Zgodnie z zapisami kontraktu od 15 grudnia 2020 do dnia 15 marca 2021 roku na budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla obowiązuje przerwa zimowa.
Wykonawca w tym okresie prowadził jednak prace, na które pozwalają reżimy technologiczne, m.in. przy budowie mostów i wiaduktów oraz przebudowie sieci wysokiego napięcia.
Zaawansowanie prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla wynosi prawie 33 procent, a finansowe 31,04 - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowana właśnie droga będzie przedłużeniem istniejącej już dwujezdniowej obwodnicy w kierunku autostrady A4.
Od ronda, jakie powstanie w ciągu krajowej 40 na wysokości os. Piastów, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do krajówki tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.
Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 w okolicy Sławięcic będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.
Koszt inwestycji to 272,4 mln złotych, 207,8 mln to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Zgodnie z podpisaną z wykonawcą, firmą Strabag umową, planowany termin zakończenia prac to czwarty kwartał 2022 roku.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?