Nowy sposób rozpatrywania reklamacji. W banku i firmie ubezpieczeniowej jak w sklepie

KZ (aip)Zaktualizowano 
Nowy sposób rozpatrywania reklamacji. W banku i firmie ubezpieczeniowej jak w sklepie<br>
Nowy sposób rozpatrywania reklamacji. W banku i firmie ubezpieczeniowej jak w sklepie Mariusz Kapala
Od tego tygodnia bank czy firma ubezpieczeniowa będą musiały odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni. Brak odpowiedzi lub udzielenie jej po terminie będzie traktowane jako uznanie reklamacji i żądań klienta.

Ten przepis był bardzo potrzebny. Niejeden kierowca walczący z ubezpieczycielem lub klient banku wie, jak trudno było od tych instytucji uzyskać szybką i konkretną odpowiedź na skargę czy reklamację. Czasem, szczególnie firmy ubezpieczeniowe, w ogóle nie odpowiadały na pismo, wiedząc, że klientowi pozostaje kłopotliwe postępowanie sądowe. Nowe zasady powinny uniemożliwić takie praktyki.

Oto 3 najważniejsze zapisy ustawy:

1) Po złożeniu przez klienta reklamacji instytucja finansowa (np. bank, firma ubezpieczeniowa, biuro maklerskie itp.) musi na piśmie odpowiedzieć na skargę (pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek klienta).

2) Odpowiedzi na reklamację należy udzielić nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji (liczy się data wysłania odpowiedzi).

3) W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, firma musi pisemnie wyjaśnić przyczynę opóźnienia, wskazać okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy i określić przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia jej złożenia.

Odpowiedź na reklamację powinna zawierać w szczególności: uzasadnienie faktyczne i prawne, wyczerpującą informację w sprawie skierowanych zastrzeżeń, imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi ze wskazaniem jej stanowiska służbowego i  określenie terminu, w którym roszczenie podniesione w reklamacji zostanie zrealizowane (nie dłuższego niż 30 dni od dnia sporządzenia odpowiedzi). W przypadku niedotrzymania terminu 30 dni (lub 60 dni, gdy firma poinformowała, że potrzebuje więcej czasu) na odpowiedź, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.

 

polecane: Wybory 2019

Wideo

Materiał oryginalny: Nowy sposób rozpatrywania reklamacji. W banku i firmie ubezpieczeniowej jak w sklepie - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mozna wybrać

Niestety takie mamy przepisy i dlatego nie będę głosować na PO i PSL.

c
czeski film

Tak jest to bardzo ważne. Znam sytuację gdzie na żądane 60 tys.zł. ubezpieczyciel przysłał 20tys. zł. , a na wniosek o więcej dołożył jeszcze 10 tys. zł. pod warunkiem podpisania ugody. a, ja nie wiem i nigdy nie dowiem się, czy to była własciwa kwota.

z
zakładać banki

Nie repolonizujcie banków, bo jest to bardzo nie korzystne dla Polski.

z
zadośćuczynienie

Obecnie w najgorszej sytuacji są osoby pokrzywdzone w wypadkach komunikacyjnych i ubiegający się o zadośćuczynienie z obowiązkowego ubezpieczenia OC kierowcy będącego sprawcą wypadku , gdyż w żadnej polskiej instytucji państwowej nie dowiedzą się, jaka minimalna kwota jest im bezsprzecznie należna, więc nie wiedzą jakiej kwoty mogą zażądać od ubezpieczyciela.

m
mały kroczek

Jest to malutki kroczek, w kierunku poprawy sytuacji.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3