- Jej przebieg wygląda następująco: od strony Kluczborka zaczyna się tymczasowym rondem w Kolonii Ciarki. Przechodzi wiaduktem nad obecną DK 11, później biegnie mostem nad Stobrawą, przekracza 150-metrowym wiaduktem linię kolejową numer 143, biegnie wzdłuż tej linii do 10. kilometra przez tereny wykupione od Lasów Państwowych aż do węzła Olesno – informuje Bernard Michalski, inspektor nadzoru z firmy Lafrentz-Polska. – Od węzła znów prowadzi przez tereny wykupione od LP, częściowo także przez pola uprawne. Przed Łomnicą ponownie trasa przekracza linię kolejową, nasypem przebiega przez Łomnicę i prowadzi do granicy województwa opolskiego, gdzie tymczasowym łącznikiem łączy się poprzez rondo z istniejącą DK11.
Obwodnica Olesna ma zostać oddana do użytku w drugim kwartale 2023 roku.
- Obecne zaawansowanie prac wynosi 70 procent, a zaawansowanie finansowe 80 procent, czyli jesteśmy bliżej końca niż dalej – mówi Rafał Pydych, dyrektor opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem przedsięwzięcia. – W sierpniu podpisaliśmy aneks z wykonawcą, na podstawie którego zwiększyła się wartość kontraktu do 745 milionów złotych. Natomiast wartość całego projektu wzrosła do 804 mln zł. To efekt zwiększenia limitu waloryzacji.
Na początku września został oddany do użytku wiadukt na węźle Olesno, który łączy S11 z drogą wojewódzką 487 – korzystają z niego kierowcy poruszający się z Olesna w kierunku Gorzowa Śląskiego. W czasie budowy wiaduktu droga była zamknięta.
- Można powiedzieć, że najgorsze już za nami, jeśli chodzi o utrudnienia w ruchu na tej trasie – wyjaśnia Rafał Pydych. – Takich zamknięć już nie planujemy, choć mogą jeszcze wystąpić nieznaczne utrudnienia.
Drogowcy koncentrują się teraz na kładzeniu kolejnych warstw jezdni – podbudowy z kruszywa, warstwy bitumicznej, warstw wiążących aż po warstwy ścieralne, po których docelowo będą jeździć kierowcy.
Trwa też budowa zaplanowanych 24 obiektów inżynierskich i 19 zbiorników retencyjnych.
- Praktycznie wszystkie są już na ukończeniu – informuje Bernard Michalski.
Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner).
Przy budowie zatrudnionych jest ok. 380 pracowników i ok. 200 jednostek sprzętu.
Parametry techniczne obwodnicy Olesna:
- klasa techniczna S
- liczba i szerokość pasów ruchu - 2x2x3,5 m
- nawierzchnia bitumiczna
- pas awaryjny - 2,5 m
- pas dzielący wraz z opaskami - 5 m
- węzły - jeden (Węzeł Olesno)
- obiekty inżynierskie - 24 sztuki
- zbiorniki retencyjne - 19 sztuk

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?