Obwodnice Olesna, Praszki, Niemodlina i Kędzierzyna-Koźla. Zobacz, jak wygląda postęp prac przy ich budowie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda stan prac przy budowie obwodnicy Olesna.
Tak wygląda stan prac przy budowie obwodnicy Olesna. GDDKiA Opole
Na drodze ekspresowej S11, która będzie zarazem objazdem Olesna, wykonawca zaczął już układać pierwszą warstwę masy bitumicznej! Zawansowane są też prace przy obwodnicach Praszki i Kędzierzyna-Koźla. Natomiast jeszcze w listopadzie ominiemy Niemodlin.

Obwodnica Olesna

Jak informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na obwodnicy Olesna, która jest częścią drogi ekspresowej S11, wykonawca rozpoczął już prace przy układaniu masy bitumicznej na początkowym, blisko kilometrowym odcinku przyszłej trasy.

- Realizowana jest pierwsza warstwa czyli podbudowa zasadnicza - informuje Agata Andruszewska. - W najbliższym czasie planowane jest również rozpoczęcie prac dla warstwy wiążącej. Do końca roku wykonawca planuje położyć jeszcze 35 tys. ton mieszanek mineralno-bitumicznych na kilku najbardziej zaawansowanych odcinkach.

Według planów obwodnicą Olesna pojedziemy pod koniec przyszłego roku a jej koszt to prawie 800 mln złotych.

Obwodnica Niemodlina

Według zapewnień GDDKiA obwodnicą Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46 pojedziemy jeszcze w listopadzie.

- Obecnie trwają wszystkie odbiory, a po ich zakończeniu puścimy ruch na całą nową trasę - mówi Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu.

Przypomnijmy, że obecnie kierowcy korzystają z krótkiego, bo około 1,5-kilometrowego odcinka obwodnicy w okolicy węzła "Sosnówka". Cała obwodnica Niemodlina ma 11,5 km długości i omija miasto po południowej i wschodniej stronie. Rozpoczyna się rondem przed Brzęczkowicami i wpina do obecnego przebiegu DK46 tuż przed autostradą A4 i węzłem „Opole Zachód”.

Na niemal 5-kilometrowym odcinku, jest to droga z układem pasów 2+1, a przed Niemodlinem rozpoczyna się dwujezdniowy odcinek z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Koszt inwestycji to 264 mln złotych. 85 proc. finansowania ma pochodzić z dotacji z Unii Europejskiej.

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla

Zaawansowanie rzeczowe dla budowy obwodnicy Kędzierzyna–Koźla w ciągu DK40 wynosi 62,25 proc., a roboty prowadzone są zgodnie z harmonogramem.

Obecnie trwają prace m.in. związane z:

  • budową ronda,
  • podbudową pomocniczą,
  • podbudową zasadniczą,
  • robotami brukarskimi.

- Powstają też mosty i wiadukty - dodaje Agata Andruszewska.

Np. na moście nad Kanałem Gliwickim zakończono montaż konstrukcji stalowej, rozpoczęto prace szalunkowe, wykonano płytę przejściową za przyczółkiem oraz ułożono hydroizolację pod kapami na płytach przejściowych. Rozpoczęto też wykonywanie kap chodnikowych.

Obwodnicą Kędzierzyna-Koźla pojedziemy pod koniec przyszłego roku.

Obwodnica Praszki

Zaawansowanie rzeczowe dla budowy obwodnicy Praszki w ciągu DK45 w zakresie robót wynosi 48 proc. Tutaj również trwają roboty ziemne, powstają mosty, wiadukty oraz ronda. Zakończenie prac pod koniec przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska