Obwodnica piastowska Opola oficjalnie otwarta. Nowa droga ma 4 kilometry i łączy obwodnicę północną z węzłem na ul. Niemodlińskiej w Opolu

Piotr Guzik

Wideo

Zobacz galerię (66 zdjęć)
Blisko czterokilometrowa droga łącząca obwodnicę północną z węzłem na ul. Niemodlińskiej została oficjalnie otwarta. Kierowcy mają tam być wpuszczeni około godz. 15. Maksymalna prędkość, z którą można poruszać się po obwodnicy piastowskiej, wynosi 60 km/h.

Budowa obwodnicy piastowskiej pochłonęła ostatecznie około 135 mln zł.

Pierwsza część trasy - od węzła na obwodnicy północnej do zjazdu z estakady nad rondem na ul. Wrocławskiej jest dwupasmowa. Za estakadą trasa zwęża się do drogi jednojezdniowej i taka już pozostaje do ul. Niemodlińskiej.

- Jednakże na tym drugim odcinku wykonano już prace przygotowawcze pod realizację drugiego pasa jezdni w przyszłości - zaznacza Ireneusz Kłysz, inżynier kontraktu na budowie obwodnicy piastowskiej.

Obwodnica ta ma klasę drogi głównej przyspieszonej (w skrócie GP). Wyższe kategorie mają tylko drogi ekspresowe (trasy S) oraz autostrady (trasy A). Obwodnicę piastowską zaprojektowano do poruszania się z prędkością do 70 km/h, choć możliwa jest też jazda z prędkością 90 km/h. Skąd więc ustalenie maksymalnej prędkości na obwodnicy piastowskiej na 60 km/h?

- Wynika to z dużej ilości łuków pionowych, czyli przewyższeń w terenie zabudowanym - mówi Ireneusz Kłysz.

- Ta trasa wydatnie odciąży ruch na Zaodrzu. Ułatwi dojazd z centrum handlowego Karolinka, do Centrum Wystawienniczo-Kongresowego, strefy ekonomicznej, a w przyszłości do nowego stadionu. Ta droga ma ruch upłynnić. Ale to nie ma być tor wyścigowy - zaznacza Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.

Budowa obwodnicy piastowskiej rozpoczęła się wiosną 2018 roku. - Jej otwarcie tuż przed świętami to doskonały prezent dla mieszkańców miasta oraz dla osób, które dojeżdżają do Opola od zachodu - mówi Arkadiusz Wiśniewski.

Teraz miasto wystąpi do resortu infrastruktury o nadanie nowej trasie kategorii drogi krajowej nr 45. Taką kategorię ma też mieć odcinek ul. Niemodlińskiej od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do węzła.

Budowa obwodnicy piastowskiej Opola. Otwarcie trasy planowan...

Arkadiusz Wiśniewski podkreśla, że drugi odcinek obwodnicy piastowskiej ma już zezwolenie na realizację. Miasto poszukuje pieniędzy na wykonanie około 3-kilomentrowej drogi, która połączyłaby ulice Niemodlińską z Krapkowicką.

- Szacunkowy koszt realizacji to 100 mln zł. Liczymy na to, że uda się pozyskać dofinansowanie centralne. Bądź co bądź byłaby to droga krajowa - wskazuje Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Irek K.
20 grudnia, 16:09, Gość:

Takie rzeczy tylko w Opolu - obwodnica ale ograniczenie do 60 km/h brawo wy! Cała Polska się z was śmieje.

22 grudnia, 17:46, Irek K:

proszę Pana widać że nie jest pan drogowcem, droga jest projektowana na 70km/h a miarodajna prędkość to 90km/h. Ze względu na luku pionowe i zabudowę miejską została przyjęta prędkość 60 km/h. Pozdrawiam i życzę udanych świąt Ireneusz Kłysz

łuki pionowe miało być oczywiście:)

I
Irek K
20 grudnia, 16:09, Gość:

Takie rzeczy tylko w Opolu - obwodnica ale ograniczenie do 60 km/h brawo wy! Cała Polska się z was śmieje.

proszę Pana widać że nie jest pan drogowcem, droga jest projektowana na 70km/h a miarodajna prędkość to 90km/h. Ze względu na luku pionowe i zabudowę miejską została przyjęta prędkość 60 km/h. Pozdrawiam i życzę udanych świąt Ireneusz Kłysz

G
Gość
20 grudnia, 20:40, MP:

Używanie nazwy "obwodnica" to nadużycie - to raczej rodzaj trasy średnicowej przecinającej zachodnią część miasta i spinającej dwie arterie - Obwodnicę Północną z ul. Niemodlińską. Obwodnica, jak sama nazwa wskazuje, służy obwiedzeniu miasta celem rozładowania ruchu w jego centrum. Np. wokół Nysy - to jest obwodnica.

20 grudnia, 21:59, Gość:

Amen.

Tutaj mamy do czynienia z typową trasą średnicową.

Tak na prawdę, to żadna z obecnych dróg nie ma prawa nazywać się obwodnicą.

Kiedyś o naszej nowej trasie średnicowej będą uczyć się studenci budownictwa. Jak budować obwodnicę, by nie została obwodnicą i po kilku latach nie spełniała już swojej funkcji.

To prawda, tędy nie powinna iść droga szumnie nazwana obwodnicą. Tam nawet nie ma miejsca na dwa pasy ruchu. Takie coś powinno się zaczynać tam gdzie teraz jest rondo ze zjazdem na brzeg i A4.

G
Gość
21 grudnia, 09:10, Gość:

Na rondzie obok Makro jadąc od strony Odry, znaki dalej informują, że aby jechać na Krapkowice trzeba skręcić w lewo w stronę ulicy Partyzanckiej, zamiast kierować prosto na rondzie do nowej obwodnicy.

Problemem dla ulic Partyzanckiej i Domanskiego byly samochody ciezarowe !!!!!! Czy Tiry dalej jada tymi ulicami ?

G
Gość

Ograniczenie ograniczeniem - zjeżdżając z obwodnicy, na tym szerszym odcinku, 140 nie schodziło z blatu.

G
Gość

Na rondzie obok Makro jadąc od strony Odry, znaki dalej informują, że aby jechać na Krapkowice trzeba skręcić w lewo w stronę ulicy Partyzanckiej, zamiast kierować prosto na rondzie do nowej obwodnicy.

G
Gość

To na miarę Kluczbork, Namysłów, Strzelce Opolskie itd nie nadaje się już na Nysę czy Kędzierzyn a co dopiero na Opole wstyd ukarać tych co to podpisali i zabrać im cały majatek

G
Gość

Zgadzam się z wcześniejszymi komentarzami. To jest pseudo obwodnica. Oddając taką drogę obraża się kierowców. Nie ma się czym chwalić.

G
Gość
20 grudnia, 16:09, Gość:

Takie rzeczy tylko w Opolu - obwodnica ale ograniczenie do 60 km/h brawo wy! Cała Polska się z was śmieje.

20 grudnia, 19:57, Gość:

Bardzo dobrze. Będzie więcej kasy z mandatów. Ty chciałbyś głąbie odcinek 4 kilometrów jechać 200km/h????

20 grudnia, 22:01, Gość:

Bardzo dobrze, w każdym samochodzie osobowym tachograf tak jak w tirach - skończy się szybkie jeżdżenie. A jak ktoś lubi to na tor wyścigowy. Radar na każdej ulicy, a mandat 10 razy większy za przekroczenie prędkości niż teraz!! Po co produkują samochody które rozwijają ponad 200km/h na godzinę i więcej, skoro na autostradzie można jechać max 140km/h, w innych państwach nawet mniej.

ale w innych więcej kaczy szczochu

G
Gość
20 grudnia, 19:16, Gość:

Ciekawe jak będziemy budować jak się skończą unijne dotacje a niestety jest to możliwe .

20 grudnia, 19:53, Gość:

To przestaniemy wpłacać pieniądze do unii. Proste?

ludzi j e b n i ę t y c h nie brakuje.

G
Gość

Niby OK, ale jak zwykle inwestycja nie przemyślana.Żeby dostać się na Wspólną od strony Komprachcic to trzeba albo wjechać na Domańskiego (i znowu korki), albo dojechać do ronda przy Karolince i od strony Bierkowic zawrócić. Tak czy inaczej bez sensu. Jakby nie można było zrobić zjazdu na ul. 10 Sud. Dewizji Zmech. z tej nowej trasy.

G
Gość
20 grudnia, 16:09, Gość:

Takie rzeczy tylko w Opolu - obwodnica ale ograniczenie do 60 km/h brawo wy! Cała Polska się z was śmieje.

20 grudnia, 19:57, Gość:

Bardzo dobrze. Będzie więcej kasy z mandatów. Ty chciałbyś głąbie odcinek 4 kilometrów jechać 200km/h????

Bardzo dobrze, w każdym samochodzie osobowym tachograf tak jak w tirach - skończy się szybkie jeżdżenie. A jak ktoś lubi to na tor wyścigowy. Radar na każdej ulicy, a mandat 10 razy większy za przekroczenie prędkości niż teraz!! Po co produkują samochody które rozwijają ponad 200km/h na godzinę i więcej, skoro na autostradzie można jechać max 140km/h, w innych państwach nawet mniej.

G
Gość
20 grudnia, 20:40, MP:

Używanie nazwy "obwodnica" to nadużycie - to raczej rodzaj trasy średnicowej przecinającej zachodnią część miasta i spinającej dwie arterie - Obwodnicę Północną z ul. Niemodlińską. Obwodnica, jak sama nazwa wskazuje, służy obwiedzeniu miasta celem rozładowania ruchu w jego centrum. Np. wokół Nysy - to jest obwodnica.

Amen.

Tutaj mamy do czynienia z typową trasą średnicową.

Tak na prawdę, to żadna z obecnych dróg nie ma prawa nazywać się obwodnicą.

Kiedyś o naszej nowej trasie średnicowej będą uczyć się studenci budownictwa. Jak budować obwodnicę, by nie została obwodnicą i po kilku latach nie spełniała już swojej funkcji.

M
Marian

Polska to trzeci świat. Hitler w 3lata wybudował 5tys kilometrów. A my się cieszymy z 4 kilometrów

G
Gość
20 grudnia, 19:16, Gość:

Ciekawe jak będziemy budować jak się skończą unijne dotacje a niestety jest to możliwe .

20 grudnia, 19:53, Gość:

To przestaniemy wpłacać pieniądze do unii. Proste?

Wcale nie proste, bo Polska dostaje dużo więcej niż wpłaca.