Od 4 maja opolski ZUS otwiera placówki. W jakich godzinach będą działały? Na jakich zasadach?

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy - zastrzegają przedstawiciele ZUS.
Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy - zastrzegają przedstawiciele ZUS. archiwum ZUS Opole
Na salach obsługi będzie można między innymi dowiedzieć się, jak złożyć wnioski i dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych.

Pod koniec marca ZUS zdecydował o zawieszeniu bezpośredniej obsługi interesantów z powodu zagrożenia koronawirusem. Od ponad miesiąca spotkanie z pracownikami ZUS na salach obsługi było niemożliwe, a pisma, wnioski i formularze klienci mogli zostawić w specjalnych skrzynkach.

- ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy, jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji na przykład na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych. Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa - zapowiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Placówki ZUS będą czynne w standardowych godzinach urzędowania, czyli od 8:00 do 15:00, natomiast w poniedziałki do godz. 18:00.

Choć ZUS przywraca możliwość spotkania się ze swoimi doradcami na salach obsługi, to zostawia jeszcze do dyspozycji klientów skrzynki na dokumenty przed budynkami urzędu.

Opolski ZUS zaleca też, by odwiedzać placówki wtedy, kiedy jest to niezbędne oraz z zachowaniem obowiązujących środków
bezpieczeństwa, czyli na przykład z zasłoniętymi ustami i nosem.

- Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na rozmowę z pracownikiem. Będziemy dbali o to, by na sali obsługi nie gromadziło się jednocześnie zbyt wiele osób, stąd klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy - wyjaśnia Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

Dla zachowania maksimum komfortu i bezpieczeństwa przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska