Odszkodowania od przewoźników kolejowych zablokowane

Edyta Hanszke [email protected]
Przyznanie odszkodowania pasażerowi zależy eteraz od swobodnego uznania przewoźnika
Przyznanie odszkodowania pasażerowi zależy eteraz od swobodnego uznania przewoźnika
Przepisy unijne będą obowiazywały w Polsce dopiero od lipca 2011 roku.

Przyznają one pasażerom wyższe odszkodowania

  • za spóźnione pociągi - np. za 2 godziny nawet połowę ceny biletu.
  • za utratę lub uszkodzenie bagażu - do 1825 euro

Ministerstwo Infrastruktury zablokowało to rozporządzenie do czerwca 2011 r. 

Obowiązywało ono w Polsce tylko przez miesiąc i w tym czasie tylko pasażerowie PKP Intercity złożyli 408 reklamacji.

PKP Intecity ukarana przez UOKiK za utudnianie życia klientom

Teraz przez prawie półtora roku przyznanie odszkodowania pasażerowi nadal będzie zależało od swobodnego uznania przewoźnika, działającego na podstawie własnego regulaminu.

Od 31 grudnia 2009 r., gdy przewoźnik sam nie reaguje na zastrzeżenia klienta, pasażer może zwrócić się ze skargą do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska