Przyznają one pasażerom wyższe odszkodowania
- za spóźnione pociągi - np. za 2 godziny nawet połowę ceny biletu.
- za utratę lub uszkodzenie bagażu - do 1825 euro
Ministerstwo Infrastruktury zablokowało to rozporządzenie do czerwca 2011 r.
Obowiązywało ono w Polsce tylko przez miesiąc i w tym czasie tylko pasażerowie PKP Intercity złożyli 408 reklamacji.
PKP Intecity ukarana przez UOKiK za utudnianie życia klientom
Teraz przez prawie półtora roku przyznanie odszkodowania pasażerowi nadal będzie zależało od swobodnego uznania przewoźnika, działającego na podstawie własnego regulaminu.
Od 31 grudnia 2009 r., gdy przewoźnik sam nie reaguje na zastrzeżenia klienta, pasażer może zwrócić się ze skargą do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?