UOKiK sprawdzał, czy operatorzy komórkowi (Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska) oddają klientom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność ich kont na kartę. W innych krajach Europy (Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania) jest taka praktyka. W Polsce - nie.
Chodzi o przypadki, gdy klient nie robi kolejnego doładowania telefonu na kartę, a nie wykorzystał dotychczasowej puli. UOKiK ocenił, że interesy zbiorowe konsumentów naruszył Polkomtel i nałożył na firmę ponad 20 mln zł kary. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że mimo długiego okresu postępowania w tej sprawie (od 2016 r.) operator nie zadeklarował zmiany swoich praktyk.
Przykład. Kto ma tzw. taryfę elastyczną na kartę u tego operatora, po doładowaniu za 50 zł, może dzwonić przez 90 dni. Gdy nie wykorzysta pieniędzy i nie doładuje karty, to one przepadają. Jedynym sposobem na ich odzyskanie jest złożenie reklamacji, ale zwrot zostaje przekazany na konto abonenckie, nie jest wypłacany w gotówce. Osoby, które przestały być klientami Polkomtela, nie mogą więc z tego skorzystać. Według UOKiK-u to utrudnianie zmiany operatora.
Konsumentów UOKiK zachęca do składania reklamacji do Polkomtela, żądania zwrotu niewykorzystanej puli.
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?