Tymczasem opolska firma wyjątkowo aktywnie działa na rzecz środowiska naturalnego oraz lokalnej społeczności i w tej dziedzinie też chce być liderem branży.
Firma od lat stosuje się do zasady społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR - Corporate Social Responsibility). Zgodnie z nią, przedsiębiorstwo nie może kierować się tylko zasadą zysku, ale uwzględnia również interesy społeczne oraz szanuje środowisko naturalne, w którym przyszło mu działać.
Zobacz: Strzelce Opolskie. PKS zarabia, ale nie na wożeniu ludzi
Stosowanie CSR to nie są niepotrzebne koszty, ale inwestycja w przyszłość oraz element poprawiania efektywności przedsiębiorstwa, które dzięki takim działaniom jest dobrze postrzegane przez klientów.
Początki CSR w firmie Nutricia to 2004 rok
Wówczas Indonezję nawiedziła fala tsunami, wyrządzając gigantyczne szkody. Ówczesny właściciel Nutricia zorganizował zbiórkę pieniędzy na pomoc ofiarom kataklizmu. W nawiązaniu do tej akcji postanowiono uruchomić program o nazwie Supporting Life.
- Swoje działania koncentrujemy na lokalnych społecznościach - opowiada Andrzej Drosik, dyrektor Nutricia. - Pomagamy wychowankom Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim, a swoimi produktami wspieramy Domowe Hospicjum dla Dzieci oraz Dom Samotnej Matki w Opolu. Również angażujemy się w różnego rodzaju akcje społeczne, organizowane przez samorządy.
Zobacz: E.Wedel to jedna z najbardziej rozpoznawanych marek w Polsce
Dyrektor Drosik podkreśla, że działania CSR nie dotyczą tylko szefów firmy, ale także pracowników oraz firm, z którymi współpracuje Nutricia.
- Jednym z głównych elementów naszego sukcesu w tym zakresie jest wolontariat pracowniczy, sam wielokrotnie uczestniczyłem w organizowanych akcjach, jest to nieodłączny element naszej pracy - opowiada dyrektor Drosik.
Każdego roku w pomoc na rzecz dzieci z Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim zaangażowanych jest 40 procent pracowników z rodzinami i przyjaciółmi. Ponadto firma wspiera przedsięwzięcia organizowane przez lokalne władze np. renowację placu zabaw przy Młodzieżowym Domu Kultury w Opolu, sadzenie drzew, czy wydarzenia promujące zdrowy styl życia. Ale by przedsięwzięcia zakończyły się powodzeniem, trzeba je dobrze przygotować.
- Na początku roku zawsze tworzymy kalendarz akcji - wyjaśnia Beata Sawicka, kierownik ds. odpowiedzialności społecznej i biura zarządu w Nutricia.
- Każdemu miesiącowi przyporządkowujemy akcję na rzecz dzieci z Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim oraz dział odpowiedzialny za jej organizację. I tak w tym roku m.in. zorganizowaliśmy wieczór bajek, wielkie sprzątanie w domu dziecka, zabraliśmy dzieci do Centrum Nauki Kopernika w Warszawie, a także do nowo otwartej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu. Co więcej, od 2 lat pracownicy remontowali i wyposażali w nowe meble pokoje dzieci, jadalnię, pokój telewizyjny i korytarze w budynku domu dziecka - dodaje.
- W październiku rozpoczęliśmy też całoroczny program korepetycji dla dzieci, w ramach którego pracownicy pomagają dzieciom w nauce z matematyki, fizyki, chemii, angielskiego, niemieckiego, historii. Dzieląc się własną wiedzą, chcemy w ten sposób pomóc dzieciom i zwiększyć możliwości dostania się do szkoły średniej a następnie na studia - wyjaśnia Sawicka.
Nutricia - która zebrała już sporo nagród z dziedziny CSR - działa też na rzecz środowiska naturalnego. Kładzie ogromny nacisk na kwestie związane z redukcją emisji dwutlenku węgla, obniżając co roku cele związane z jego zużyciem.
- Ważna jest dla nas także stała poprawa bezpieczeństwa pracy - podkreśla dyrektor Drosik. - Jest to nie tylko kwestia organizacji, ale także zmiana sposobu myślenia o bezpieczeństwie. Skupiamy się nie tylko na pracy, ale także na życiu prywatnym zachęcając do dbania o bezpieczeństwa w domu, jak i w podróży. Odpowiedzialne zachowanie firmy to również dbanie o warunki pracy. W naszej firmie pracownik ma łatwy dostęp do opieki medycznej, a dla przyszłych mam przygotowaliśmy specjalny program „Mamy dla mamy”.
Te działania, która absorbują czas i pieniądze, nie przeszkadzają Nutricia być jednym z liderów branży spożywczej, który w 2011 roku planuje wyprodukować 48,5 tys. ton odżywek dla dzieci w czterech kategoriach: mleka, kaszki, obiadki i deserki. Produkty Nutricia jedzą dzieci już w 42 krajach, a firma zatrudnia 542 osoby. Także dzięki stosowaniu się do zasad CSR.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?