed szkodliwymi gazami. Czujnik zanieczyszczenia powietrza wykrywa znaczne wzrosty stężenia zanieczyszczeń atmosfery (CO lub NO) i automatycznie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz.

Zastosowano tu układ jezdny 4Control z czterema kołami skrętnymi. Korzyści z niego płynące to: bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, większa zwrotność, wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego.

W nowej lagunie precyzyjnie działa też układ kierowniczy. Uzyskano to dzięki zmniejszonemu przełożeniu oraz usztywnieniu kolumny kierownicy. Przy przełożeniu 1/16 (skręt koła kierownicy o 16° odpowiada skrętowi kół o 1°) manewry są znacznie ułatwione.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska