Obwodnica Czarnowąs i Dobrzenia Wielkiego. Koniec konsultacji

Redakcja
– Wnioskowaliśmy o cztery wjazdy na obwodnicę oraz wybudowanie dwóch dróg dojazdowych na minimalnym, w sumie niespełna kilometrowym odcinku – mówi zastępca nadleśniczego.
– Wnioskowaliśmy o cztery wjazdy na obwodnicę oraz wybudowanie dwóch dróg dojazdowych na minimalnym, w sumie niespełna kilometrowym odcinku – mówi zastępca nadleśniczego. Sławomir Mielnik
- Nowa trasa odetnie nas od kompleksów leśnych - mówi Tomasz Herwy z nadleśnictwa w Kup.

Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące przebiegu obwodnicy Czarnowąs i Dobrzenia Wielkiego.

- Uwagi zgłaszali zarówno mieszkańcy, jak i urząd gminy i instytucje działające przy obwodnicy - mówi Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Wnioskowano o wybudowanie chodnika ze ścieżką rowerową od planowanego ronda na obwodnicy w Borkach do skrzyżowania ulic Norweskiej i Opolskiej. Poza tym mieszkańcy Czarnowąs zgłosili też konieczność postawienie ekranu dźwiękochłonnego przy ul. Leśnej.

- Te uwagi zostały praktycznie przyjęte "z biegu", są uzasadnione i projektanci niemal natychmiast uwzględnili je w planach obwodnicy - mówi Branicki. - Problematyczne są natomiast uwagi zgłoszone przez leśników z nadleśnictwa w Kup. Chcą, aby na odcinku od Kup do Świerkli wybudować kilkanaście zjazdów na obwodnicę, poza tym - dostosowania dróg technicznych, służących do obsługi obwodnicy, tak aby mogły nimi jeździć ciężkie wozy, załadowane ściętym drzewem.

Tomasz Herwy, zastępca nadleśniczego z Kup, wyjaśnia:
- Obwodnica praktycznie odcina duże obszary leśne, a przecież będziemy musieli jakoś wywozić drzewo w ramach prowadzonej przez nas gospodarki leśnej - opowiada leśnik.
Mówi także, że leśnicy nie mogą korzystać z dróg gminnych. - Bo stoją tam ograniczenia nośności wozów do 3,5 tony, a transporty drewna są cięższe - mówi Tomasz Herwy.
Poza tym, jak twierdzi, informacje o tym, że leśnicy żądają kilkunastu zjazdów, są mocno przesadzone.

- Wnioskowaliśmy o 4 wjazdy na obwodnicę oraz wybudowanie dwóch dróg dojazdowych, na minimalnym, w sumie niespełna kilometrowym odcinku. Z naszego punktu widzenia te inwestycje są niezbędne - opowiada leśnik.

Zdaniem Arkadiusza Branickiego wnioski leśników są na tyle skomplikowane, że wymagają dokładnej analizy ze strony biura projektowego: - Musimy się upewnić, czy faktycznie jest to niezbędne, trudno też "od ręki" ocenić, jak realizacja owych wniosków wpłynęłaby na koszt inwestycji.

Koszt budowy obwodnicy Czarnowąs i Dobrzenia to około 280 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska