Opel vivaro i renault trafic, czyli dostawcze bliźniaki

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Samochody te to dobra propozycja dla firm zajmujących się przewożeniem towarów i ludzi.

Chociaż auta produkowane są przez dwa konkurencyjne koncerny, to na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. No, chyba że znaczkiem na masce. Oba lekkie samochody dostawcze na rynku pojawiły się w 2001 roku i od razu zrobiły furorę. Między innymi dzięki śmiałym wyglądom karoserii. Na zaletach obu samochodów szybko poznali się fachowcy od motoryzacji, którzy w 2002 roku przyznali im prestiżowy tytuł "International Van of the Year 2002", jeden z najważniejszych wśród aut dostawczych.

Trafic i vivaro produkowane są w kilku wersjach. Są to: furgon dostępny w dwóch wariantach wysokości i rozstawu osi, wersja kombi do przewożenia osób i ładunku również dostępna w wersji przedłużanej i krótszej. Ta pierwsza kupowana jest najchętniej przez firmy , które wożą ludzi do pracy za granicę. Do samochodu mieści się ośmiu pasażerów, kierowca oraz sporo bagażu. Oba modele można też kupić w wersji z krótką kabiną (trzyosobową) i skrzynią ładunkową.

- Dostępne są też same platformy, czyli kabina i tył do zabudowy - wyjaśnia Krzysztof Błacha, kierownik działu sprzedaży zbiorowej w opolskim salonie Opla.

Jak już wspominaliśmy, samochody mają dwa rozstawy osi. Większy wynosi 3498 mm, mniejszy 3098 mm. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi od 1400 do 2800 mm, maksymalna szerokość przewożonego ładunku 1690 mm, a między nadkolami 1268 mm. Z kolei maksymalna wysokość przedziału bagażowego w zależności od zabudowy wynosi od 1387 mm do 1913 mm. Maksymalna ładowność trafica i vivaro to - w zależności od wersji - od 960 do 1210 kg.

Teraz o silnikach. Oba samochody mają w swoich ofertach silniki diesla i benzynowe. Dwulitrowej jednostki benzynowej o mocy 120 KM raczej nie polecamy. Ze względów eksploatacyjnych. Silnik benzynowy jest bardziej paliwożerny od diesla, a do tego olej napędowy jest o kilkadziesiąt groszy tańszy na litrze.
Vivaro i trafic mają w swoich ofertach trzy diesle. Jednostka o pojemności 2,0 litrów ma dwa poziomy mocy 90 i 115 KM, natomiast silnik 2,5-litrowy ma moc 150 KM (w przypadku trafica) i 145 KM (w przypadku vivaro).

Na koniec o cenach. Renault trafica można mieć za 71 639 zł netto. To trzymiejscowy furgon. Natomiast wersję kombi (6-miejscowa przeszklona) kosztuje od 76 967 zł Natomiast opla vivaro można mieć od 66 124 zł netto za wersję furgon i 63 858 w krótkiej wersji kombi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska