Nowy volkswagen golf już w październiku w salonach

fot. volkswagen
Linie karoserii najnowszego golfa zostały wyostrzone. Z przodu zmieniono m.in. kształt lamp, zderzaka i maski.
Linie karoserii najnowszego golfa zostały wyostrzone. Z przodu zmieniono m.in. kształt lamp, zderzaka i maski. fot. volkswagen
Volkswagen pokazał właśnie swoje najmłodsze dziecko, golfa szóstej generacji. Samochód do salonów wjedzie w połowie października.

Najlepiej sprzedający się model na europejskim rynku nowych aut doczekał się następcy. Volkswagen golf VI ujrzy światło dzienne podczas wystawy branżowej w Paryżu.

Najnowszy golf zastępuje obecny na rynku od 2003 roku model piątej generacji. Samochód nie miał łatwego debiutu, a jego początkowa sprzedaż zawiodła. Jednak rywale nie cieszyli się zbyt długo, bo już rok później golf V tylko raz oddał pozycję lidera najchętniej kupowanych aut w Unii Europejskiej. W 2006 roku wyprzedziły go ford focus, renault clio i opel astra. Jak będzie z najnowszym dzieckiem koncernu z Wolfsburga?

Dużo zależeć będzie od jego ceny, a ta jest bardzo konkurencyjna. W Niemczech podstawowa wersja kosztuje 16 500 euro i jest tylko o 200 euro wyższa niż produkowanego teraz golfa "piątki".
Polskie ceny najnowszego kompaktu nie są jeszcze znane, ale opierając się na tych niemieckich i biorąc pod uwagę obecny kurs euro, auto nie powinno kosztować więcej niż 60 tysięcy złotych (najtańszy golf V z silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 litra i mocy 80 KM kosztuje dziś 54 540 zł). Jaki jest więc golf szóstej generacji? Naszym zdaniem na pewno ładniejszym od poprzednika. W ocenie większości kierowców stylistyka "piątki" nie była najszczęśliwsza.

Teraz to się zmieniło. Nic dziwnego. Nad projektem najnowszego golfa pieczę trzymali Włosi - zresztą podobnie jak nad pierwszą generacją tego samochodu, która wyszła spod ręki słynnego Giorgio Giugiaro. Ostatni golf powstał natomiast pod kierownictwem mistrza Waltera de Silvy. Najnowszy volkswagen ma też lepsze wyposażenie oraz nowocześniejsze silniki wysokoprężne. Po raz pierwszy w golfie zanotowano ciche diesle w technice common rail.

Jak on się prezentuje?

Osiągi

Silnik 1,4 benzyna
Moc 80 KM, moment obrotowy 132/3800, przyśpieszenie 13,9 s, prędkość 172 km/h, średnie spalanie 6,4 litra/100 km.
Silnik 1,6 benzyna
Moc 102 KM, moment obrotowy 148/3800, przyśpieszenie 11,3 s, prędkość 188 km/h, średnie spalanie 7,1 litra/100 km.
Silnik 1,4 TSI
Moc 160 KM, moment obrotowy 240/2000, przyśpieszenie 8,0 s, prędkość 220 km/h, średnie spalanie 6,0 litra /100 km.
Silnik 2,0 TDI
Moc 110 KM, moment obrotowy 250/1750, przyśpieszenie 10,7 s, prędkość 194 km/h, średnie spalanie 4,5 litra/100 km.
Silnik 2,0 TDI
Moc 140 KM, moment obrotowy 320/1750, przyśpieszenie 9,3 s, prędkość 209 km/h, średnie spalanie 4,9 litra/100 km.

Prezentację najnowszego golfa zacznijmy od tego, co najszybciej przyciąga wzrok wszystkich automaniaków, czyli karoserii.

- Jej główne elementy wykonaliśmy od nowa - wyjaśnia projektant Walter de Silva. - Stylistyka nowego golfa jest bardziej ostra niż poprzednika, posiada też wyraźniej zdefiniowane linie i krawędzie.

Golf VI posiada bardziej sportową i elegancką linię niż wszystkie poprzednie generacje. Dach spoczywa (podobnie jak w scirocco) na muskularnych ramionach. Wyraźna linia, którą Volkswagen nazywa "linią charakteru", rozchodzi się od przednich reflektorów aż do tylnych świateł. Patrząc z profilu, nadaje ona golfowi wizerunek pełniejszego, świetnie przylegającego do drogi auta. Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Na czarnym tle zamontowane są także chromowane mocowania reflektorów przednich. Przez linie poziome zdominowany jest również tył samochodu. Bardzo szerokie tylne światła wyróżniają się spośród innych, szczególnie w nocy. Dzięki czystym, przejrzystym kształtom ujawniają podobieństwo do tylnych lamp tuarega.

Wewnątrz natomiast najnowszy golf zyskał na elegancji. Użyte do jego wykończenia materiały można docenić zarówno wizualnie, jak i poprzez dotyk. Wygląd i wzór elementów, takich jak na przykład szczotkowane aluminium czy nowe zegary, przeniesione zostały bezpośrednio z passata CC. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie z wyższego segmentu. Ciekawostką jest to, że w szóstej generacji golfa zrezygnowano z niebieskiego koloru podświetlania zegarów na rzecz białego. Poprawiona została również ergonomia wnętrza. Wszystkie przyciski i pokrętła sterujące automatyczną klimatyzacją, zaprezentowaną po raz pierwszy w passacie CC, są łatwiejsze w użyciu.

Przyciski do ustawień szyb bocznych zostały przesunięte do przodu, dzięki czemu dostęp do nich jest łatwiejszy. W bagażniku natomiast zamontowano cztery praktyczne haki gwarantujące, że po zakończonych zakupach zawartość siatek na pewno nie będzie się przesuwała. Przy projektowaniu auta postawiono na komfort. Dlatego ściana oddzielająca komorę silnika od kabiny oraz przednie błotniki zostały dodatkowo wyciszone, a przednią szybę wyposażono w wygłuszającą folię. Lepiej uszczelniono też okna boczne. Dzięki tym wszystkim zabiegom podczas podróży nawet z dużymi prędkościami w aucie ma być stosunkowo cicho.

Teraz kilka słów o silnikach napędzających golfa. Podczas premiery dostępne będą cztery wersje silników benzynowych: 59 KW/80 KM, 75 KW/102 KM, 90 KW/122 KM i 118 KW/160 KM. Trzeba zaznaczyć, że jednostki te są bardziej ekonomiczne niż w poprzednich generacjach. Na przykład wersja 80-konna zużywa tylko 6,4 litra paliwa na 100 kilometrów (o 0,5 litra mniej niż w przypadku poprzednika). Pozostałe silniki TSI także są świetnym przykładem efektywności. Jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM zużywa tylko 6,2 l/100 km. Golfa będzie też można kupić z dwoma dieslami 2.0 TDI. Jeden o mocy 81 KW/110 KM, drugi 103 KW/140 KM. Każdy z silników będzie posiadał filtr cząstek stałych (DPF). Nowością będzie wersja fabrycznie przystosowana do zasilania gazem LPG (z silnikiem 1,6 l/102 KM), która w sprzedaży ma pojawić się w grudniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska