Obwodnica piastowska Opola. Kierowcy i okoliczni mieszkańcy mają zastrzeżenia [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Kierowcy skarżą się, że obwodnica piastowska w Opolu nie jest w pełni oświetlona
Kierowcy skarżą się, że obwodnica piastowska w Opolu nie jest w pełni oświetlona Piotr Guzik
Kierowcom brakuje oświetlenia na całości obwodnicy piastowskiej. Z kolei mieszkańcy budynków przy ul. 10. Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej oczekują poprawy bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych w rejonie wiaduktu nad tą trasą. Miejski Zarząd Dróg obecnie tego nie planuje.

Obwodnica piastowska łączy obwodnicę północną z węzłem na ul. Niemodlińskiej. Droga ma blisko 4 kilometry długości. Jest dwupasmowa od obwodnicy północnej do estakady nad rondem na ul. Wrocławskiej, potem zwęża się do trasy jednojezdniowej.

Nową drogę udostępniono przed Świętami Bożego Narodzenia. Kierowcy zgłaszają zastrzeżenia. - To, że ta trasa nie jest w pełni dwupasmowa jakoś można przeboleć, choć naprawdę dziwi mnie, że nie zrealizowano jej w takiej formie od razu - mówi pan Szymon, kierowca z Zaodrza.

- Natomiast zadziwia mnie fakt, że trasa ta nie jest w pełni oświetlona. Przecież podobne trasy w innych miastach mają lampy na całej ich długości - przekonuje.

Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, odpowiada, że na obwodnicy piastowskiej oświetlenie jest na węzłach na obwodnicy, bowiem są to punkty newralgiczne.

- Na pozostałych odcinkach nie jest to konieczne m.in. ze względu na brak możliwości poruszania się tam pieszych - odpowiada.

Uwagi mają też mieszkańcy okolic ul. 10. Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej. W jej ciągu w miejscu dawnego skrzyżowania z ul. Zbożową i Wspólną powstał wiadukt nad obwodnicą.

- I po jego otwarciu kierowcy zupełnie nie zwracają uwagi na to, że tutaj jest strefa tempo 30. Jadąc od ulicy Wspólnej pędzą i na nic się nie oglądają. A na wysokości nowego osiedla jest przejście dla pieszych - mówi pan Dariusz, mieszkaniec ul. 10. SDZ.

- Byłoby dobrze lepiej je oświetlić, wykonać przed nim "poduszki berlińskie" bądź je wynieść, jak przejście przy szkole na ul. Książąt Opolskich w centrum - przekonuje mężczyzna.

Takich zmian MZD nie planuje. - Zakładamy tam jedynie powrót do starej organizacji ruchu, sprzed budowy obwodnicy. A to oznacza wprowadzenie pierwszeństwa na ul. 10. SDZ, ponieważ teraz skrzyżowania są tam równorzędne, z zachowaniem zasady prawej ręki - mówi Adam Leszczyński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Co stego jak ruch i tak wrócił spowrotem do miasta .To pytam co to za obwodnica

K
Kier
31 grudnia 2019, 21:47, Gość:

Autostrady w Holandii są prawie w całości oświetlone.Czyżby według logiki pana Leszczyńskiego był tam dozwolony ruch pieszych.

1 stycznia, 5:59, Gość:

A na Marsie ufoludki jedzą piasek.

Nie w Holandii a Belgii. I to nie żadne ufoludki tylko fakt!

P
Peterlin

Obwodnica to bubel. Takie są fakty. Oznaczenie zjazdu na Prudnik to bzdura. Powinno być takie samo jak na Krapkowice. Brak pasów , mimo że wiadukt jest przygotowany na 4 pasy na wysokości stolarni.

Prędkość oraz slalom trasy to wisieńka na tym kaprawym torcie który był wart gigantyczne pieniądze.

G
Gość
31 grudnia 2019, 22:07, Arek:

Chyba zasada prawej strony raczej Panie rzeczniku!,a jak ktoś nie ma ręki to co?

To siedzi w domu a nie siada za kierownicę.

G
Gość
31 grudnia 2019, 19:22, Gnido:

Dlaczego druga nitka kończy się przed wiaduktem a nie obok stolarni i jest nie skończona?, dlaczego jest ograniczenie do 60 skoro nie ma ruchu pieszego?, dlaczego przy zjeździe z obwodnicy na Wrocławską stoi tablica że wjeżdżamy na obszar zabudowany skoro podobno obwodnica już jest na tym obszarze i z tego powodu jest ograniczenie szybkości? tyle pytań i zero logicznych odpowiedzi...

Idź spać.

G
Gość
31 grudnia 2019, 21:47, Gość:

Autostrady w Holandii są prawie w całości oświetlone.Czyżby według logiki pana Leszczyńskiego był tam dozwolony ruch pieszych.

A na Marsie ufoludki jedzą piasek.

G
Gość

Pan Leszczyński mówi moim zdaniem o czymś czego nie widział w strefie 30. Musi dojść do tragedii wtedy będzie może musiał i ruszy się za stołka. Wiadukt myli przed otwarciem ale przejście zasyfione przez firmę budująca obwodnicę pozostawiono. Ordery za bezmyślność.

A
Arek

Chyba zasada prawej strony raczej Panie rzeczniku!,a jak ktoś nie ma ręki to co?

d
davi

Kierowcom brakuje oświetlenia na całej długości obwodnicy Piastowskiej...~ to prawda,bo przecież jest dopiero 3/4 zbudowane,a gdy połaczą Ul.Niemodlińską z rondem Jerzego Szczakiela,wtedy bedzie pełne koło ,jak obiecywał kiedyś Ratusz ~

G
Gość

Autostrady w Holandii są prawie w całości oświetlone.Czyżby według logiki pana Leszczyńskiego był tam dozwolony ruch pieszych.

G
Gość

Do obwodnicy to jeszcze wieki upłyną

https://pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica

Obwodnica – droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.

G
Gość
31 grudnia, 21:08, Gość:

120 baniek za 4 km drogi... nieźle...

31 grudnia, 21:11, Gość:

https://www.money.pl/gospodarka/35-mln-zl-za-kilometr-polskiej-autostrady-jest-nowy-raport-6430470899893889a.html

średni koszt budowy autostrady to 35mln hehheeee

za 1 km 35mln...

G
Gość
31 grudnia, 21:08, Gość:

120 baniek za 4 km drogi... nieźle...

https://www.money.pl/gospodarka/35-mln-zl-za-kilometr-polskiej-autostrady-jest-nowy-raport-6430470899893889a.html

średni koszt budowy autostrady to 35mln hehheeee

G
Gość

120 baniek za 4 km drogi... nieźle...

G
Gnido
31 grudnia, 19:22, Gnido:

Dlaczego druga nitka kończy się przed wiaduktem a nie obok stolarni i jest nie skończona?, dlaczego jest ograniczenie do 60 skoro nie ma ruchu pieszego?, dlaczego przy zjeździe z obwodnicy na Wrocławską stoi tablica że wjeżdżamy na obszar zabudowany skoro podobno obwodnica już jest na tym obszarze i z tego powodu jest ograniczenie szybkości? tyle pytań i zero logicznych odpowiedzi...

31 grudnia, 20:03, Gość:

To słabo czytałeś skoro sam sobie zaprzeczasz. Ograniczenie do 60 nie jest z powodu obszaru zabudowanego tylko pochyłości jezdni w kierunku pionowym i poziomym. A po co Ci druga nitka?

Pierwsze info o ograniczeniu to obszar zabudowany, drugie info to pochyłości ,też tłumaczenie do bani bo są drogi w tym kraju bardziej pochyłe i nie ma ograniczenia do 60, po co mi druga nitka? , anoo po to żeby była skoro jest zaplanowana i jest na nią miejsce , miała by wówczas bardziej naturalny przebieg i z tego powodu byłaby bezpieczniejsza, a tablica ,o której pisałem wcześniej nie ma sensu w tym miejscu z powodu JW.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie