Oktawian Ostrowicz i Marcin Nanys wygrali 47. Rajd Festiwalowy

Redakcja
Klasę Gość wygrali Radosław Typa i kabareciarz Neo-Nówki Radosław Bielecki.
Klasę Gość wygrali Radosław Typa i kabareciarz Neo-Nówki Radosław Bielecki. Sławomi Mielnik
Tegoroczny rajd zanim się zaczął już pobił kilka rekordów. Przede wszystkim w liczbie startujących złóg. 121 walczących na trasie kierowców to rzadkość w Polsce. Nie zabrakło gwiazd muzycznej sceny, znanych rajdowców i mocnych samochodów.

- Rajd odzyskuje blask o czym świadczy ilość startujących zawodników, kibiców na trasie oraz osób, które pojawiły się na uroczystym starcie i na mecie w Rynku – cieszy się Jarosław Strzelecki, prezesa Automobilklubu Opolskiego. - 121 załóg to duża liczba. Nie znam w Polsce imprezy, w której byłaby większa.

Nie wszyscy ukończyli 268-kilometrowy rajd, bowiem na 14 odcinkach specjalnych nie brakowało trudnych technicznie fragmentów trasy.
- Rajd był bardzo fajny, ciekawy i zarazem wymagający – przyznał Oktawian Ostrowicz, który wygrał klasyfikację generalną. - Po pierwszym przejeździe myślałem, że najtrudniejszym odcinkiem będzie ten w Nakle, ale okazało się, że sporo ostrych zakrętów czekało nas w Dobrzeniu Wielkim. Często piloci źle opisywali trasę i kierowcy zbyt dynamicznie wchodzili w zakręty, co kończyło się łapaniem pobocza lub wręcz wypadnięciem z trasy.

Były też usterki. Awaria skrzyni biegów nie pozwoliła ukończyć zawodów ubiegłorocznym zwycięzcom Jarosławowi Hebzdzie i Piotrowi Dytce z Automobilklubu Opolskiego. Jechali oni Volkswagenem Polo Proto WRC.

Sobotnie dwa odcinki specjalne, na węźle komunikacyjnym u zbiegu ulic Wschodniej i Głogowskiej w pobliżu stadionu żużlowego Kolejarza Opole, dostarczyły kibicom wiele emocji. Kierowcy wyciskali ze swoich maszyn to co najlepsze, by pierwszego dnia uzyskać jak najlepszą pozycję wyjściową przed niedzielnymi rundami. To się opłaciło.

Dwa pierwsze odcinki najszybciej i najdokładniej pokonał Radosław Typa, którego pilotował popularny „Bogu”, czyli Radosław Bielecki z Neo-Nówki. Startowali oni w klasie Gość, czyli w gronie kierowców posiadających rajdową licencję PZM. I prowadzenie utrzymali do mety. Natomiast w klasyfikacji generalnej Ostrowicz wygrał sobotni Prolog i w niedzielę też utrzymał prowadzenie. Na mecie wyprzedził Marcina Kowala w Mitsubishi Lancer oraz Tomasza Gucwę w Porsche 911.

Rajd ukończyła również kobieca załoga Barbara Kraus z naszą redakcyjną koleżanką Ewą Bilicką w gorącym fotelu pilota.
- Na trasie bardzo sympatycznie reagowała publiczność, kiedy rozpoznawała, że jedzie stuprocentowo kobieca załoga. Wszyscy bili nam brawo i machali – dzieliła się wrażeniami Ewa Bilicka, dla której to był rajdowy debiut. - Pierwszego dnia bardzo się denerwowałam, a potem już było łatwiej. Szczególnie duża satysfakcja jest z tego, że udało się dobrze przejechać i nie wypaść z trasy na odcinku w Dobrzeniu Wielkim, gdzie wiele aut kończyło na poboczu.

W gronie gwiazd wystartowali Michał Wiśniewski, DJ Adamus, Andrzej Dąbrowski i kabareciarz Radosław Bielecki z Neo-Nówki.

Wyniki
Klasyfikacja generalna: 1. Oktawian Ostrowicz, Marcin Nanys (Subary Legancy, Automaster Klub), 2. Marcin Kowal, Sebastian Lenkowski (Mitsubishi Lancer, Moto Auto Klub), 3. Tomasz Gucwa, Marcin Małek (Porsche 911, Opole)

Klasa Gość: 1. Radosław Typa, Radosław Bielecki (Mitsubishi Evo IX, Automobilklub Rzemieślnik), 2. Zbigniew Gabryś, Michał Wiśniewski (Peugeot 208 R2, Automobilklub Krakowski), 3. Arkadiusz Lechoszest, Paweł Drahan (Peugeot 208 R2, Automobilklub Opolski), 4. Marcin Kozłowski, DJ Adamus (Ford Sierra Cosworth, Automobilklub Opolski)

Klasa Legend Sport: Rafał Szlaga, Rafał Orlik (BMW E30, Mikołow);
Klasa 5: Oktawian Ostrowicz, Marcin Nanys (Subary Legancy);
Klasa 4: Wojciech Kiełbaska, Ewa Nowak (Honda Civic);
Klasa 3: Sebastian Dziadosz, Marcin Dziadosz (Honda Civic), Klasa 2: Mariusz Grudka, Marcin Gut (Fiat Cinquecento)

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek Celica

Warto może docenić zwycięzcę , np. jego zdjęciem 

m
martyna

A gdzie kategoria dziennikarzy w której startował m.in. pan Andrzej Dąbrowski???

Nie ma jak dobre, profesjonalne dziennikarstwo NTO. Szkoda, bo sam rajd b. fajny.

O
Olek

Organizacja: dlaczego nie oznakowaliście odpowiednio wcześniej zablokowanych dróg aby ludzie nie krążyli bezsensownie,  np brak informacji na zjeździe  z ozimskiej/czestochowskiej na głogowską, czy tak ciężko się domyśleć że dużo ludzie jedzie w kierunku NWK ? wystarczyło na zjeździe dać informacje a szczędziło by to kilometrów i zawracania niepotrzebnego.

 

Rajd:  czy odcinki specjalne po 1,5 km to jednak nie za mało jak na prawdziwy  rajd ? czy nie powinien być nazywany KJS-em ? przypomnijcie ile miały OSy w dawniejszych latach

m
mbb

Auto zwycięzcy nazywa si subaru legacy a nie subary legancy panie redaktorze.

Jest to całkiem niemłode auto z lat kiedy auta były jeszcze prawdziwymi autami.

Dodaj ogłoszenie