Rekomendowaną wersję planowanej obwodnicy Olesna wybierała Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI). W jej skład weszli: przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, a także marszałek opolski Andrzej Buła, burmistrz Olesna Sylwester Lewicki oraz wicestarosta oleski Roland Fabianek.
Komisja rekomendowała do budowy wariant północny obwodnicy Olesna (nr 2). Jako wariant alternatywny została wskazany ten południowy (nr 1).
Odrzucony został wariant nr 3, czyli druga wersja północna.
Teraz Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wyda decyzję środowiskową dla jednego z wariantów.
Rekomendowana obwodnica północna (wariant nr 2, czyli wariant niebieski) ma 24,6 km, przebiega w dużej mierze lasami, w pobliżu Siedmiu Źródeł i oleskiej podstrefy ekonomicznej.
Traktowana jako alternatywna obwodnica południowa (wariant nr 1, czyli wariant czerwony) ma 26,4 km, za Olesnem omija Wysoką od południa.
Według harmonogramu po uzyskaniu decyzji środowiskowej i ostatecznym wyborze na jej podstawie przebiegu obwodnicy Olesna jeszcze w tym roku ma być ogłoszony przetarg.
W 2019 roku podpisana ma być umowa z wykonawcą. We wrześniu 2020 r. budowa ma się rozpocząć. Obwodnica Olesna ma być oddana do użytku w 2022 roku.
Zaufaj mi, jestem ARCHITEKTEM. "Niesamowite" pomysły
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?