reklama

Opolanie poparli budowę trasy przez Pasiekę [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Ponad 80 procent głosujących w miejskich konsultacjach opowiedziało się za powstaniem drogi, która przetnie wyspę. Co więcej opolanie wolę tę inwestycję od budowy odcinka obwodnicy południowej.

Łącznie w konsultacjach połączonych z wyborami parlamentarnymi wypełniono 23 445 ankiet. Za budową drogi opowiedziało się 82 procent osób głosujących, a na nie było 18 procent. Jeszcze więcej osób poparło budowę obwodnicy południowej, bo aż 90 proc., przy 10 proc. głosów przeciwnych.

Kluczowe było jednak trzecie pytanie o to, którą inwestycję przeprowadzić najpierw. W tym przypadku 63 proc. głosujących wskazało trasę średnicową.

- Wynik głosowania, przeprowadzonego pierwszy raz w historii miasta w takiej skali, jest dla nas bardzo ważny - mówi prezydent Arkadiusz Wiśniewski. - Wierzymy, że w tym roku uzyskamy w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska pozytywną decyzję środowiskową, a w przyszłym roku zlecimy przetarg na projekt trasy, który może kosztować 4 miliony złotych.

Przypomnijmy jednak, że przeciwnicy drogi na Pasiece mieli wątpliwości co do tego, czy konsultacje były prawidłowo przeprowadzone. Sugerowali także poszukania innego rozwiązania na poprowadzenie nowej przeprawy przez Odrę.

Obecnie nie wydaje się to już jednak możliwe. Prezydent Arkadiusz Wiśniewski i wiceprezydent Mirosław Pietrucha zapewniali dziś na konferencji, że są zdeterminowani do budowy trasy przez Pasiekę jako pierwszej, a konsultacje były długie i każdy mógł się w nich wypowiedzieć.

Wiceprezydent zapewniał również, że w jego ocenie projekt techniczny powstanie w rok, a budowa trasy - wartej około 120 milionów złotych - może ruszyć jeszcze w tej kadencji samorządu.

Czy to możliwe i co na to przeciwnicy trasy? Więcej o tym w czwartkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

f
ft ole

zródło tych "danych"?

z
zaodrze

zgadzam się z Ksawerym. jestem przeciw trasie średnicowej więc na trzecie pytanie nie odpowiedziałam bo zaznaczenie tam odpowiedzi oznaczało opowiedzenie się za budową obydwu tras i wyborze jednej jako pierwszej do wybudowania.

pytałam pana z "komisji" - bo to nie komisja skoro jest jedna osoba! - i pan potwierdził że mam nie zakreślać nic w trzecim pytaniu. i teraz jestem ciekawa czy moja karta została uznana za głos nieważny??? jak to możliwe, że najwięcej osób zaznaczyło odpowiedzi na trzecie pytanie, a ja i moi znajomi zaznaczali odpowiedzi tylko na 2 pierwsze pytania? to w końcu które karty były uznane za prawidłowo wypełnione??? 

no i te "komisje"... teksty o tym, że średnicówka już jest prawie gotowa i tyyyle tańsza od obwodnicy... co to miało być??? czy ktoś o tym napisze????

 

 

R
Roman

Wstyd Panie Prezydencie ,całe to głosowanie to manipulacja ludźmi ...... 90 procent .......głosujących chce obwodnicy południowej a 80 procent drogi tzw.średnicowej. To których jest więcej ?
A ratusz i dziennikarze trąbią że wszyscy są za średnicówką.

y
yarek
W dniu 05.11.2015 o 01:15, ian napisał:

durna to jest twoja matka..

i po co obrażać kogoś ijan

i
ian
W dniu 04.11.2015 o 11:39, Ślązak napisał:

durni Opolanie... 

durna to jest twoja matka..

i
ian
W dniu 04.11.2015 o 11:25, Gość napisał:

Totalna bzdura!Pytania były tak sformułowane, że wybór był z góry przewidziany!99% głosujących nie miało pojęcia na co głosuje. Którędy poprowadzą obie drogi, gdzie się będą zaczynać i gdzie kończyć.Głosowali 3XTak i wyszło jak ratusz chciałDroga przez Pasiekę drogą  znikąd do donikąd. Włączenie się z Prószkowskiej w Niemodlińską = wielki korek, podobnie z drugiej strony Struga, wiadukt a potem światła na Reymonta 1-go Maja - korek jeszcze większy! Totalna bzdura!!!

pier***isz

b
ble
W dniu 04.11.2015 o 20:26, Asia napisał:

Nie zgadzam się! Firm w centrum raczej nie przybędzie, bo nie ma gdzie. Zakłady pracy powstają raczej na obrzeżach miasta. Poza tym ludzie szukając pracy nie patrzą na to ile mają dróg dojazdowych tylko patrzą na warunki pracy.

Tak Ci się tylko wydaje. Gdy jest nowa droga to np. ludzie zapisują swoje dzieci do dalej położonej szkoły czy przedszkola, "bo przecież można łatwo dojechać". Szukają też dalej pracy, "bo przecież można łatwo dojechać". Jadą dalej na jakieś zajęcia po pracy czy szkole. Po otwarciu nowej drogi jest przez jakiś czas trochę luźniej, ale po 3 latach korki są takie same jak były, a po 5 większe.

 

Chłopie Opole to nie Warszawa żeby zrobić bus
Człowieku Opole to nie Warszawa żeby wprowadzić buspasy korki masz gwarantowane w 100% przejedź się w godzinich szczytu mostem na Nimodlińskiej a może potem przestaniesz wypisywać takie bzdury

Teraz też są korki. Gdyby autobusy nie stały w korkach, to by więcej ludzi z nich korzystało (a mniej z aut).

d
doni
W dniu 04.11.2015 o 20:45, Andrzej M. napisał:

Opole dusi się w dymach i spalinach. W dużym stopniu to zasługa niesamowitego wręcz ruchu kołowego w mieście. Centrum w dni powszednie jest zabite i tak zasmrodzone spalinami, że poruszanie się po chodnikach oznacza łykanie olbrzymich dawek trujących, rakotórczych spalin, wspomaganych przez dymy z pieców opalanych węglem, o śmieciach nie wspominając. W tej syt@ucji należałoby zahamować i redukować ruch kołowy w centrum, nie zaś udrażniać. Nie mam czasu się rozpisywać. Oczywistym jednak jest, że udrożnienie centrum powiększy jeszcze ilość samochodów w mieście. To droga do nikąd. Na świecie już dawno to zuważono. Opole powinno przede wszystkim zdusić strumień samochodów wjeżdżających do centrum z jednocześnym udrożnieniem i rozwojem transportu publicznego. Pomysłów ze świata są dziesiątki, jeśli nie setki. Po pierwsze, gdzie można należy wprowadzić buspasy. Cała Ozimska począwszy od Opolanina, skończywszy na skrzyżowaniu z Częstochowską powinna mieć buspass. Kawał Nimodlińskiej również. Można wprowadzić myto wzorem Mediolanu czy Sztokholmu, aby zdusić strumień samochodów i jednocześnie pozyska pieniądze na rozwój i dotacjętransport publicznego. Należy ograniczyć, nie powiększać ilość miejsc parkingowych w mieście i podnieść opłaty za parkowanie w dni powszednie. Wreszcie należy wyrzucać instytucje publiczne przyjujące petentów poza centrum. W tym względzie już dużo zrobiono, należy iść dalej tą drogą. I tak dalej i tak dalej, nie mam czasu.

Chłopie Opole to nie Warszawa żeby zrobić bus
Człowieku Opole to nie Warszawa żeby wprowadzić buspasy korki masz gwarantowane w 100% przejedź się w godzinich szczytu mostem na Nimodlińskiej a może potem przestaniesz wypisywać takie bzdury
s
sojusznik myślących
W dniu 04.11.2015 o 15:24, Gość napisał:

Może włodarze miasta politolodzy, historycy i poloniści wyjaśnią po co im 6m trasa średnicowa za 150 mln przy założeniach poszerzania Niemodlińskiej do czterech pasów, nowego Mostu na Niemodlińskiej z pięcioma pasami, posiadania koncepcji na bezkolizyjne skrzyżowania Wrocławska Niemodlińska, Bohaterów Monte Cassino  i Oleskiej. Po co im 6m ulica za 150 mln przy założeniach niezwykłego wzrostu przepustowości na obecnej trasie średnicowej. Opolanie naprawdę jesteście tak naiwni?

Głos rozsądku, którego najwyraźniej brakuje forsującym na siłę tą pożal się Boże koncepcję przeprawy...

z
ze Szczepanowic

bardzo dobrze że będzie trasa przez Pasiekę, byle szybko powstała

A
Andrzej M.
Opole dusi się w dymach i spalinach. W dużym stopniu to zasługa niesamowitego wręcz ruchu kołowego w mieście. 
Centrum w dni powszednie jest zabite i tak zasmrodzone spalinami, że poruszanie się po chodnikach oznacza łykanie olbrzymich dawek trujących, rakotórczych spalin, wspomaganych przez dymy z pieców opalanych węglem, o śmieciach nie wspominając. 
W tej sytucji należałoby zahamować i redukować  ruch kołowy w centrum, nie zaś udrażniać. Nie mam czasu się rozpisywać. Oczywistym jednak jest, że udrożnienie centrum powiększy jeszcze ilość samochodów w mieście. To droga do nikąd. Na świecie już dawno to zuważono. 
Opole powinno przede wszystkim zdusić strumień samochodów wjeżdżających do centrum z jednocześnym udrożnieniem i rozwojem transportu publicznego. Pomysłów ze świata są dziesiątki, jeśli nie setki. 
Po pierwsze, gdzie można należy wprowadzić buspasy. Cała Ozimska począwszy od Opolanina, skończywszy na skrzyżowaniu z Częstochowską powinna mieć buspass. Kawał Nimodlińskiej również. Można wprowadzić myto wzorem Mediolanu czy Sztokholmu, aby zdusić strumień samochodów i jednocześnie pozyska pieniądze na rozwój i dotacjętransport publicznego. Należy ograniczyć, nie powiększać ilość miejsc parkingowych w mieście i podnieść opłaty za parkowanie w dni powszednie. Wreszcie należy wyrzucać instytucje publiczne przyjujące petentów poza centrum. W tym względzie już dużo zrobiono, należy iść dalej tą drogą. I tak dalej i tak dalej, nie mam czasu.

 

A
Asia
W dniu 04.11.2015 o 18:44, ble napisał:

No właśnie dzięki temu o czym piszesz aut w Opolu przybędzie. Skoro łatwiej będzie wjechać do miasta, to więcej ludzi będzie szukać pracy w Opolu. Poza tym ci, którzy dojeżdżali teraz autobusami chętniej przesiądą się na samochody, skoro jest taki łatwy wjazd. Dlatego właśnie korki na Piastowskiej niewiele się zmniejszą, a za to na wiadukcie nad torami, na Reymonta i 1 Maja wzrosną

Nie zgadzam się! Firm w centrum raczej nie przybędzie, bo nie ma gdzie. Zakłady pracy powstają raczej na obrzeżach miasta. Poza tym ludzie szukając pracy nie patrzą na to ile mają dróg dojazdowych tylko patrzą na warunki pracy. A jeśli chodzi o przesiadanie się z autobusów do aut, to nie sądzę, żeby była to duża różnica. Nie wiem kiedy ostatnio jeździłeś PKS-ami, ale najczęściej jeździ nimi młodzież szkolna i osoby starsze. Osoby pracujące jeżdżą samochodami, bo szybciej.

P
Piotrek z Taxi

Nie myślałem, że Pan Prezydent - który jest nowy będzie tak niedouczony. Nie potrafi z nami rozmawiać, cały czas ogląda się na kolegów.

A z Opola uciekają, uciekają a stołki popychają swoich na kolejne stołki.

Żal tego Opola, tych ludzi.

Nie oddałem głosu na Pana i tego sobie nie zarzucam. Ma Pan czas na wyjście do ludzi.

M
Miłosz R.

Przede wszystkim głosowała niewielka część Opolan. Większość z nich - na obwodnicę. Na pytanie, która droga ma być pierwsza, przy podkreślanej ciągle informacji, że jedna z nich ma być dużo tańsza, stosunkowo niewielu ludzi wskazało na średnicówkę ( oczywiście biorąc pod uwagę ogólną liczbę głosujących). Wynik wskazuje raczej na to, że Opolanie są w kwestii projektowanych przebiegów dróg mocno podzieleni.

F
FOG

Budowanie nowych tras ok, ale koniecznie także:przy okazji 'nowego parku', bo będziemy mieli smog jak w Krakowie.

Już dziś powstała malinka - kompletnie bez parków, karygodne nawet komunistyczny ZWM go miał, następnie osiedle np Pod Lasem "Topolowo-cmentarzowym-udusimy się zaraz , zamiast zielono bezpiecznie to będziemy mieli horror mgła! :ph34r:  

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3