reklama

Nutricia w Opolu. Nie tylko zysk się liczy

RedakcjaZaktualizowano 
Pracownicy Nutricia chętnie angażują się w akcje na rzecz lokalnej społeczności. Na zdjęciu pokazują nagrody z loterii, z której dochód pomógł sfinansować wycieczkę dla dzieci z domu dziecka. (fot. Nutricia)
Pracownicy Nutricia chętnie angażują się w akcje na rzecz lokalnej społeczności. Na zdjęciu pokazują nagrody z loterii, z której dochód pomógł sfinansować wycieczkę dla dzieci z domu dziecka. (fot. Nutricia)
Nutricia najbardziej znana jest z produktów spożywczych dla dzieci.

Tymczasem opolska firma wyjątkowo aktywnie działa na rzecz środowiska naturalnego oraz lokalnej społeczności i w tej dziedzinie też chce być liderem branży.

Firma od lat stosuje się do zasady społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR - Corporate Social Responsibility). Zgodnie z nią, przedsiębiorstwo nie może kierować się tylko zasadą zysku, ale uwzględnia również interesy społeczne oraz szanuje środowisko naturalne, w którym przyszło mu działać.

Zobacz: Strzelce Opolskie. PKS zarabia, ale nie na wożeniu ludzi

Stosowanie CSR to nie są niepotrzebne koszty, ale inwestycja w przyszłość oraz element poprawiania efektywności przedsiębiorstwa, które dzięki takim działaniom jest dobrze postrzegane przez klientów.

Początki CSR w firmie Nutricia to 2004 rok

Wówczas Indonezję nawiedziła fala tsunami, wyrządzając gigantyczne szkody. Ówczesny właściciel Nutricia zorganizował zbiórkę pieniędzy na pomoc ofiarom kataklizmu. W nawiązaniu do tej akcji postanowiono uruchomić program o nazwie Supporting Life.

- Swoje działania koncentrujemy na lokalnych społecznościach - opowiada Andrzej Drosik, dyrektor Nutricia. - Pomagamy wychowankom Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim, a swoimi produktami wspieramy Domowe Hospicjum dla Dzieci oraz Dom Samotnej Matki w Opolu. Również angażujemy się w różnego rodzaju akcje społeczne, organizowane przez samorządy.

Zobacz: E.Wedel to jedna z najbardziej rozpoznawanych marek w Polsce

Dyrektor Drosik podkreśla, że działania CSR nie dotyczą tylko szefów firmy, ale także pracowników oraz firm, z którymi współpracuje Nutricia.

- Jednym z głównych elementów naszego sukcesu w tym zakresie jest wolontariat pracowniczy, sam wielokrotnie uczestniczyłem w organizowanych akcjach, jest to nieodłączny element naszej pracy - opowiada dyrektor Drosik.

Każdego roku w pomoc na rzecz dzieci z Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim zaangażowanych jest 40 procent pracowników z rodzinami i przyjaciółmi. Ponadto firma wspiera przedsięwzięcia organizowane przez lokalne władze np. renowację placu zabaw przy Młodzieżowym Domu Kultury w Opolu, sadzenie drzew, czy wydarzenia promujące zdrowy styl życia. Ale by przedsięwzięcia zakończyły się powodzeniem, trzeba je dobrze przygotować.

- Na początku roku zawsze tworzymy kalendarz akcji - wyjaśnia Beata Sawicka, kierownik ds. odpowiedzialności społecznej i biura zarządu w Nutricia.

- Każdemu miesiącowi przyporządkowujemy akcję na rzecz dzieci z Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim oraz dział odpowiedzialny za jej organizację. I tak w tym roku m.in. zorganizowaliśmy wieczór bajek, wielkie sprzątanie w domu dziecka, zabraliśmy dzieci do Centrum Nauki Kopernika w Warszawie, a także do nowo otwartej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu. Co więcej, od 2 lat pracownicy remontowali i wyposażali w nowe meble pokoje dzieci, jadalnię, pokój telewizyjny i korytarze w budynku domu dziecka - dodaje.

- W październiku rozpoczęliśmy też całoroczny program korepetycji dla dzieci, w ramach którego pracownicy pomagają dzieciom w nauce z matematyki, fizyki, chemii, angielskiego, niemieckiego, historii. Dzieląc się własną wiedzą, chcemy w ten sposób pomóc dzieciom i zwiększyć możliwości dostania się do szkoły średniej a następnie na studia - wyjaśnia Sawicka.

Nutricia - która zebrała już sporo nagród z dziedziny CSR - działa też na rzecz środowiska naturalnego. Kładzie ogromny nacisk na kwestie związane z redukcją emisji dwutlenku węgla, obniżając co roku cele związane z jego zużyciem.

- Ważna jest dla nas także stała poprawa bezpieczeństwa pracy - podkreśla dyrektor Drosik. - Jest to nie tylko kwestia organizacji, ale także zmiana sposobu myślenia o bezpieczeństwie. Skupiamy się nie tylko na pracy, ale także na życiu prywatnym zachęcając do dbania o bezpieczeństwa w domu, jak i w podróży. Odpowiedzialne zachowanie firmy to również dbanie o warunki pracy. W naszej firmie pracownik ma łatwy dostęp do opieki medycznej, a dla przyszłych mam przygotowaliśmy specjalny program „Mamy dla mamy”.

Te działania, która absorbują czas i pieniądze, nie przeszkadzają Nutricia być jednym z liderów branży spożywczej, który w 2011 roku planuje wyprodukować 48,5 tys. ton odżywek dla dzieci w czterech kategoriach: mleka, kaszki, obiadki i deserki. Produkty Nutricia jedzą dzieci już w 42 krajach, a firma zatrudnia 542 osoby. Także dzięki stosowaniu się do zasad CSR.

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

f
forum

www.nutricia.fora.pl

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3