Tydzień po podpisaniu umowy na budowę obwodnicy Nysy wykonawca przedstawił zaktualizowaną koncepcję przebiegu trasy.
Zawiera ona dwie istotne zmiany, które już wcześniej były zakładane w kosztorysie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach budowy nie powstanie planowany pierwotnie węzeł drogowy koło Radzikowic. Zamiast niego w tym miejscu na skrzyżowaniu z drogami lokalnymi zbudowane zostanie rondo. Na tym etapie nie będzie też parkingu na Górce Hanuszowickiej na trasie w stronę Otmuchowa.
Dopiero w dalszej kolejności GDDKiA ogłosi osobny przetarg na zbycie tego terenu, a nowy właściciel będzie tu budował na własny koszt miejsce obsług pasażerów ze stacją benzynową i parkingiem.
- Wykonawca pod koniec tego roku będzie miał gotową pełną dokumentację i wystąpi o zintegrowane pozwolenie na budowę - mówi Michał Wandrasz, rzecznik opolskiej GDDKiA. - Wydanie pozwolenia może nastąpić w maju przyszłego roku. Pod koniec tego roku mogą się zacząć tylko drobne prace przygotowawcze.
Obwodnicę Nysy będzie budować konsorcjum Mota Engil i Himmel and Pepesch za 307 mln zł. GDDKiA szacowało koszt budowy na 420 mln.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?