- Wytyczony jest już przebieg drogi głównej, robotnicy rozpoczęli też korytowanie obwodnicy, czyli zdzieranie humusu i tego wszystkiego co rośnie na śladzie przyszłej jezdni - mówi Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. - Ruszyła też wycinka drzew.
Robotnicy częstochowskiej firmy Drog-Bud, która wygrała przetarg na budowę obejścia Czarnowąs rozpoczęli też budowę pierwszego mostu (w okolicach stacji benzynowej Lotos przy drodze wojewódzkiej nr 454).
- Wylany jest już pierwszy beton, rozpoczynają się zbrojenia - mówi Arkadiusz Branicki.
Wcześniej Drog-Bud zbudował swoją bazę oraz dojazdy do nich. Na razie kierowcy nie powinni odczuć problemów związanych z budową, bowiem prace prowadzone są na całkiem nowym śladzie.
- Ale w czasie późniejszym, zwłaszcza wówczas, gdy będziemy wpinać się do drogi wojewódzkiej 454, takie utrudnienia będą - mówi Tomasz Kędzior, wiceprezes Drog-Budu.
Droga o długości 5,3 kilometra ma być gotowa jesienią przyszłego roku. Oprócz jezdni powstanie pięć rond, cztery wiadukty i most oraz waga dla pojazdów. Nowa droga oświetlona będzie lampami typu LED, na odcinku 300 metrów powstaną ekrany akustyczne, przebudowana zostanie również sieć energetyczna.
- Ronda zostaną tak zbudowane, by ułatwić nimi przejazd transportów ponadnormatywnych - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.
Obwodnica zaczynać się będzie przy węźle drogowym przy ul. Sobieskiego na obwodnicy Opola, a kończyć przy stacji paliw Lotosu pomiędzy Borkami a Czarnowąsami. To pierwszy etap prac. Drugi to budowa obejścia Dobrzenia Małego i Wielkiego. Na razie nie ma jednak finansowania tej inwestycji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?