O czym Polacy plotkują w pracy

praca.pl/Opracował Tomasz Wróblewski
Plotki to "zbędny, ale nieunikniony element życia biurowego" - uważa 35 procent osób ankietowanych przez portal praca.pl. 33 procent uważa plotki za "stratę czasu, która niszczy atmosferę w pracy". Najmniej, bo 10 procent uznało plotki za niezbędne.

Seks i pieniądze - to głównie o nich plotkują pracujący Polacy.

- Interesujemy się życiem prywatnym naszych współpracowników. Chcemy wiedzieć kto ile zarabia, kto i z kim jest w ciąży, kto ma chody u prezesa - podsumowuje Aneta Szczygieł, ekspert rynku pracy z portalu Praca.pl.

- Wbrew pozorom plotkują "umysłowcy". Praca fizyczna jest zbyt absorbująca i nie ma czasu na myślenie, plotka nie wymaga wytężenia intelektualnego, ale sprzyja jej kreatywna praca oparta na relacjach międzyludzkich - twierdzi Marek Karczewski, ekspert rynku pracy z portalu Praca.pl.

Polacy plotkują głównie w biurach, gdzie każdy dzień niczym nie różni się od poprzedniego i każdy "news" może poprawić humor. - Kopalnią plotek są imprezy firmowe. Później plotkuje się o tym kto z kim wyszedł i w jakim był stanie - dodaje Karczewski.

Dlaczego Polacy plotkują? Według psycholog Doroty Glinkowskiej, z warszawskiego Gabinetu Psychologicznego Mentis, odpowiedź jest bardzo prosta.

- Bo plotkowanie jest przyjemne. Plotkując w bezpieczny sposób, z dystansu możemy uczestniczyć w życiu innych ludzi. Możemy na bieżąco śledzić ich losy, komentować wydarzenia. Sama frajda. Każdy od czasu do czasu oddaje się tej przyjemności i każdy bywa tematem rozmów innych ludzi. - mówi psycholog.

Top Plotek Wszechczasów:
1. Romanse ( "Zobacz idą razem na obiad, mówiłam Ci, że są razem, ciekawe co na to jego żona…")
2. Kto Komu co załatwił ("Jedzie na konferencję do Francji, bo szef to dobry znajomy jego ojca…")
3. Lizusostwo ("Chwalił garnitur szefa, bo chce wyjść wcześniej…")
4. Prawa i obowiązki pracowników ("Podobno nie dostał urlopu, bo się obijał w ostatnim miesiącu…")
5. Kompetencje zawodowe kolegów ("Zajmuje to stanowisko, mimo że nie ma bladego pojęcia, na czym polega ta praca…")
6. Klienci ("Zamówił u nas, bo podoba mu się nasza szefowa, na pewno się spotykają…")
7. Szef ("Słyszałem, że mają go przenieść do oddziału w innym mieście. Podobno nie umiał sobie poradzić z projektem dla Anglików… ")
8. Ubrania kolegów ("Wczoraj miał dwie inne skarpetki…")
9. Zmiany w firmie i rozporządzenia zarządu ("Słyszałem, że kierownik działu będzie monitorował naszą skrzynkę mailową….")
10. Konkurencja ("Strasznie im sprzedaż spadła, to pewnie przez zmianę kierownika sprzedaży…").

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska