Oleski Koszyk - lokalni producenci żywności utworzą klaster

Mirosław DragonZaktualizowano 
Oleski Koszyk - lokalni producenci żywności utworzą klaster<br>Członkowie klastra Oleski Koszyk ustalają teraz na spotkaniach roboczych, jak sprzedawać wspólnie swoje produkty.
Oleski Koszyk - lokalni producenci żywności utworzą klasterCzłonkowie klastra Oleski Koszyk ustalają teraz na spotkaniach roboczych, jak sprzedawać wspólnie swoje produkty. Mirosław Dragon
List intencyjny w sprawie utworzenia klastra producentów zdrowej żywności podpisało 12 firm z Olesna i okolic.

- To nie jest zamknięta lista, każdy przedsiębiorca może dołączyć do klastra - zastrzega Norbert Hober, naczelnik wydziału rozwoju gospodarczego w starostwie powiatowym w Oleśnie.

Na razie do klastra należą:

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Oleśnie,
masarnia "Wacław” w Żytniowie,
masarnia "Feks” w Mirowszczyźnie,
"Gładysz Agro” z Bobrowy,
Młyn Dalachów,
piekarnia Jana Kuzaja w Wojciechowie,
Gospodarstwo Pasieczne "Maja” w Rudnikach,
piekarnia "Kłos” w Kujakowicach,
Gminna Spółdzielnia "Samopomoc Chłopska” w Praszce,
"Piekarnia u Marcina” w Wysokiej,
Wytwórnia Barszczu w Odcinku,
Gospodarstwo Sadowniczo-Ogrodnicze w Brzezinach.

Każdy daje do koszyka po dwa swoje najlepsze produkty

masło ekstra z Olesna  i twaróg z Olesna,
kiełbasa myśliwska i kiełbasa śląska z Żytniowa,
chleb koło i chleb razowo-ziarnisty z Wojciechowa,
papryka i ogórki konserwowe z Bobrowy,
bułka i chleb wieloziarnisty z Wysokiej,
kołocz i ciasteczka domowe z Kujakowic,
mąka dalachowska,
chleb mleczny praszkowski i kopytka piernikowe z Praszki,
rudnicki miód,
żurek domowy i barszcz biały z Odcinka,
jabłka z Brzezin,
salceson z indyka i kiełbasa lisiecka z Mirowszczyzny.

Logo Oleskiego Koszyka (z wyróżnionymi pierwszymi literami OK) widnieć będzie na chlebie, maśle i kiełbasie.

Oleski pomysł na współpracę lokalnych producentów żywności jest dobrze oceniany marketingowo. - To innowacyjny pomysł, ponieważ grup producenckich tego typu jest niewiele w Polsce - zauważa Ryszard Pierzchała z agencji reklamowej Loyal Group. - Zazwyczaj klaster tworzą tylko producenci ziemniaków albo hodowcy kurczaków. Tutaj zrzeszają się producenci różnych towarów.

Szeroki asortyment jest zaletą, ale i nastręcza też trudności. Ogórki konserwowe w słoiku mają termin przydatności 12 miesięcy, masło - miesiąc, a pieczywo jest czerstwe już na drugi dzień. Nie mogą stać w sklepie obok siebie na jednym stoisku.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kac

 jestem za trzeba  wyesponowac dobre  towary bo ludziska za bardzo na kolorowe opakowania sie  nabieraja
 

B
Bzdury

A PO CO to robia ,bo naprawde DOBRY towar sam się reklamuje ,a z tej grupki tylko tak naprawdę Dalachów produkuje cos co jest naprwde DOBRE.Żytnów miał kiedys dobra kiełbasę i KASZANKĘ ,ale w kiełbasie coś za duzo pojawiło sie malych chrząstek.GS Praszka ciasta zaczął robić ZA TŁUSTE .
A naprawde dobre ciasta mają Musialy w Praszce(takze CHLEB !) i Przybylski(Ptyś)   ,oraz GS(?) Olesno (chleb )

p
po co

Ale jaki jest cel działalności tego klastra? W artykule tego autor nie napisał, może sam nie wiedział. Jeśli celem ma być np. wspólna promocja w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów, to trzeba zadać sobie pytanie, o ile producenci są w stanie zwiększyć ich produkcję i jak duży rynek ich sprzedażą objąć. Rozumiem, że rynkiem działalności klastra jest rynek zewnętrzny, poza powiatem oleskim czy okolicznymi powiatami, bo tutaj produkty te są już znane i swoją markę mają. Na opinię lokalnego konsumenta znaczek klastra na produkcie nie wpłynie, a sygnowanie nim lepszej lub gorszej jakości produktów może wpłynąć jedynie na opinię o klastrze. Wspólna sprzedaż mąki z miodem i kiełbasą ? Przecież na ile wspólna sprzedaż tych produktów jest możliwa na tyle już zachodzi. Sprzedaż tych produktów jako jednego towaru pod nazwą koszyk ? Gratuluję bystrości umysłu. Jaki z tego będzie zysk, czy zwrócą się chociaż wydatki marketingowe? Bardzo wątpliwe. Pytam więc po co ten klaster, jako towarzystwo wzajemnej adoracji spisze się wspaniale, każda inna działalność będzie sporym sukcesem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3